• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian med partnerskap for produksjon av SAF/e-fuel

Someone

Moderator
Medlem
Norwegian har inngått et partnerskap med Norsk e-Fuel som planlegger å etablere et anlegg for produksjon av bærekraftig SAF/e-Fuel i Mosjøen. Planlagt oppstart er i 2026 og Norwegian går inn med 50 MNOK, og vil ta en minoritetsandel i selskapet



https://media.no.norwegian.com/pres...-elektrodrivstoff-anlegg-i-nord-norge-3247935

Norwegian inngår et partnerskap med Norsk e-Fuel for å bygge verdens første fullskala produksjonsanlegg for elektrodrivstoff i Mosjøen i Nord-Norge. Anlegget vil produsere bærekraftig flydrivstoff. Partnerskapet er en viktig milepæl på vei mot Norwegians mål om utslippskutt på 45 prosent innen 2030.
 
Er det noen som vet om SAF har samme energitetthet som Jet A1?
Dvs at man får like mye energi fra ett tonn SAF som fra ett tonn vanlig Jet A1?
Er det forskjellige kvaliteter på SAF, f. eks «Super» og «Regular» eller er det bare én type?
 
Back
Top