Norwegian med vinterrute Evenes-Bergamo og London Gatwick

Absolutt reelle problemer, men gjelder vel først og fremst sommeren. Her er det jo snakk om vinteren hvor presset er mindre.

Det er mye turister året rundt i Lofoten nå. Måtte tidvis i vinter kjøre sikksakk mellom hobbyfotografer, som stopper langs veien der det egentlig ikke passer at man stopper.

Og da har norwegian «døpt» om Evenes i sine systemer til «Lofoten - Harstad/Narvik»

Sikkert lettere for turister, men for meg høres dette merkelig ut…

Og da har norwegian «døpt» om Evenes i sine systemer til «Lofoten - Harstad/Narvik»

Med Hålogalandsveien burde kjøretiden til Svolvær bli godt under 2 timer. Er vel ikke så rart at både Lofoten, Evenes og flyselskapene har nytte av å bruke det navnet, når det ikke er noe særlig rom for internasjonale flygninger til noen nærmere flyplass.

Lofoten er jo i de siste 2 tiårene blitt et område mange i verden har hørt om, så det er vel ment mer som hjelp til å finne riktig flyplass for å reise dit enn et forsøk på å utvide Lofoten. Evenes er nok mindre kjent ;-).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Evenes har jo ulempen av å ligge litt unna destinasjonen, og det krever vel mer av turistene, enn feks RVN og TOS som i tillegg har mer å tilby til masseturismen. Nedleggelsen tyder på at det kan være greit å bygge opp destinasjonen(e) gjennom Osloruta et år eller to til.

Back