Norwegian ønsker öppna 3 nya IC linjer från Arlanda!

Re: Norwegian ønsker öppna 3 nya IC linjer från Arlanda!

Det er mange andre selskap som har lagt ut billetter for perioden november 2015 til januar 2016.

Det er som tidligere beskrevet selskap som allerede nå har bestemt seg for å videreføre avganger på de slots de allerede har.
Skal det gjøres så lite som 5 min endring på avganger, må dette gjennom IATA systemet med tildeling 2 ganger pr år. Juni for Vinter og Desember for Sommer.

Derfor har ikke DU presentert hele programmet fordi må få bekreftet og tildelt slots FØR de legger de ut for salg. Slots handback for W16 åpner i juni.

Det er som tidligere beskrevet selskap som allerede nå har bestemt seg for å videreføre avganger på de slots de allerede har.
Skal det gjøres så lite som 5 min endring på avganger, må dette gjennom IATA systemet med tildeling 2 ganger pr år. Juni for Vinter og Desember for Sommer.

Derfor har ikke DU presentert hele programmet fordi må få bekreftet og tildelt slots FØR de legger de ut for salg. Slots handback for W16 åpner i juni.

Hvorfor presenterte Norwegian New York og Bangkok første gang den 8. November med oppstart 29. Mai? Da var dette helt nye ruter. Hvis de kommer med nye ruter fra november 2015 kan jeg aldri tenke meg at disse ikke blir presentert før November. Mener Florida rutene kom i oktober/november og ble presentert februar/mars samme år.

Hvorfor presenterte Norwegian New York og Bangkok første gang den 8. November med oppstart 29. Mai? Da var dette helt nye ruter. Hvis de kommer med nye ruter fra november 2015 kan jeg aldri tenke meg at disse ikke blir presentert før November. Mener Florida rutene kom i oktober/november og ble presentert februar/mars samme år.

Det er egentlig veldig irrelevant hva du mener, da det er slik det fungerer:-)

Offisielt slippes slots handback i forbindelse med IATA Slot conference.
I år var den i Praha fra 11-14 November. I 2013, var denne i Dallas fra 14-16 November, i 2012 I Toronto 15-17 November, om jeg husker rett. Det er imidlertid slik at det for flere flyplasser ligger klart en tid før konferansen og tider slippes derfor noe før. Særlig i forbindelse med større etableringer.

Det er derfor de fleste nye ruter presenteres rundt desember og juni-juli.

Last edited:

Absolutt enig. India er nok også lurt. Det bor tross alt 1,2 milliarder mennesker i India og det bor mange relativt velstående indere i Norge. Er jo også en flytur som ikke tar mer enn 7-8 timer så lar seg kombinere med Rio eller Sør-Afrika på 2 døgns rotasjon.

altså jeg mente at det bor en god del Latino-Amerikaner i Sverige, fikset det nå haha

men ja, til Rio må man vel regne litt mer, med tanken på hver vei fra sverige kan ta 13-14 timer en vei, vis de åpner en rute så må nok være et fly til det om de har tenkt å ha 3 fxs ukelig

altså jeg mente at det bor en god del Latino-Amerikaner i Sverige, fikset det nå haha

men ja, til Rio må man vel regne litt mer, med tanken på hver vei fra sverige kan ta 13-14 timer en vei, vis de åpner en rute så må nok være et fly til det om de har tenkt å ha 3 fxs ukelig

Distansen fra Stockholm er 10695 km så tar nok rundt 13 timer. Men vil være dårlig bruk av flyet hvis de kun kjørerute en vei til Rio på et døgn. Tipper de derfor kjørerute Rio og f.eks Delhi på en 2 døgns rotasjon.

Veldig hyggelig for Arlanda dersom dette slår til, men jeg er en smule skeptisk. Norwegian er notorisk flinke til å skaffe seg positiv PR om ting som skal skje en gang i fremtiden. Vi får sjekke i børjan av 2017 om det virkelig er ruter til "et sted i India", "en by i Sør-Afrika" og til Rio. :stir

I vilken ordning linjerna öppnas är inte bestämt. Det kan också bli så att lanseringen av en av destinationerna dröjer till början av 2017.

