Norwegian med birdstrike i TRD. (LN-ENS)

• Thread starter Thread starter LTH
  • Start date Start date
Ja, dette var en bulk. Om det er stor eller liten i fly sammenheng vet jeg ikke.

Må de sette flyet på bakken til dette er fikset, eller kan de fly til OSL med passasjerer?

Bildet er hentet fra: adressa.no

Attachments

• Norwegian med birdstrike.jpg
    Norwegian med birdstrike.jpg
    361.1 KB · Views: 1,308
Last edited:
Ja, dette var en bulk. Om det er stor eller liten i fly sammenheng vet jeg ikke.

Må de sette flyet på bakken til dette er fikset, eller kan de fly til OSL med passasjerer?

Bildet er hentet fra: adressa.no

Tviler på at de kan fly med pax i den tilstanden.
Kanskje kan dem fly til hovedbasen uten kabin trykk, men må holde seg i lav høyde og ta med mye driv stoff:
Som det gamle ordtaket: "Vær forsiktig, fly lavt og sakte" :cry"

Tviler på at de kan fly med pax i den tilstanden.
Kanskje kan dem fly til hovedbasen uten kabin trykk, men må holde seg i lav høyde og ta med mye driv stoff:
Som det gamle ordtaket: "Vær forsiktig, fly lavt og sakte" :cry"

Ja for selv om det ikke ser ut som det er hull der (hvis man studerer bildet), så er det muligheter for at det ikke er helt tett.

Ja for selv om det ikke ser ut som det er hull der (hvis man studerer bildet), så er det muligheter for at det ikke er helt tett.

Ikke bare det, men flyet er rødmalt foran, man ser ikke blodspruten etter at gåsa fløy til sine evige jaktmarker.

Det er en kar jeg kjenner, som fløy disse flyene for Kjos, og som lurker litt her på dette forumet som sa at flyene ser ut som en brukt tampong, og det var før gåsa traff i full fart. :cry:

Neppe med pax. Har hatt en tilsvarende bulk. Ble mye maling for å finne ut om den var innenfor toleranse for å fly ferry hjem. Endte med å få fly. Maskinen er forsterket i det området, så hvis det blir bulk var det en solid treff.
Godt mulig at den der er utenfor limits.

Kan se ut som om det fort kan bli en stund til det flyet flyr med betalende passasjerer igjen? Tror muligens at til og med ducktape kommer til kort her. DY har vel ikke hangar på TRD(?), så kanskje de kan få tillatelse til å fly det tomt og trykkløst tilbake til OSL for reperasjon?

Back