Norwegian nedprioriterer Rygge

De slipper for eksempel å feede Ryanair i like stor grad med de innlandsrutene du nevner. Og viss de får bedre betingelser er det vel en stor grunn i seg selv.

Noen som vet sånn omtrentlig hvor mange som flyr norwegian til rygge for så å dra videre med Ryanair? Jeg selv har gjort det fra Bergen en gang og skal igjen gjøre det på onsdag som kommer. Men er det egentlig et "problem"? Norwegian tjener jo på det i form av ett sete solgt som ellers gjerne hadde stått tomt. Norwegian gir jeg 349 kr og Ryanair får kun 180 kr av meg til Dublin. Denne ruten ble valgt grunnet pris såklart. Hjem neste søndag går med SAS via køben. Selv vil jeg tro at norwegian ser om ikke positivt på det men i allefall sånn at får FR en passasjer, får i det minste vi en også
 
Noen som vet sånn omtrentlig hvor mange som flyr norwegian til rygge for så å dra videre med Ryanair? Jeg selv har gjort det fra Bergen en gang og skal igjen gjøre det på onsdag som kommer. Men er det egentlig et "problem"? Norwegian tjener jo på det i form av ett sete solgt som ellers gjerne hadde stått tomt. Norwegian gir jeg 349 kr og Ryanair får kun 180 kr av meg til Dublin. Denne ruten ble valgt grunnet pris såklart. Hjem neste søndag går med SAS via køben. Selv vil jeg tro at norwegian ser om ikke positivt på det men i allefall sånn at får FR en passasjer, får i det minste vi en også

Hvor lang tid beregner du på Rygge når du gjør sånn? Faren er at med feks snøvær i Bergen kan du bli fast på Rygge..
 
Hvor lang tid beregner du på Rygge når du gjør sånn? Faren er at med feks snøvær i Bergen kan du bli fast på Rygge..

Er klar over faren ved det så beregner god tid. Er på rygge kl 9 og videre til Dublin kl 14. Smertelig ventetid, men siden vi møter en der som flyr inn fra Værnes så får man spille litt kort eller noe. Forrige gang måtte jeg vente 7 timer (!!) men det er jeg jo klar over når jeg bestiller så kan vel ikke klage. Er bare en helgetur så litt venting overlever jeg
 
Er klar over faren ved det så beregner god tid. Er på rygge kl 9 og videre til Dublin kl 14. Smertelig ventetid, men siden vi møter en der som flyr inn fra Værnes så får man spille litt kort eller noe. Forrige gang måtte jeg vente 7 timer (!!) men det er jeg jo klar over når jeg bestiller så kan vel ikke klage. Er bare en helgetur så litt venting overlever jeg

Er ikke fritiden mer verdt, eller har du mye fritid ?
 
Er ikke fritiden mer verdt, eller har du mye fritid ?

Hehe. Godt spørsmål, og poenget ditt noteres i bakhodet! Jeg jobber igrunn mer enn hvermannsen. Grunnen til denne ruten ble valg er i tillegg til pris også på grunn av reisefølge som må lokkes med pris. Reiser en del i løpet av året og for å få folk med på tur må jeg fikse god pris. Får se på ventingen som kvalitets tid med venner om ikke annet :)
 
Tenkte også på at RYG ikke er sære spennende i timesvis (hilsen en som har hatt noen forsinkede pickups der :( )
 
Og viss de får bedre betingelser er det vel en stor grunn i seg selv.

Selvsagt. Men hva er sjansen for at Torp vil gi dem mye bedre betingelser enn de har på Rygge? Og hvis Torp dumper prisen for å lokke til seg DY, vil det vel ikke bli tatt godt imot av WF, KLM og de andre som flyr på Torp til "gjeldende satser"...
Tror DY i så fall er bedre tjent med å ta flyene tilbake til OSL og heller styrke produktet sitt der...
 
Hvis man har 7 timer til rådighet kan man jo ta turen ned til Fredrikstad eller Sarpsborg. Det går jo busser mellom Rygge og Fredrikstad/Sarpsborg/Moss hver time hele døgnet.
 
Virker merkelig re en notis i SA's papirutgave sist uke, finner den ikke igjen, men her mener jeg Kjos snakket om rute no2 mellom SVG-RYG når de fikk nr. 4 stasjonert på Sola.
Har de ombestemt seg så fort?
 
Last edited:
Hvis man har 7 timer til rådighet kan man jo ta turen ned til Fredrikstad eller Sarpsborg. Det går jo busser mellom Rygge og Fredrikstad/Sarpsborg/Moss hver time hele døgnet.

Alternativt Oslo. 7 timer er mye i samtlige Østfold-byer. ;)
 
Sam Eyde ;) er nå stasjonert på Rygge, lenge siden vi har sett 737-800 på RYG.

Las Palmas ser ut til å starte opp på søndag iallefall.
 
Det er trolig ikke grunnlag for å opprettholde rutene til Stavanger, Bodø og Tromsø i vinterhalvåret. Dessuten har det vært en del kostnader knyttet til Nord-Norge.

Været har blant annet gitt en del forsinkelser, som igjen forplantet seg til andre ruter.

Dette sier litt om hvilke utfordringer det kan være å drive flyselskap i Norge på vinterstid. Når konkurransen samtidig er hard og marginene desto mindre, så kan det få slike utslag.
 
Men så fint da.
Alle reisene mine etter 21. november (som nevt over her) er endret til og fra OSL. Det betyr da at jeg er satt opp på flighten som går fra SVG til OSL klokka 20:35 og lander da på OSL klokka 20:50.
Deretter må jeg ta bussen (evt. toget som er mye dyrere for min del) som går fra OSL til Fredrikstad klokka 21:10 hvis det ikke er forsinkelser. Da er jeg i Fredrikstad litt over klokka 23 og må skaffe meg transport til Halden.

Flott. Kanskje jeg rekker det før selve julaften.
 
Men så fint da.
Alle reisene mine etter 21. november (som nevt over her) er endret til og fra OSL. Det betyr da at jeg er satt opp på flighten som går fra SVG til OSL klokka 20:35 og lander da på OSL klokka 20:50.
Deretter må jeg ta bussen (evt. toget som er mye dyrere for min del) som går fra OSL til Fredrikstad klokka 21:10 hvis det ikke er forsinkelser. Da er jeg i Fredrikstad litt over klokka 23 og må skaffe meg transport til Halden.

Flott. Kanskje jeg rekker det før selve julaften.

Tenkte akkurat det samme, dog min tur skulle gått 16 desember, men blir innom OSL uansett. Så istedet for 35 min med fly og 20 min med bil så ble det brått 2 timer med bil istedet.
 
Aftenbladet skriver om stansen:

Selskapet hevder at rutestansen er midlertidig. Fra våren planlegger Norwegian å stasjonere et fjerde fly på Sola. Da håper man å gjenåpne flygingene til Rygge med både en morgen- og kveldsavgang i begge retninger.
 
Back
Top