Norwegian på FBI

Re: Norwegian på FBI

Jeg vil tro at noen har brukt kalkulatoren og regnet litt på faktiske kostnader. 1 UM til utland skal følges fra innsjekk til gate og fra gate til ankomst. 250 kr for den tjenesten er da ikke all verden. På innland er beløpet redusert noe da foresatt kan følge barnet til gate.
Prisene i USA er jo mye høyere i følge innlegg nr. 17.

At prisene er høyere i USA kan forklares med følgende:
-Må alltid følges fra sequrity til gate.
-LIABILITY COSTS.

Jeg nekter å tro DY flår UMer - all den tid maaaange UMs reiser DY, spesielt på ruter med konkurranse(som jo utgjør store deler av DYs rutenett...)

Det er ikke bare bare å ta seg av UM'er. Det er faktisk litt av et ansvar som et selskap tar på seg. Det skulle bare mangle at det kostet litt. Og da har vi ikke engang snakket om alle problemer enkelte barn/foreldre lager. Men det blir en helt annen diskusjon.
Men om noen syns det blir litt for dyrt nå så har "mann" moderert seg litt i forhold til en diskusjon for en del år siden da mann krevde gratis transport for UM'er når foreldre bodde langt fra hverandre!

Så nettopp en reportasje om Norwegian vedr barn som reiser alene på fly. De betaler mer enn noen andre i følge reportasjen. Var litt interessant å se herr Kjor i en noe opptrekt situasjon hvor han skal forsvare dette. Han frådet faktisk.:o:drunk:

Jeg så reportasjen jeg og ... , men det er vel å ta litt hardt i å si han frådet?

Reportasjen ga kanskje ikke et helt godt bilde av det å reise som UM med DY.

Hovedårsaken etter min mening er at brukeren selv ikke forstår forskjell på lavpris selskap og full flex selskap.
Brukerne kan for det meste velge hvilket selskap de vil bruke , med få unntak.
Det er en ærlig sak for DY og andre å satse på den kundegruppen de ønsker.
Man har jo f.eks selskaper som satser på kun business trafikk også.

En annen sak er jo at folk må jo selv ta ansvar for egne liv og tenke gjennom den situasjon de skaper for seg selv og sine unger når de skiller seg og bosetter seg i hver sin ende av fedrelandet.
Det ansvaret kan jo for pokker ikke brukerne laste over på hverken DY eller andre selskaper.
Reportasjon forøvrig i FBI igår kveld bar preg av en kampanje mot DY etter min mening.
Greit å sette søkelyset på situasjonen for UM fra Bardufoss , men det jo mange flere sider av denne saken som og kunne vært tatt opp i samme program som blant annet nevnt over.
For vår del i min familie har vi prøvet begge selskaper , DY og SK.
Det videre valget er for oss SK når det gjelder UM. Men jeg aksepterer at DY er dyrere fordi UM ikke er deres satsingsområde og at de driver punkt - til - punkt trafikk , det blir da mitt valg å gå for SK uten å jamre meg over DY.

Poenget i FBI var vel at Norwegian ikke har rabatt på UM-billetter i det hele tatt. De betaler altså full voksenpris + gebyr på 216 kroner per strekning.

Det mest spennende var forøvrig at Kjos hevdet det ikke finnes systemer og struktur for å håndtere UMer i transitt på norske flyplasser (SAS har altså teleportert UMer i transitt i alle år...). Påstanden er nesten like god som "høhøhø"-rappen NRK hadde laget i anledning dagen :D

Det ligger jo i LCC'enes natur å kutte ned på antall bakkeansatte.
Til og meg i vår familie som har sendt unger/ungdommer rundt i fedrelandet til besteforeldre opp gjennom årene skjønner jo dette.
Kjos sin uttalelse her er helt forståelig etter min oppfatning.
SAS er som sagt full fleks service selskap og har den tjenesten.

Back