Gatwick også mulig.
Spennende ruter, og sikkert mange som kommer til å kombinere disse rutene med noe fra TOS andre veien.
Jeg setter en øl på at vi også får BOO og/eller ALF til LGW til vinteren.
Bodøværingene må jo bli ganske så snurte når de blir forbigått av Evenes![]()
Spennende ruter, og sikkert mange som kommer til å kombinere disse rutene med noe fra TOS andre veien.
Hvordan vurderer dere Evenes opp mot Bodø?
– For å være ærlig så tenker vi at Evenes ligger bedre rustet til for vinterturisme enn det Bodø gjør, i hvert fall for øyeblikket. Det kan godt hende at det skjer noe fra Bodø på sikt. Men akkurat nå er det mer naturlig å gå for Evenes. Vi har mer tro på at det markedet har mulighet til å håndtere vinterturismen inn fra kontinentet, forklarer Maursund.
Bodø-væringene er allerede bitre og denne kommentaren fra Norwegian svir nok:
Ja, men Harsted by har blitt sidrumpa og treg de siste år. Kun litt individuell aktivitet.Det er nok større sjanse for ALF enn BOO slik jeg tolker det.
Hvis man ser bort i fra EVE som en inngangspunkt til Lofoten, og fordelene den har med det for å tiltrekke seg turister, så har nok regionen der kommet lenger i rett og slett lære av Tromsø og omegn. Det samme kan nok sies om Alta.
For å lykkes her er det nødvendig at det lokale reiselivet, turopertører, flyselskaper og hele gjengen drar i samme retning og får til et godt samarbeid for å tiltrekke flere/nok turister, for å muliggjøre disse rutene. Enn å mer forsøke lokke ("stjele") turister fra hverandre. Her virker det som de har vært flinkere lenger nord enn i Bodø-regionen. Som kanskje har fokusert litt for mye på å bli kultur-by, enn å lage en god ramme og totalpakke.
Det skal også sies at dette her er jo snakk om langsiktig arbeid, og ikke noe som ble startet nylig, så her ligger andre regioner enn Bodø litt lenger foran i løypa.
En øl til "Fly&øl"?
Er mest spent på om infrastrukturen/logistikken i Lofoten er klar for det som kommer. Det går jo knapt flybusser, det er få hoteller, dasser langs veien er en mangelvare osv osv.
Er mest spent på om infrastrukturen/logistikken i Lofoten er klar for det som kommer. Det går jo knapt flybusser, det er få hoteller, dasser langs veien er en mangelvare osv osv.
Problemet er at de fleste som kommer vil dra til Reine, og der er det ikke mye hoteller, samt alle problemer Cato ontrol nevner. Veiene har blitt bra, og det blir kortere vei når tunnellene er ferdige.
Jeg er helt imot unødvendige skatter og avgifter, men en Lofoten avgift må til. Penger må frontes nå for og bygge opp infrastrukturen. Og da snakker jeg om camping plasser, dumping av toaletter og søppel og offentlige toalett og dusj for de som ikke camper.
Problemet er ikke de i leiebil, men de på sykkel og de i bobil fra et visst land. De legger ikke igjen en krone, tar alt med seg fra hjemlandet. De har oversvømt Lofoten i tiår. Nært Reine er det mange plasser der du ikke kan gå i skogen pga dopapir og søppel fra de som kommer på sykkel. Noen bruker til og med hager.
De i leiebil vil nok på hotell eller rorbu, men de må og ha en plass og parkere. Norge har promotert Lofoten og fjordene på vestlandet i alle år. Nå kommer folk, og de kommer i store tall. Alle vil til Reine og til Geiranger, de fikk forsiden. Da må det og legges til rette både for turistene og for de lokale.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.