Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Norwegian kunne muligens klare å melke noen kroner ut av regularitetselendigheten sin gjennom f. eks. et valgfritt 'ombookingsgebyr', som gir prioritet ved lange forsinkelser og kanselleringer. De trenger ikke akkurat markedsføre behovet i disse dager - gratis pr har de fått i bøtter og spann.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

vg.no:

"Britiske og amerikanske passasjerer raser over Norwegian- forsinkelser på deres nye langruter mellom London og USA.

Hashtaggen #NeverFlyNorwegian har i det siste blitt hyppig brukt på Twitter av frustrerte flypassasjerer som har reist på Norwegians nye langdistanseruter mellom London/Gatwick og Los Angeles, og London/Gatwick og Fort Lauderdale."
http://www.vg.no/forbruker/reise/raser-mot-norwegian-paa-twitter/a/23263265/


Ikke bra reklame for selskapet hvis det fortsetter slik.
 
Last edited by a moderator:
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

vg.no:


http://www.vg.no/forbruker/reise/raser-mot-norwegian-paa-twitter/a/23263265/


Ikke bra reklame for selskapet hvis det fortsetter slik.

VG kan faktisk ta seg en bolle og grave seg ned i skogen. Slike fremstillinger er så latterlig og på grensen til det useriøse. Hvis du går inn på twitter og teller antall tweets som er skrevet med hashtag #NeverFlyNorwegian så kan du selv gjøre opp en mening om "hyppig brukt på Twitter" er riktig å bruke...
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Litt tåpelig artikkel etter min mening. Man snakker her om EN todagersforeinkelse, mens resten har vært på rute eller innen en tidsramme som ikke er uvanlig på Gatrwick. Volumforsinkelsene kommer fra til og fra Skandinavia ...
 
Last edited by a moderator:
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Informasjonssjefen opplyser at flyselskapet undersøkte muligheten for å innlosjere passasjerene på et hotell, men at dette hotellet lå såpass langt unna, at det uansett var en bedre løsning for passasjerene å bli værende på flyplassen.

Jaha? Et svært så kjapt søk sier meg at det er en skog med hoteller innenfor 3km fra flyplassen. At alle disse var utsolgt tviler jeg på, for da hadde DU sagt det. Det er nok mer det at de ikke fant billige nok hoteller enn mangel på sengeplasser.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

I følge Sandaker Nilsen så har Norwegian gode rutiner for slike situasjoner............

Vel vel jeg har opplevd i Stavanger at alt, absolutt alt var fullt inkludert B&B og campingplassen, eneste ledige var sykehushotellet, til blodpris.
I Tromsø har jeg opplevd at nærmeste overnattingsmulighet var en campinghytte bare 78km fra sentrum.
Så det kan faktisk være mulig, og at ikke bare NLH paxen måtte finne alternativ overnatting til hotell men at andre f.eks har måttet overnatte i bilen da det ikke fantes noe som helst av ledige senger.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Hva annet enn blodpris kan man egentlig forvente på et sykehushotell? :)
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Jaha? Et svært så kjapt søk sier meg at det er en skog med hoteller innenfor 3km fra flyplassen. At alle disse var utsolgt tviler jeg på, for da hadde DU sagt det. Det er nok mer det at de ikke fant billige nok hoteller enn mangel på sengeplasser.

Det kan fort skje f.eks. ved større sports- og imusikkarrangementer. Har selv stått meds skjegget i postkassa i Seattle midt på natten og speidet forgjeves etter 150 hotellrom innen rimelig rekkevidde ...
 
Last edited:
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Det kan fort skje f.eks. ved større sports- og idrettsarrangementer. Har selv stått meds skjegget i postkassa i Seattle midt på natten og speidet forgjeves etter 150 hotellrom innen rimelig rekkevidde ...

Det er ingen slike i den bydelen midt på sommeren. Da hadde i hvert fall DU brukt det for alt det var verdt, noe de ikke gjorde.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Proffe matbonger :lol:

Greit nok. Så lenge man slipper å sitte og vente i det uvisse på flyplassen, er det tolerabelt.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Reisende Liverpool og ManC fans på toppen av den vanlige høysesongen, skal ha gjort det vanskelig å finne annet enn spredte hotellrom i New York de siste par dagene. De to lagene spilte 2-2 på Yankee Stadium i kveld.

