Norwegian med problemer på ARN

Re: Norwegian med problemer på ARN

Synes det lyder mærkeligt, at man efter indikation på brand venter på at få flyet væk fra gaten inden man evakuerer???? Vil man normalt ikke evakuere umiddelbart...

Skjedde nok under oppstart og pushback. Er nok journalisten som ikke har all info eller har beskrevet feil.

Synes det lyder mærkeligt, at man efter indikation på brand venter på at få flyet væk fra gaten inden man evakuerer???? Vil man normalt ikke evakuere umiddelbart...

Det har nok skjedd noe ifm oppstart av motoren, og da er man uansett på vei bakover vekk fra gaten. Og, man må også litt bakover vekk fra gaten for å kunne bruke sklien på venstre side fremme når man først har flyttet flyet.

Bra det ikke skjedde oppe i luften, eller under takeoff.. Det er ekkelt når sånt skjer.

Og det frister ikke at jeg skal ut i fly med DY igjen på tirsdag.
Ser ut som det var LN-KKD som fløy. Dette flyet har jeg fløyet en del med.

LN-KKS hadde også problemer i går, rett etter takeoff fra OSL til VNO, måtte det snu rett før svenskegrensen av ukjent grunn.

Sikkert ikke noe brann etc, for da hadde vi vel fått et avisoppslag her også. Noen som vet hvorfor den snudde?

Last edited:

Og det fortsetter i vg.....

Ifølge den svenske avisa ble passasjerene plutselig vitne til at enorme flammer slo ut av flyets høyre motor. Varmen skal ha spredt seg inn i kabinen, og det børt angivelig ut panikk da en av passasjerene skrek «det brenner!».

- På et sekund reiser alle seg opp og ser seg rundt. Panikk brøt ut i den forstand at folk ble stående stille og ikke kom seg noe sted. Det var ubehagelig, sier en av passasjerene på flyet til Expressen.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=583105

Syns det er noe med disse motorene til DY hele tiden jeg... Dårlig verksted de sender dem til?

Syns det er noe med disse motorene til DY hele tiden jeg... Dårlig verksted de sender dem til?

Fullstendig tullete uttalelse. Jeg har aldri hørt noen påstå at Norwegian skulle ha et vedlikeholdsprogram, eller partnere, som ikke er 100% pålitelig.

Har med seg håndbagsjen ut når flyet skal evakueres? Kan ikke være mye hastverk da! Ser at de ikke har dårlig tid med å komme seg bort fra flyet heller. Virker som en meget dårlig organisert evakuering! http://bambuser.com/channel/j2/broadcast/403220

Er det ikke slik at man ALDRI skal åpne dører/evakuere på den siden hvor det brenner?
Noen som har mistet hodet helt i denne evakueringen ?

Noen som har mistet hodet helt i denne evakueringen ?

Stemmer det, men det kan se ut som om passasjerene tok initiativet her. Men det kommer sikkert mer opplysninger etterhvert.

Det er vel sannsynlig at flammene bare slo ut for saa aa doe, og at det ble ble tatt i betraktning da de aapnet doerene ... compressor stall?

Ellers er det jo at poeng at naar man opererer med minimum crew vil det ikke vaere crew ved alle noedutganger .. derfor har man mindre kontroll over hva som aapnes.

Det er vel sannsynlig at flammene bare slo ut for saa aa doe, og at det ble ble tatt i betraktning da de aapnet doerene ... compressor stall?

Norwegian sier at flammene sluttet da motorne ble slått av, så det stemmer nok.

Det var for øvrig denne maskinen som ble påkjørt på Rygge i fjor og ble stående der i flere uker.

Fullstendig tullete uttalelse. Jeg har aldri hørt noen påstå at Norwegian skulle ha et vedlikeholdsprogram, eller partnere, som ikke er 100% pålitelig.

Vel, da hadde jo aldri dette skjedd i utgangspunktet. Hadde absolutt alle i en bransje levert 100% hele tiden, så hadde det aldri vært noen feil.

Jeg syns bare det er en stigende frekvens med motortrøbbel i media om DY-maskiner.

Intet maskineri er ufeilbarlig. Hvis du er i bransjen, noe det ser ut som du er/har vært, vet du veldig godt at alle selskaper opplever slike situasjoner innimellom ....

Hilsen Snart 27 År i Bransjen.

Back