• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian nye vs gamle fly

kristian

ScanFlyer Blue
Skal til København med Norwegian i slutten av måneden. Bruker de stort sett gammel eller nytt materiell mellom OSL og CPH? Flyene som er oppgitt med 32 seterader - er dette alltid de nye flyene?
 
Jeg TROR ikke -300 har 32 seterader, hvis det var det du mente. Men over til grunnen for at jeg faktisk ytrer meg her: vil minne på om at -800 ikke nødvendigvis er det samme som et nytt fly. Noen av de -800'erene Norwegian eier/leaser/hva-det-nå-kalles er ikke direkte "nye" (snart 10 år) - og noen bærer (tydelige) preg av slitasje innvendig.

Du får høre med noen innsidere hvilke individer som er "faste" på ruta as we speak, men det kan fort forandre seg :)
 
Så en fin oversikt her en dag over SAS vs DY såkalt "NG" fly .., gjett hvem som har %vis flest jetfly i kategorien "NG"
 
Nå har jeg holdt meg til SAS det siste halvåret, men i fjor vinter og vår ble det reist en del DY mellom OSL og CPH. Kom utfor en -800 én gang, og da var det en av de gamle, slitne.

Tror neppe det er noe mønster i om de bruker gamle eller nye -800er...
 
Nei det er ikke noe mønster på "hva de bruker" på den måten, men enkelte flyindivider har til tider gitte utgangspunkt (BGO/WAW/OSL/ARN/CPH etc) hvor de derav faller inn i midlertidige "mønster" på hvilke ruter de flyr. F.eks var LN-KKJ 90% sikker på ruta ARN-LLA for 2 uker siden. Akkurat nå er f.eks LN-KKO hyppig sett på ruta OSL-TRD. Det er på langt nær noen sikker metode, men bedre enn ingen ting :)
 
Last edited:
Back
Top