Norwegian øker bagasjegebyrene kraftig

Boeing_fan

ScanFlyer Gold
Norwegian øker bagasjegebyrene kraftig

Ser ut som om Norwegian er bekymret for fallende yield, og prøver nå å skaffe seg høyere inntekter fra gebyrer. Nå har bagasjegebyrene for å sjekke inn bagasje økt, og ganske kraftig også.

- Innenriks innenfor Sør-Norge øker bagasjegebyret fra 49,- til 70 kr.

- Innenriks mellom Nord og -Sør Norge og på intraskandinaviske ruter vil gebyret øke fra 59,- til 70 kr (Det blir altså samme pris for å sjekke inn ett kolli, uansett hvilken strekning man reiser på innenfor Skandinavia).

- På storbyreiser til Europa vil det koste 100 kr å sjekke inn ett kolli

- På reiser til Syden øker prisen kraftigst, fra 89,- til 140 kr!

Last edited:
Re: Norwegian øker bagasjegebyrene kraftig

Og de introduserer plus-pakke.

Ser at man på innenriks kan velge bagasje og setereservasjon til kr 99,-

Attachments

• norwegian.png
    norwegian.png
    5.1 KB · Views: 3,510

Ser også at de har lastet opp langt lavere Flexpriser enn tidligere om man bestiller i god tid. Feks 1299 EVE-OSL. Så tydeligvis endel omlegging av prising på gang.

Ser også at de har lastet opp langt lavere Flexpriser enn tidligere om man bestiller i god tid. Feks 1299 EVE-OSL. Så tydeligvis endel omlegging av prising på gang.

De tar etter SAS med andre ord, som ved innføringen av Plus kom med billetter i A og P bucket. Dette medførte langt lavere fleksible og refunderbare billetter enn tidligere.

De tar etter SAS med andre ord, som ved innføringen av Plus kom med billetter i A og P bucket. Dette medførte langt lavere fleksible og refunderbare billetter enn tidligere.

Norwegian svarte på de lavere fleksible prisene til SAS en eller to dager etterpå, bare for å ha det på det rene.

Norwegian svarte på de lavere fleksible prisene til SAS en eller to dager etterpå, bare for å ha det på det rene.

De har du forsåvidt rett, men det er en stund siden sist jeg har observert så lav flexpris som de har lastet opp nå. Uansett flott med noenlunde ok pris inkl tillegg som i tillegg lar seg avbestille.

Blir nok en ivrig bruker av flex nå.

Lurer på hvor mange tullinger som vil la seg lure til å kjøpe "Plus", slik at de også kan reservere sete. Håper det blir svært få.

Fordi det er unødvendig, og vil gjøre det vanskeligere å få et bra sete ved innsjekk.

Fordi det er unødvendig, og vil gjøre det vanskeligere å få et bra sete ved innsjekk.

Vel, det finnes seg vel ingen menneske-rett at du far den beste sete ved innsjekk. Dersom du legger sa mye vekt pa a ha "DEN" ene sete, sa er du villige a betale for dette. Sa enkelt er dette...

---

Jeg ser disse gebyr-ökninger i linje med den RASK-fall som NAX opplever siden sist ar. Deres inntekter svikter markant pga av den pris-slakt som pagar. Den eneste utvei a stabilisere sine margins er a öke gebyrer og blir mer oppfinnsom med nye gebyrer. Ellers ekspanderer Norwegian seg direkte til ulönnsomhet.

Kan ikke si annet enn at jeg tror dette er en god ide for DY. Selv er jeg en av dem som har 50kr i betalingsvilje for sete innenlands, men velger ofte ikke å betale fordi jeg får det jeg vil ha ved checkin (er ofte tidlig på flyplassen). Fremover vil jeg nok oftere betale for Plus pakken.

Vel, det finnes seg vel ingen menneske-rett at du far den beste sete ved innsjekk.

Det har jeg heller ikke sagt :)

Men jeg tror også dette kan være et smart trekk av Norwegian.

Prisen på setereservasjon er nå oppe i 70 kr også, lå ikke den på 39 før?

Jepp, 1149kr er pris man til og med kan forsvare som privatperson.

Jeg ser at hvis en bestiller i god tid får en flex billett fra OSL til BGO for 1149 kroner. Hvis en bestiller rett før er prisen 1699 som oftest. Når jeg leser på regler for flex billetten virker det som at en kan endre den fritt og avbestille den fritt. Jeg tolker det slik at hvis en f. eks har en flex billett som en har betalt 1149 kroner for, så kan en senere endre til en annen avgang uten å betale noe mellomlegg selv om en billett på det tidspunktet koster 1699 kroner. Det står i allefall ingenting som jeg har funnet som tilsier at en må betale diffenansen. Hvis det er riktig så skiller DY seg en del fra det SAS opererer med på sine PLUS billetter.

Og de introduserer plus-pakke.

Ser at man på innenriks kan velge bagasje og setereservasjon til kr 99,-

Var inne på Norwegian.no istad, og da la jeg merke til noe spesielt. Om man skal til utlandet, og må mellomlande et sted i utlandet så lønner det seg å kjøpe en Plus-pakke dersom man må sjekke inn bagasje.

Skal man f.eks fra Oslo til Madrid, med mellomlanding i CPH, koster en Plus pakke 179kr (inkluderer et stk innsjekket bagasje og setereservasjon). Mens skal man sjekke inn et kolli uten at man har kjøpt plus, koster bagasjen 200 kr (på nett). Men Plus-pakke er ikke tilgjengelig ved mellomlanding dersom en av flyvningene innenriks.

10 kroner for SMS-bekreftelse nå, var ikke det gratis tidligere?

Back