Norwegian med brå dropp av ruter?

Re: Norwegian med brå dropp av ruter?

Men færre ruter = laverer produksjon (om ikke alt skal taes igjen med økt freqv.) = behov for færre fly og personell ?
 
Re: Norwegian med brå dropp av ruter?

Wroclaw videreføres og billetter er tilgjengelige også for vinterprogrammet.
 
Re: Norwegian med brå dropp av ruter?

Centralwings lukker lavpris-aktiviteter og konsentrerer seg pa Charter og ACMI fra medio September.

Det blir spennende a se hvilke innvirkninger det har pa DY sin WAW base. Legger de ikke om mange av sine egne aktiviteter til September ogsa? Bare lurer...

Samtidlig ser vi na korreksjon i det polske marked som mange - meg inkludert - har vented pa. Jeg ogsa lurer og dette er sa veldig klok av EasyJet og Ryanair a flomme den polske marked til vinteren med nye ruter. Marked er langt mere saisonalt enn disse gutta og jenta tror...

Det kan virke at LOT pynter seg litt og begynner a forberede seg for en salg...
 
Re: Norwegian med brå dropp av ruter?

Etter at DY droppet MAD har antall ukentlige flyvninger blitt redusert til 3 ganger uken. SK har jo nå monopol og jeg har snakket med flere som bor i Madrid som savner konkurranse på denne ruten. Det har også blitt vesentligere dyrere å fly OSL-MAD med SKs monopol. Er det ingen selskaper som kan tenke seg å fly OSL-MAD, eller kommer DY tilbake til våren?

EDIT: Kunne ikke dette vært noe for Iberia?
 
Last edited:
Re: Norwegian med brå dropp av ruter?

Ryanair fløy også TRF-MAD, men la ned ruten i høst. OSL-MAD er uansett er relativt utfordrene rute vinterstid.

Uansett så går SAS NO tilbake til daglige flygninger OSL-MAD til våren igjen
 
Re: Norwegian med brå dropp av ruter?

Har også tenkt litt på at det kan være plass til Iberia. TAP gjør det jo relativt bra, og Iberia har jo også et meget godt nettverk til sør Amerika...
 
Re: Norwegian med brå dropp av ruter?

Monopol og monopol. Det finnes mange bra videreforbindelser med et stopp i Europa, f.eks. med Lufthansa. Så at man kunne fly til Madrid med dem for 1590 kr. t/r nesten gjennom hele vinteren. Fløy selv DY til Madrid i desember i fjor og da var det smekkfullt begge veier.
 
Re: Norwegian med brå dropp av ruter?

Så i magasinet til Norwegian at Madrid ikke lenger er en destinasjon de tilbyr.
Trodde dette var en rute som gikk bra, etter å ha flydd den 3 ganger og alle gangene var flyet stappfullt begge veier, og det til og med på midtuke-dager.
Ganske så kjipt at SK nå får monopol på ruten.
På tide med IB kanskje?
 
Re: Norwegian med brå dropp av ruter?

Så i magasinet til Norwegian at Madrid ikke lenger er en destinasjon de tilbyr.
Trodde dette var en rute som gikk bra, etter å ha flydd den 3 ganger og alle gangene var flyet stappfullt begge veier, og det til og med på midtuke-dager.
Ganske så kjipt at SK nå får monopol på ruten.
På tide med IB kanskje?

Denne ruten ble lagt ned etter sommerprogrammet, ettersom Norwegian ventet at folk ville bestille færre storbyferier denne vinteren. Jeg tror ikke at Norwegian fikk opp prisene så mye som de ønsket på denne ruten. Alicante, Murcia, Malaga, etc. har en nesten like lang distanse samtidig som Norwegian kan ta mye høyere priser.
 
Last edited:
Back
Top