• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian opp 52 prosent

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
L

LN-HAT

Guest
Norwegian fraktet 52 prosent flere passasjerer i mai sammenlignet med året før, men det var ikke alt.

Norwegian Air Shuttle fraktet 309.229 passasjerer i mai 2005 mot 202.929 i mai 2004, tilsvarende en økning på 52 prosent, ifølge en melding distribuert av Oslo Børs.

Den totale passasjertrafikken (RPK) i perioden økte med 73 prosent i forhold til mai 2004. For en måned siden rapporterte Norwegian om oppgang i RPK på 54 prosent i april 2005 sammenlignet med april 2004, skriver Reuters.

Den såkalte yielden, trafikkinntekt per passasjerkilometer, anslås til cirka 0,70 kroner i mai, en nedgang fra rapporterte 0,74 kroner i april, heter det.

Kabinfaktoren var 78 prosent mot 69 prosent i mai 2004. Innenlands var kabinfaktoren 72 prosent mot 74 prosent i samme måned året før, mens den utenlands var 82 prosent mot 63 prosent i mai ifjor.

Polsk opptur for Norwegian skriver dn.no

Aksjen opp 2,5% foreløpig. Bra! Den kryper sakte, men sikkert opp mot lanseringsprisen .. :up:

[glow tcolor=red, fcolor=black, size=3, strength=2]Selskapets andel salg over internett var i mai 71 prosent[/glow]

Yielden innenlands har steget 5% siden sist, men sunket utenlands grunnet åpning av nye ruter .. Markedet er tydeligvis ikke så veldig bekrymret. :up:

Men hvor blir det av Finnair? De burde slått til for mange uker siden. ;)

Dette begynner å se bra ut, litt høyere priser tror jeg Ola tåler, og med god bilett distribusjon på internet og fulle kabiner ser vi frem til hvordan økonomien ser ut utpå høsten.

/G

Ikke overraskende at de fyller opp setene ut av Norge, dette var vel første måned med alle samarbeidsrutene til Sterling? Virker som de sliter med å fylle setene til København i sommer, men det ordner seg vel...

SAS Braathens melder vel også om flere pax...så da er det altså mange flere nordmenn i lufta!!! Bra det også!!!

Det høres jo helt sykt ut. Hvor mange daglige avganger har SAS B ut i Europa i forhold til Norwegian? Med mange daglige til London, Paris, Amsterdam, Frankfurt, Brussel, osv. så trodde jeg SAS Braathens var milevis foran Norwegian i antall reisende.

Nå fikk jeg sjokk. :wow:

Til Europa og de skandinaviske hovedstedene fraktet SAS Braathens i mai 174.300 passasjerer, hvorav 30.800 på de interskandinaviske rutene.

Ikke mulig ... SAS frakter minst 60.000 pax i maaneden mellom OSL og CPH/ARN ... sannsynligvis mer ... I tillegg kommer trafikken fra andre byer til CPH.
Hvis det er brukket ned til 'final destination' er det imidlertid mulig tallet stemmer ...

Er det noen som har kilder til fordelningen av SAS Braathens Domestic/IntraScand/Europe ?

Det er "noe" som ikke stemmer i den PDF'n som ble lagt ut i dag tror jeg.
Et sted står Norsk innenriks som 778.000 pax, et annet sted 723.000 pax, men finner ikke noe sted hvor det er trukket ut hvor stor del av dette som er interscand (selv om Hegnar har et tall på det).

SAS-SK som sådan transporterte jo 1.500.000 pax på Europa rutene så jeg betviler at <10% av dette kommer fra SAS Braathens.

Husk at SAS Braathens har liten intra scand produksjon iom at de kun har en del av OSL-ARN trafikken , og SAS .dk har Alle CPH rutene fra OSL-KRS-SVG-BGO.

Anyway, altså er det noen som har pointers til dette brutt ned ? , guess not.

Ja, hvis dette kun er SasBraathens-tall - og det er det vel - saa ser det litt mer tilforlatelig ut ... men for en 'utlending' som meg er dette en smule latterlig ... Man burde sett paa alle som reiste under 'SK' prefix ... :nor

Skulle tro at man ønsket å få frem et resultat før man fant ut hvilke tall man skulle benytte pr selskap...:sarc

Originally posted by CK
Ja, dette bør gi et lite overskudd rundt fem-seks mill.

Hvis dette er tilfelle så skjønner jeg at aksjen har steget til det den er i dag.:up:

Back