Deja Vu all over again. I mitt tilfelle var det Celtic og ManU.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Reisende Liverpool og ManC fans på toppen av den vanlige høysesongen, skal ha gjort det vanskelig å finne annet enn spredte hotellrom i New York de siste par dagene. De to lagene spilte 2-2 på Yankee Stadium i kveld.

Deja Vu all over again. I mitt tilfelle var det Celtic og ManU.
Usj, nå må du slutte å ødelegge morroa med å utgi resultater [emoji22]...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Proffe matbonger :lol:

Greit nok. Så lenge man slipper å sitte og vente i det uvisse på flyplassen, er det tolerabelt.

De skriver matbong til hver eneste en under checkin...så det bidrar til at innsjekk tar enda lenger tid.
Prøvde å få dem til å ha dem klare før innsjekk når jeg var i OAK for å gjøre opplæring, men det var for døve ører.

Alt skal gjøres så tungvint der ift hvordan vi gjør det her hjemme.

Menmen...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Her er en trip report fra da NAX sin avgang fra Oakland 19(21)JULI ble forsinket 27 timer...
Herlig med en som ikke er av den typen som ringer VG og dagbladet, men tar slik som han gjorde :D
http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/255676/

Huff, virker som en veldig slitsom reise - jeg hadde blitt gal av så mye forsinkelser, så mange lange køer og så trange fly. Skjønner ikke at det ikke går an å legge til rette for en mer smidig og komfortabel reise. Det er rett og slett ikke sånn det skal være å reise, slik jeg ser det.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Usj, nå må du slutte å ødelegge morroa med å utgi resultater [emoji22]...

-MOM må også slutte å ødelegge morroa for de som mener at det var uproblematisk for DU å finne hotellrom i området...;)
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. i media og meninger rundt dette

Det kan fort skje f.eks. ved større sports- og imusikkarrangementer. Har selv stått meds skjegget i postkassa i Seattle midt på natten og speidet forgjeves etter 150 hotellrom innen rimelig rekkevidde ...


Har jo skjedd både i CPH og FRA fra tid til annen dette da, så 5* nei, kjipt, men en får nå lagt seg nedpå og strukket liket litt
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Viss jeg forstår den trippraporten riktig så fikk de SMSn fra Norwegian kl 14, altså 5 timer før avgang. Flyet skulle etter planen ha gått kl19 Kom flyet fra Stockholm så har det en flytid på 10.30 og med turnaround på 1.30 De fikk SMSn 7 timer etter at flyet skulle ha forlatt ARN. Hvordan klarer Norwegian å bruke 7 timer på å sende en SMS? Hadde de sendt SMSn 3,5 timer tidligere så hadde de fleste fremdeles ikke sjekket ut av sitt hotell og kunne beholdt det samme rommet et døgn lenger. Ja da det er mulig Norwegian på det tidspunktet ikke visste hvordan problemet skulle løses, men da kan man sende en SMS med at avgangen vil bli vesentlig forsinket, men at man på det nåværende tidspunkt ikke vet når avgang vil bli, men at man frykter for opp mot 1 døgn.

Da jeg i vinter reiste med DY fra GVA så fikk vi beskjed om forsinkelsen 20min før avgang. på det tidspunktet lå det ann til at avgangen fra OSL skulle gå om 1,15 timer og flytiden ned er 2,5 timer. De hadde altså visst i nesten 3 timer at flyet ville bli vesentlig forsinket, men ventet med å informere om dette til boarding burde ha vært i gang. Når avgangen er nest ytters i piren og rullebåndet bare går en veg, så blir det et stykke å gå tilbake. Når jeg da hadde skinne på benet, pga noe som senere viste seg å være brudd i kneet så er det ganske irriterende å måtte hinke tilbake til der butikker og restaurantene er. Hadde de klart å informere om dette 15min før så hadde jeg spart meg den strabasjøse ferden. Hadde de klart å infomere 1,5 timer før så hadde jeg kunnet satt meg på rutebussen og tatt en rundtur med den i Genev for å slå ihjel de 4 timene vi ble forsinket. DY har en stor jobb å gjøre med å forbedre informasjone de gir sine reisende ved forsinkelser.
Lærepengen for oss reisende må være at vi alltid må sjekke om flyet har avgått fra forrige detinsjon før vi begir oss mot flyplassen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top