Norwegian nedprioriterer Rygge

Glenn

ScanFlyer Gold
Iallefall blir det ikke noe av den planlagte ruten til AYT neste sommer.
Norwegian hadde i utgangspunktet avtale med StarTour og Ving for å fly for dem til Tyrkia neste sommer,
men nå ser det ut som alle passasjerene har blitt flyttet til TuiFly Nordic og Thomas Cook fra OSL istedet.

Og har Norwegian planer om å legge ned basen på RYG?
I allefall iflg. denne meldingen på Star Tours Facebook-profil:
Må igjen beklage Trude. Årsaken jeg oppga var feil (det ville vært litt tidlig å kansellere dette allerede grunnet for få bestillinger). Har nå fått vite at dette i stedet skyldes at Norwegian ikke skal ha base på Rygge likevel.
Hilsen...
Magnus
 
Nå skjønte jeg jo hvorfor DY ikke hadde noen avganger fra RYG etter april 2011.
Er vel ikke lenge før de er helt ute derifra nå da...
 
Charterrutene til Tyrkia fra Rygge har da gått veldig bra iflg. reisebyråene.
Glad jeg booket med Thomas Cook fra OSL istedet for å få meg en slik "overraskelse"..
 
Virker som det forsvinner en del ruter ja, RYG-SVG forsvinner 27 mars.
 
Last edited:
Måtte sjekke selv. Neida, 26. mars er på en lørdag og da flyr de ikke. Ellers er det som vanlig. Heldigvis.
 
Jeg for min del har ikke noe imot at de kommer seg vekk fra RYG. Det betyr i så fall bare mer fly på OSL/andre baser. Selvsagt er det sikkert greit for alle i Østfold at man har et ekstra valg og ikke alltid behøver å dra helt til OSL, men det er altså ikke min situasjon. Det er sånn ca like langt til både RYG og OSL fra meg, og prinsipielt har jeg alltid valgt bort flyvninger fra Rygge...
 
Last edited:
Ikke mulig å bestille direkterute etter 27. mars iallefall, da må du bytte fly på BGO..

Tja og hva skjer fra 26. til 27. Mars??? Sommer-programm starter

Vi har nå Medio-Oktober og du kan ikke forvente at heile sommer-programm er alrede opplasted og gitt fri til booking.

Ser du litt på RYG-BGO og RYG-TRD så ser du at begge ruter bruker fly som er stasjonert på RYG. Begge ruter er åpent langt inn til sommer. Det tyder vel veldig lite på at de to fly som har base på RYG forsvinner.
 
Tja og hva skjer fra 26. til 27. Mars??? Sommer-programm starter

Vi har nå Medio-Oktober og du kan ikke forvente at heile sommer-programm er alrede opplasted og gitt fri til booking.
Ok, det har du rett i, så vi skal ikke ta sorgen på forskudd, enda.
Uansett helt merkelig at de velger å kutte ruten til AYT med en kontrakt med Star Tour og Ving. Må jo bare bety cash i kassen ...
 
Fra mandag den 27 juni så går de fra OSL til AYT. Men i år har mandagen gått fra RYG, så virker som det er noen omgjøringer uansett.
 
Ikke akkurat merkelig at de nedprioriterer en potensiell base hvor Ryanair har gunstigere betingelser. Norwegian har selv sagt at de er villige til å satse på Rygge, men da skal det være lik pris for alle selskaper som opererer der.
 
Ikke akkurat merkelig at de nedprioriterer en potensiell base hvor Ryanair har gunstigere betingelser. Norwegian har selv sagt at de er villige til å satse på Rygge, men da skal det være lik pris for alle selskaper som opererer der.

Tandberg sa tidligere i uken til media at Norwegian har like betingelser som Ryanair.
 
27 mars 2011 ser ut til å være siste flygninga mellom SVG-RYG.

Det var noe herk for bruker den ruta flere ganger i året.
 
Last edited:
Jeg tror saken er den at adm. dir. på Torp, hr. Fjell og mr. Kjos har allerede lagt kabalen: Norwegian trekker seg helt ut fra Rygge og starter opp på Torp. Ryanair blir alene på Rygge = RYG kommer ikke til å tjene penger. Bare vent å se.
 
Jeg klarer ikke helt å se hvilke fordeler Norwegian oppnår ved å "flytte" til Torp. Fra Rygge flyr DY i all hovedsak innenriks i dag. Hvis de skal gjøre det på Torp må de ta opp konkuransen med WF, som er godt etablert der. Og vil Sandefjor Lufthavn gi DY bedre betingelser enn det de har på Rygge i dag, noe som bør være en forutsetning for å gjennomføre en slik flytting?
Slik jeg ser det, vil DY på Torp kun fylle den rollen FR har der i dag; billige turer for ferie/fritids-markedet. Riktig nok med et produkt som fremstår for mange som noe bedre enn FR. Og på Rygge vil de da etterlate seg et tomrom for innenrikstrafikk, som andre kan hoppe rett inn og dra nytte av.
Har en følelse av at dette er mest et spill for å oppnå bedre betingelser. Media har jo spilt disse flyplassene opp mot hverandre før. De er vel ikke så store konkurenter som mange vil ha det til...
 
De slipper for eksempel å feede Ryanair i like stor grad med de innlandsrutene du nevner. Og viss de får bedre betingelser er det vel en stor grunn i seg selv.
 
Back
Top