Norwegian med ny bookingløsning

student

Newcomer
Norwegian med ny bookingløsning

Det ser ikke så verst ut. Ligner litt på SAS. Lurer på hvorfor SAS har høyere skatter og avgifter enn Norwegian.. Eller kanskje tar feil.:naughty: :naughty:

Replying to Topic 'Norwegian med ny bookingløsning'

SAS har andre fuel-tillegg enn Norwegian, og Norwegian valgte tidligere i høst å øke sin flypris, mens SAS Braathens har lagt all fuel-tillegg i tax-box. Resultatet for sluttbruker er det samme uansett.

Hmm, det BUSK gjør med sin prisvisning på deres internett sider virker litt på kanten. Sjekket Oslo Tromsø 11.nov.2004, SK376 med billigste billett pålydende NOK 550. Ser man til høyere i skjermbilde er prisen egentlig NOK 807. Dette er en økning på ca. 46%. For noen år tilbake ble SmartClub truet med bøter dersom de ikke viste reelle priser inkluder skatter og avgifter.

Sjekker man Norwegian Oslo-Tromsø 11.nov.2004, DY242, finner man laveste pris pålydende NOK 446, som også er det man betaler. Norwegian sin web løsning virker veldig ærlig prismessig, men mulig naive i kampen mot SAS Braathens. For øvrig, Norwegian er på gang med noe virkelig bra på internett. Ser også at PlanItGo nå er borte.

:)

Enig, har selv reagert på den løsningen til BUSK. Tror nok imidlertid at de har sitt på det tørre all den tid totalprisen vises til høyre, men det er likevel en smule forvirrende.

Ja prissettingen som vises hos SAS er kanskej litt på kanten, men de viser jo korrekt sluttsum så det er vel helt greit. Synes dessuten at løsningen til SAS tydelig viser hvor lite flyselskapene sitter igjen med når avgifter etc er betalt.

Det er gjort slik fordi, på utlandet, er avgiftene forskjellige ettersom hvilken vei du reiser, og det er jo prisen til høyre i skjermbildet som er den prisen du skal betale. Så at det er "på kanten" er jo bare bulls...

Ser at Norwegian har kopiert SAS Braathens løsning. fiffig

Usikker på hva bulls... betyr, men det kan virke som noen traff CK (admin) med noe sårbart!!!

Bullshit er bullshit - uansett.:)

Hva har DY kopiert egentlig? Synes ikke de ligner så veldig!

oppsettet er jo akkuratt det samme som SAS Braathens' med laveste non-flex og laveste flex pris vist i tidtabellen, og totalprisen ut til høyre.

Nja, OK, kanskje litt!:D (Hadde den gamle layouten i tankene.)

Men er ikke fullpris full flex OSL-TRD mer enn 1188/1496 på DY/SK? :wow:

EDIT: sjekket priser på BUSK også

hva tror du fullpris på SAS Braathens koster?

Hehe, sjekket det umiddelbart etterpå. Trodde det var mye dyrere på begge selskapene! Da kan jeg jo faktisk unne meg å være litt fleksibel når det trengs. Men returen min i morgen ble bestilt for lenge siden og kostet meg 231,-:D så DY kan ikke tjene noe særlig på det:sarc
(Og juleferien min kom på under 700,- tur-retur med BUSK, det kan dere umulig tjene noe på.)

der ser du - prisnivået er absolutt ikke ille i Norge. Prisene er faktisk LATTERLIG lave;)

Kommer godt med nå som jeg mister reisestipendet! (Kan jo nesten like godt melde flytting nå...)

EDIT: Har faktisk aldri klaget på flyprisene i Norge (ihvertfall ikke etter at det ble konkurranse igjen);)

Hva skjer hvis jeg bestiller en flex eller full flex billett og ikke dukker opp til avgangen? Må jeg betale da, eller kan jeg ta en senere avgang uten å gi beskjed? (men det bør man jo gjøre :)) Refunderes billetten etter avgang?

Litt herming etter Sasbraathens, men det gjør ikke noe for dette var mye bedre enn tidligere. + for at avgiftene er lagt inn i prisen

Originally posted by LCH

Hva skjer hvis jeg bestiller en flex eller full flex billett og ikke dukker opp til avgangen? Må jeg betale da, eller kan jeg ta en senere avgang uten å gi beskjed? (men det bør man jo gjøre :)) Refunderes billetten etter avgang?

Har du kjøpt (og betalt) enn full-flex billett, kan du bytte den til hvilken avgang du vil. Du trenger ikke melde fra om du ikke møter opp på den avgangen du har reservert deg på (selv om det selvsagt er til hjelp...), og dersom du ikke vil bruke billetten kan du bruke den en annen gang (i løpet av 12 måneder), eller du kan få den refundert (det blir ikke refundert automatisk, men du må selv be om å få den refundert). Da få du ikke refundert servicegebyret, men både billettpris og taxer skal du ha tilbake.

Back