Norwegian med 8 nye ruter !

kan vanskelig beskrives med ord hvor glad jeg ville blitt hvis DY dro igang københavn - trondheim.... *sukk*

Blir spennende og se om WF fortsatt satser på BGO-TOS etter at DY har annonsert sin inntreden. Tviler i grunnen på at det er plass til to aktører på denne strekningen. Og DY har dessuten et fortrinn med sitt samabeid med Hurtigruten. Både BGO og TOS har ruter til LON så her kan det skapes mye trafikk.

Nå er det halvannen time mellom avgangene til DY og WF (9 og 10:30). Hvis WF kan flytte sin avgang frem en times tid, så er det ikke umulig at det er marked for begge. Det er tross alt en del trafikk som går BGO-OSL-TOS i dag, som kan kapres.

Nå er det halvannen time mellom avgangene til DY og WF (9 og 10:30). Hvis WF kan flytte sin avgang frem en times tid, så er det ikke umulig at det er marked for begge. Det er tross alt en del trafikk som går BGO-OSL-TOS i dag, som kan kapres.

Fredagsavgangen til WF går vel tidlig, kl 0700 om jeg ikke husker feil.

Mulig. Har ikke sjekket den. De gangene jeg har reist, så har det vært rundt 10:30

Blir spennende og se om WF fortsatt satser på BGO-TOS etter at DY har annonsert sin inntreden. Tviler i grunnen på at det er plass til to aktører på denne strekningen. Og DY har dessuten et fortrinn med sitt samabeid med Hurtigruten. Både BGO og TOS har ruter til LON så her kan det skapes mye trafikk.

Det var da en arrogant uttalelse fra en DY-ansatt å si det ikke er plass til begge, allerede et halvt år før oppstart! Har det blitt sånn at DY-ansatte går rundt og er verdensmestre og ikke ser på noen som konkurrenter lenger?

TCAS, hva/hvor er ditt problem?

Hvorfor kan man ikke si ifra seg at det finnes seg en begrenset traffikgrunnlag og hvorfor kan man ikke tvile om WF kommer tilbake til denne rute som vil lide i fremtida under betydelig prispress?

Jeg tror ditt innlegg er en skamfull posting for denne forum fordi det skaper inntrykk at dette her er SAS sitt forum. Jeg hadde ikke inntrykk at MD11 i en liten öyeblikk fremstillte sitt ansettelse-forhold. MD11 viste ingen arroganse, han bare tegnet en fett spörsmalstegn. Jeg tror det ma vaere nok plass i denne forum a ha en mening som kan vaere tvilsomme fra tid til tid...

I fremtida vil man har flere ganger slike diskusjoner. DY far stadig flere fly og de vil selvsagt bruke disse fly for a apne nye rute, og dette vil trolig ga ogsa pa bekostning av eksisterende ektörer som mister en litt del av kaka som heter traffikgrunnlag. Lik det eller ikke, men sann er det.

Om vi i fremtida vil diskutere her pa en höflig mate, sa ma vi i det mindeste respektere at andre persjoner har andre synspunkter. Ellers kan man lukke forum....

Spennende blir det, men BGO har også SAS til England og wf til Skottland.
Og WF har muligens rights size , om man flyr daglig.

BU662 - MD11 holder ikke akkurat sitt ansettelsesforhold hemmelig ...
La ham selv håndtere spørsmålet.

TCAS - var du ikke litt vel bombastisk? Han bruker jo ordet 'tviler' .... Jeg må si at jeg også tviler på dette - og jeg er ansatt i Widerøe ...

Det var da en arrogant uttalelse fra en DY-ansatt å si det ikke er plass til begge, allerede et halvt år før oppstart! Har det blitt sånn at DY-ansatte går rundt og er verdensmestre og ikke ser på noen som konkurrenter lenger?

Denne uttalesen faller på sin egen urimelighet og minner mer om bitterhet.....ingen tror at noen er verdensmestre her men en daglig B737-300 eventuellt 800 vil ta meget med trafikk på strekningen når man legger DY's priser til grunn. WF har etter min mening ikke nok kapasitet til og tilby nok "lavprisbilletter".

Når det er sagt, WF har et godt produkt i sine nye Q400 men her blir konkurransekraften for svak og det tror jeg du vet selv også TCAS.

By the way, jeg har aldri reklamert for min ansettelse i DY, det er derimot andre her inne på forumet, deriblant du som ynder og fremheve det.

Bergen-Tromsø starter 29. mars 2010 med en daglig avgang kl. 09.10 og ankomst kl. 11.05.

Er det kun Man-Fre (aka: "12345") de flyr? Prøvde meg på lavpriskalenderen - fine priser på 453-599 kr én vei - men helgeshoppingen i "storbyen" går nok ut om jeg må sitte i Bergen en hel søndag mens jeg venter på retur-flighten.

Hvorfor viser de ikke flybytte-routingen via Oslo på lavpriskalenderen? (For høy pris? :colgate: ) Lørdag og Søndag går ikke an å velge etter 29 Mars.

Det var da vel heller en meningsytring ang. situasjonen på den ruten etter at DY starter opp. Jeg lurer vel også på om det kan være plass til to aktører mellom disse destinasjonene.
Det er ihverfall ingen tvil i mitt sinn om hva jeg ville velge hvis jeg fikk valget mellom en Q400 og en B737 på denne strekningen. Der ville DY bli en klar vinner dersom jeg ikke hadde vært nødt til å velge WF pga. ankomsttid til Tromsø, eller hadde connections videre.
Dette var min ytring, og jeg er ikke ansatt i DY, og har forsåvidt ingen spesielle preferanser i SK / DY debatten :old

Last edited:
Er det kun Man-Fre (aka: "12345") de flyr? Prøvde meg på lavpriskalenderen - fine priser på 453-599 kr én vei - men helgeshoppingen i "storbyen" går nok ut om jeg må sitte i Bergen en hel søndag mens jeg venter på retur-flighten.

Hvorfor viser de ikke flybytte-routingen via Oslo på lavpriskalenderen? (For høy pris? :colgate: ) Lørdag og Søndag går ikke an å velge etter 29 Mars.

Det er merkelig nok ingen søndagavgang, nei. Men du kan alltids fly Widerøe hjem på søndag, da. ;)

Det er merkelig nok ingen søndagavgang, nei. Men du kan alltids fly Widerøe hjem på søndag, da. ;)

Norwegian kommer sikkert med en søndagsavgang etter hvert. Søndag er jo den store innenlandsdagen for Norwegian, med høye priser og høy kabinfaktor!

Lure litt på om dem har tenkt å satse noe mere på værnes i den nærmeste framtid, skal si det har hvert bra stilt i det siste.

Da var første avgang mellom Tromsø og Bergen unnagjort. DY115 tok av fra Langnes 3 minutter etter oppsatt avgangstid. Blir spennede å se om DY lykkes med denne satsningen.

Hva skjedde med direkteruten Bergen-Tromsø som gikk i fjor? Den er ikke på programmet i år.

Back