• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian lanserer Stockholm-Göteborg

Re: Norwegian lanserer Stockholm-Göteborg

Ikke uventet dette, men svært gledelig at DY satser. :)
 
Re: Norwegian lanserer Stockholm-Göteborg

Det blir spännande att se hur denna linje kommer utvecklas.
Jag har svårt att tro att det blir någon high yield linje.
SAS & Malmö aviation flyger sedan länge Stockholm-Göteborg MEN den absolut största konkurrenten för DY blir tåget.
Med X2000 tåg tar Stockholm C-Göteborg C 3h
Det tar ungefär 3h även med flyget(Airport transfer, check-in, security control, boarding, vänta på bagage etc) från centrala Stockholm-centrala Göteborg.
 
Re: Norwegian lanserer Stockholm-Göteborg

Förtroendet för SJ bland resenärerna är ju inte på topp just nu, så det är kanske ingen dum tidpunkt för Norwegians intåg på ARN-GOT.
 
Re: Norwegian lanserer Stockholm-Göteborg

Spennende satsing. Norwegian satser vel på endel transfertrafikk via ARN også, men jeg er enig i at det kan bli hardt å konkurrere med SAS, Malmö Aviation og toget. Hvor mange avganger har konkurrentene per dag?
 
Re: Norwegian lanserer Stockholm-Göteborg

Förtroendet för SJ bland resenärerna är ju inte på topp just nu, så det är kanske ingen dum tidpunkt för Norwegians intåg på ARN-GOT.

DY startar ju linjen perfekt med tanke på SJ:s problem. Tror ändå att man kommer få det tufft i längden gentemot SAS och de andra konkurrenterna?
 
Re: Norwegian lanserer Stockholm-Göteborg

Stockholm - Göteborg er en røff strekning i Sverige hvor toget er en stor utfordrer. SJ kjører i underkant av 30 avganger hver vei mellom de to byene hverdager. Reisetiden er på pluss/minus tre timer fra sentrum til sentrum for X2000-togene, men opp mot fire timer for intercity-togene.

Sjekket for skøy litt priser på tilfeldige reisedager i mars 2011. Både SAS og DY kunne fly meg tur retur for i overkant av 500 sek (i tillegg kommer reise til og fra flyplassene)

SJ hadde til sammenligning billetter til litt over 200 sek for tur-retur billett i samme tidsrom, også på raske X2000-tog
 
Re: Norwegian lanserer Stockholm-Göteborg

Viss vi forutsetter at DY kommer til å tape masse passasjerer til tog/andre flyselskap, hvor stort vil markedet være for transferpassasjerer som skal til/fra Landvetter via Arlanda?
 
Re: Norwegian lanserer Stockholm-Göteborg

På svensk inrikes får SAS dessutom nyttja hela sitt kunderbjudande, inkl ge bonus poäng till Eurobonus/Star Alliance resenärer.
Just på sträckan ARN-GOT har SAS ett omfattande code-share sammarbete med Star bolagen TG/CO/UA/LH/AC.
 
Re: Norwegian lanserer Stockholm-Göteborg

Tilliten til SJ og svensk togtrafikk er i fritt fall for tiden på grunn av mange feil og forsinkelser i togtrafikken.

Ifølge svensk media er det mange som i utgangspunktet ville tatt toget, som nå bestemmer seg for å fly isteden.

Det kan godt være at både Norwegian og SAS kan gjøre det bra på denne ruten en stund, men det er mange krefter i det svenske samfunn, ikke minst de politiske, som vil ha togtrafikken tilbake på skinner (if you parden the Pun), og om SJ klarer å gjenvinne tilliten, kan nok mange passasjerer foretrekke toget igjen.
 
Re: Norwegian lanserer Stockholm-Göteborg

När vi snackar DY och transferpax...
Har DY interline avtal med några andra flygbolag?
 
Back
Top