• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

NORWEGIAN-LED

Replying to Topic 'NORWEGIAN-LED'

Det kan sikkert diskuteres i hue og ræva om det er rett at nordmenn skal ha visum til russland eller ikke. Det jeg vil tro er at DY kommer til å måtte jobbe for å få denne ruten til å bli lønnsom. Nordmenn ønsker ofte å dra til destinasjoner som det er enkelt og billig å komme til.
Jeg husker selv for 3 år siden da vi var en vennegjeng på 11 som skulle på shopping tur til Moskva.
Veldig hyggelig tur som innebar MYE stress i forkant med utfylling av papirer og søknader.
De fleste som var med på turen kunne tenke seg å dra tilbake til Russland, men ikke før visumreglene mykner opp fikk jeg beskjed om da jeg foreslo en ny tur til LED i fjor.

Tror også FBU har rett, de fleste vil ha det enklest mulig.

Forøvrig kommer jo de aller fleste utlendinger inn til Norge uten å gå gjennom passkontrollen her i landet i og med at vi har såpass få ruter som kommer fra "ikke-Schengen".

Min partner er heller ikke norsk (og ser ikke europeisk ut), han har aldri møtt problemer ved innreise til Schengen og videre til Norge verken i FRA, MUC, AMS, HEL eller CPH så lenge pass, visum, garantiskjema og evt. returbillett er OK (det siste har sjelden vært et tema for kontroll).

Det har jo vært hintet om en omlegging av dagens visum prosedyre.

Mulig Norwegian her vet mer enn oss siden de er det eneste Norske selskapet med rettigheter til å fly til Russland?

Jeg tror i alle fall at de ikke har latt dette tema gå hus forbi......

Back