Norwegian mistenker SAS for å ha rigget en pristest.
http://e24.no/medier-og-reklame/reklame/article3247856.ece
http://e24.no/medier-og-reklame/reklame/article3247856.ece
søkte opp for en venn av meg hhv SK og DY fra SVG-TOS på noen datoer i september..... SK skulle ha 3300,- t/r, DY skulle ha drøye 6000,- t/r.
Bare for moro skyld søkte jeg på SVG-TOS på DY i september via Lavpriskalenderen. Jeg finner vel nesten bare full fleks billetter som kommer opp i drøye 6000,-, og i all hovedsak finner man vel enveispriser til et sted mellom knappe 700 til drøyt 1400 kroner de fleste dagene. Det er klart at om man må reise på et gitt klokkeslett så blir det en annen sak.
allright.
søkte og opp OSL-TOS, OSL-EVE, HAU-LHR og her kom stort sett SK best ut når alt kom til alt, uten at jeg husker hvilke datoer jeg søkte opp.
poenget er at det er innprentet at "SK ER SÅÅÅÅÅ DYRT"....... jeg kjenner haugevis av mennesker som lar vær å sjekke SK fordi DY tydeligvis har vært noen racere på å få fram sitt budskap. Og all kred for det!
ld Så må man huske og ta med alle gebyrer DY har,til sammenligning med SK som kun har NOK 25 for bestilling på www.sas.no. Trur mange glemmer og ta med gebyret når man sammenligner priser.
Har i løpet av de siste ukene sjekket og bestilt 3 Europa-turer, med ulike selskaper. I alle tilfellene var DY dyrest, og DY ble da selvfølgelig valgt bort.
Jeg tror Jarlabanke Viking har helt rett i at svært mange reisende bestiller hos DY fordi dette nå er akseptert som "billigst". Budskapet forsterker altså en holdning som ikke nødvendigvis har rot i fakta.
Jeg tror Jarlabanke Viking har helt rett i at svært mange reisende bestiller hos DY fordi dette nå er akseptert som "billigst". Budskapet forsterker altså en holdning som ikke nødvendigvis har rot i fakta.
ld Så må man huske og ta med alle gebyrer DY har,til sammenligning med SK som kun har NOK 25 for bestilling på www.sas.no.
Forskjellen er at det pålagte bestillingsgebyret til SK er inkludert i prisen de annonserer med, og som vises som totalpris så man behøver ikke legge til 25 kr.
LN-TUM skrev at man måtte ta DY-prisene pluss evt. gebyrer og sammenligen med SK med 25 kroner i bestillingsgebyr. Kunne leses som man må legge til 25 kr på SAS-prisene, det er feil. SK's bestillingsgebyr ligger i totalprisen som vises, og det var det jeg påpekte. Hvilke gebyrer som kommer i tillegg hos DY er jo avhengig av hva man velger som opsjoner og hvordan man betaler pakka man kjøper.Hva er forskjellen til DY i så måte? hvilket gebyr kommer i tillegg?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.