Norwegian og Widerøe inngår samarbeid

Re: Norwegian og Widerøe inngår samarbeid

Et slikt kart vil aldri bli 100% korrekt. Lett å misse en strekning av så mange og 5 minutter etter at det postes kommer første endringen. ;)

Ser at Stavanger-Oslo nå er på plass på nye kart! Det hjelper å si i fra:-)

Endringen foreløpig er vel egentlig bare at rene kommersielle ruter med WF nå også kan bookes i kombinasjon med DY? Før var det vel bare anbudsruter?

Men litt tilfeldige søk viser at kombinasjoner WF+DY som regel er billigere enn WF+SK, så det er nok noen som kommer til å tape her ja.

Blir bra når dette også kommer inn på DY sine sider etterhvert! Kan vi også håpe på at rene DY-reiser kommer inn i WF sine kanaler etterhvert og omvendt?

Hva er egentlig nytt her? Har jo vært mulig å bestille med Widerøe og Norwegian i kombinasjon lenge - hos Widerøe riktignok. Hvorfor tilbyr ikke Norwegian disse reisene?

Hva er egentlig nytt her? Har jo vært mulig å bestille med Widerøe og Norwegian i kombinasjon lenge - hos Widerøe riktignok. Hvorfor tilbyr ikke Norwegian disse reisene?

Det har kun vært i kombinasjon med anbudsrutene. Det nye er at DY har inngått full interlinesamarbeid med Widerøe - på lik linje med det WF har med SAS, KLM, BA etc ..
For DY er dette teknisk komplisert, da bookingsystemene deres må rigges om fra billettløst og 'DY Only' til å kunne håndtere interlining. WF har dette allerede klart, så for dem er det bare å åpne for resten av rutenettet.
Men det kommer nok hos DY også så fort programmerene får programmert litt.

Det har kun vært i kombinasjon med anbudsrutene. Det nye er at DY har inngått full interlinesamarbeid med Widerøe - på lik linje med det WF har med SAS, KLM, BA etc ..
For DY er dette teknisk komplisert, da bookingsystemene deres må rigges om fra billettløst og 'DY Only' til å kunne håndtere interlining. WF har dette allerede klart, så for dem er det bare å åpne for resten av rutenettet.
Men det kommer nok hos DY også så fort programmerene får programmert litt.

Aha, takk for forklaring. Jeg skulle fly Alta-Tromsø-Oslo i september, og da hadde jeg billett med Widerøe og Norwegian. Dette er vel ikke en anbudsrute. Skal ta samme rute senere denne uken.

Widerøe kansellerte for øvrig Alta-Tromsø pga. mangel på besetning, og da ble vi flyttet over til Norwegian på Alta-Tromsø-Oslo, så det var jo bra. Men det var dagen etter så da endte vi opp med å måtte kjøre hele veien til Kirkenes og ta SAS derfra.

Forstår jeg det slik at det kun gjelder innenriks?

Forstår jeg det slik at det kun gjelder innenriks?

Da svarte Geir Karlsen på det i Q3 presentasjonen. Foreløpig kun innenriks, men planen er å øke dette først til Norden, så Europa

Widerøe har i dag annonsert de utvider samarbeidet med Norwegian, til også gjelde utenriksruter.

Ser dog ut som billettkombinasjoner Widerøe-Norwegian til/fra utlandet, kun kan kjøpes på widerøe.no og gjennom reisebyråer

Eksempel på HOV-LGW:

0e3aca51905eff7ac4609d778d266ef5.jpg

Last edited:

Widerøe har i dag annonsert de utvider samarbeidet med Widerøe, til også gjelde utenriksruter

Der menes med sandsynlighed Norwegian og Widerøe samarbejdet.

Men godt at se der bliver flere muligheder med Widerøe. Jeg er dog spændt på om Widerøe med tiden dog kapper de sidste bånd til SK og kvitter EuroBonus.

Ser dog ut som billettkombinasjoner Widerøe-Norwegian til/fra utlandet, kun kan kjøpes på widerøe.no og gjennom reisebyråer

Det stemmer. Nettsiden til DY er ikke rigget pr tid for å selge denne typen reiser, men det kommer vel på sikt regner jeg med.

Det kommer. Norwegian skal over i samme billetteringssystem som Widerøe og "de store" bruker.

Back