Jeg kjenner ikke helt til barneprisene til DY, men er det 67% av voksenpris? Jeg har vanskelig for å tro at de 33 % av en innenriksbillett gjør noen stor forskjell i forhold til hva SAS tok/tar på tilsvarende rute.
Den er på 150 kr innlands meg bekjent.
Den er på 150 kr innlands meg bekjent.
Så forøvrig at SAS på min billigbillett jeg akkurat bestilte gjennom julekalendertilbudet deres kun gir 25 % barnerabatt... Så fysj og fy , SAS gir mindre rabatt enn DY for barn som reiser med foreldre - kanskje FBI skal lage en sak om slemme SAS i samme slengen som gjør det vanskelig for folk fra steder kun betjent av SK (KSU f.eks) som gjør at det blir dyrere for en barnefamilie å dra på tur?
Poenget blir jo det samme, de er sure for et monopol de innbiller seg at gjør det dyrere for dem. (Annet enn det faktum med ingen gjennomgående UM på DY er jeg ikke overbevist).nå handlet det vel om barn som reiser som UM
Prisen er 67 prosent av voksenbillett, men dette gjelder ikke på kampanjebilletter. I tillegg må man betale en avgift for å sende UM, denne er vel på 200-250 kr. om den ikke har økt i det siste?
Det mest spennende var forøvrig at Kjos hevdet det ikke finnes systemer og struktur for å håndtere UMer i transitt på norske flyplasser
Det er vel foråvidt en sann påstand .. det har sittet mange UM'er på oppholdsrom og andre uegnede steder i årenes løp ...![]()
Håper den biten er blitt bedre ..
Hva koster egentlig så mye å følge opp UM på en enkeltstrekk? Kan vanskelig forstå at kjosern er så ineffektiv at han må ha 216 + diff fra rabattert billett til fullflex. Eller kanskje han er det?!
Sjekket det opp nå. Prisen er 216 kr. per strekning innenlands og 300 kr. per strekning utenlands.
Service charge on domestic flights
For reservations made on WF a service charge of NOK 50 (including VAT) on Trunk routes and NOK 150 (including VAT) on Main routes per one-way journey, will be added to the applicable fare per child when travelling alone on Wideroes domestic flights.
Service charge on Intrascan flights
A service charge of DKK/NOK/SEK 150, USD 23, EUR 19 or equivelent amount in other currency per one-way journey, applies to travel on Wideroe's intrascan flights.
No service charge applies on Eurobonus tickets.
![]()
Service charge on international flights
A service charge of DKK/NOK/SEK 250, USD 30, EUR 34 or equivelent amount in other currency per one-way journey, applies to travel on Wideroe's international flights.
No service charge applies on Eurobonus tickets.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.