Veldig hyggelig for Arlanda dersom dette slår til, men jeg er en smule skeptisk. Norwegian er notorisk flinke til å skaffe seg positiv PR om ting som skal skje en gang i fremtiden. Vi får sjekke i børjan av 2017 om det virkelig er ruter til "et sted i India", "en by i Sør-Afrika" og til Rio. :stir

Nå mottar Norwegian ganske mange nye Dreamlinere de neste årene så nye ruter blir det hvis ikke NAS går konkurs. Spørsmålet er bare til hvor og fra hvilke flyplasser. Hvem trodde at NAS skulle ha direkteruter til byer som Los Angeles, San Francisco og Orlando for 5 år siden og det er vel heller ikke utenkelig at de har direkte ruter fra Skandinavia til Byer som Delhi, Cape Town, Rio Og kanskje feriesteder som Maldivene, Phuket og Hawaii om 5 år.

Dette er egentlig gammelt nytt. Norwegian snakket om India, Hong Kong, Rio og Sør Afrika allerede for nesten et år siden. Da var det også snakk om 2016 / 2017. Svensk media er bare litt treige ;-) :google

de snakket om disse destinasjoner ja, men var ment at de skulle være BCN ikke fra ARN

Da har også DN skrevet om saken, og den bygger på den svenske artikkelen. Ikke veldig imponerende:
Flygbolaget Norwegian räknar med att öppna tre nya långdistanslinjer från Stockholm under nästa år.
.....
Det kan också bli så att lanseringen av en av destinationerna dröjer till början av 2017.

blir oversatt til
Tre attraktive langdistansedestinasjoner kommer på Norwegians rutekart i 2016.

Usikkerhetsmomentet er plutselig borte når teksten er på norsk.
http://www.dn.no/nyheter/2015/02/16/0923/Norwegian/n-skal-norwegian-begynne--fly-hit

Noe som vet noe eller tror noe om prisnivået? Hva med 1999,- en vei til Cape Town og Rio. Og 1199,- en vei til India?

Noe som vet noe eller tror noe om prisnivået? Hva med 1999,- en vei til Cape Town og Rio. Og 1199,- en vei til India?
Jepp, det vil bli solgt 2 biletter per flight til de prisene, og resten mye dyrere.

Skal vi random gjette på priser til flyruter som kanskje kommer om 1-2 år?

Ingen her har peiling på pris, alle gjetter like mye som deg.

Det er bare å se hvordan prisene har utviklet seg der DY konkurrerer i dag, det .. tidvis lave kampanjepriser, ellers stort sett business as usual ...

Nå var det vel nylig en analyse av CAPA som viste at DYs longhaul-priser ligger i snitt ca 100 Euro pr billett (en vei?)
under de andre legacy-aktørenes økonomiklasse - uavhengig av distanse.

jeg ville si at det blir litt dyrere til rio, 2999 tenker jeg det blir en minsteprisen

Dersom Norwegian skal ligge 100 Euro under fullservice-selskap så kan de nok ikke gå høyere enn 2999 NOK for ARN-GIG. Betalte 3700.- per vei for TRD-AMS-GIG i økonomiklasse nå ved årsskiftet, inkl. bagasje og mat ombord.

Nå var det vel nylig en analyse av CAPA som viste at DYs longhaul-priser ligger i snitt ca 100 Euro pr billett (en vei?)
under de andre legacy-aktørenes økonomiklasse - uavhengig av distanse.

Ikke rart de da taper penger tross bra belegg

Må korrigere meg selv, det var 50 Euro pr passasjer, evt 100 Euro t/r.

Attachments

• pris.jpg
    pris.jpg
    37.9 KB · Views: 283

de snakket om disse destinasjoner ja, men var ment at de skulle være BCN ikke fra ARN

- torsdag 3. juli 2014, kl.06:22 Det kommer om to år. Vi kommer til å fly til de store byene i Asia, for eksempel New Delhi og Hongkong. Og det blir ikke bare fra Stockholm, men fra flere europeisk byer, sier Kjos i et intervju med det svenske nyhetsbyrået TT onsdag.

http://www.dagbladet.no/2014/07/03/nyheter/luftfart/innenriks/utenriks/norwegian/34161841/

Publisert: 03.07.2014 — 06:40 – Det kommer om to år. Vi kommer til å fly til de store byene i Asia, for eksempel New Delhi og Hongkong. Og det blir ikke bare fra Stockholm, men fra flere europeisk byer, sier Kjos i et intervju med det svenske nyhetsbyrået TT onsdag.

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2014/07/03/0640/norwegian-vil-fly-til-india-og-hongkong

For øvrig:

http://e24.no/boers-og-finans/norwe...vil-fly-til-india-og-hongkong-i-2016/23245642

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/luftfart/norwegian-vil-til-india-og-hongkong/a/23245641/

http://www.nord24.no/nyheter/article7455607.ece

:google

Back