• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian nødlanding i Birmingham 16JUN18

Jens W

ScanFlyer Crusty
Norwegian nødlanding i Birmingham 16JUN18

Problemer med hydraulikken visstnok - og ett dekk mindre etter landingen.

A Norwegian Air International Boeing 737-800, registration EI-FHD performing flight D8-6241 from Keflavik (Iceland) to Madrid,SP (Spain) with 152 people on board, was enroute at FL350 about 20nm north of Belfast International (Northern Ireland) when the crew reported a hydraulic failure and decided to divert to Birmingham,EN (UK).
http://avherald.com/h?article=4b9f779c&opt=0


https://www.youtube.com/watch?v=gWE0K-Zno4I
 
Re: Norwegian nødlanding i Birmingham 16JUN18

Ser ut som dekket ble skadet før landingen hvis man ser videoen. Ganske tydelig skade på venstre inboard.
 
Re: Norwegian nødlanding i Birmingham 16JUN18

Ja, kan se ut som noe har skjedd under takeoff, f.eks kjørt på en gjenstand/dekket eksplodert og skadet noe av hydraulikken som ligger inne i hjulbrønnen. Ikke mye spoilers som funket ihvertfall...
 
Re: Norwegian nødlanding i Birmingham 16JUN18

Litt urolige forhold ved landing. Ser nesten tydelig ved final att dekket er flatt.
 
Re: Norwegian nødlanding i Birmingham 16JUN18

Ved hard oppbremsing er det fare for varmgang i bremsene (karbon). For å unngå brann er det ofte lurt å kjøle dem ned. Bruk av vann er ofte en effektiv metode.

Vet ikke om dette var årsaken i dette tilfellet.

Espen
 
Back
Top