Norwegian kåret til beste LC airline i Europa og på longhaul

LN-CGJ

ScanFlyer Silver
Norwegian kåret til beste LC airline i Europa og på longhaul

Norwegian was named ‘World’s Best Low-Cost Long-Haul Airline’ and Best Low-Cost Airline in Europe" by SkyTrax Awards! http://t.co/clPrcf7pE6

Gratulerer så mye! Ikke dårlig av et norsk flyselskap!

Re: Norwegian kåret best LC longhaul og LC airline

Slike kåringer er ikke verdt mye i mine øyne og påvirker heller ikke mitt valg av selskap når jeg skal reise. Selv om selskapene bruker dem i egne PR kampanjer.

Last edited:

Slike kåringer er ikke verdt mye i mine øyne og påvirker heller ikke mitt valg av selskap når jeg skal reise. Selv om selskapene selv bruker dem i egne PR kampanjer.
...hilsen SAS ansatt?

Gratulerer så mye til DY!

Slike kåringer er ikke verdt mye i mine øyne og påvirker heller ikke mitt valg av selskap når jeg skal reise. Selv om selskapene bruker dem i egne PR kampanjer.

Kan ikke se at SAS har fått så mange priser for sitt longhaulprodukt for å si det sånn. Greit nok at forretningsmodellen kritiseres, men her er det produktet som de leverer som kåres!

Tydeligvis mange som er fornøyd da antall reisende øker og de mottar priser for produktet de leverer! Bra jobba.

En pris fra SkyTrax er jo de gjeveste prisene man kan få i luftbransjen.

OG så avslutter vi SAS vs. NAX før den utvikler seg! Her var det NAX og at de hår mottatt priser for sitt produkt, som var tema.

...hilsen SAS ansatt?

Nei, undertegnede er ikke ansatt i noe flyselskap. Det er selvsagt morsomt for et selskap å få en slik anerkjennelse, men hvor stor verdi det har reelt sett, kan vel diskuteres. Rangeringen av flyselskaper og flyplasser endres i mange tilfeller fra år til år (ofte er det de samme selskapene og flyplassene som "kniver" om førsteplassen), uten at produkt som tilbys endrer seg i vesentlig grad.

Men viktigst av alt, så påvirker ikke slike kåringer mitt valg av flyselskap i det hele tatt. Tror heller ikke det påvirker valgene til reisende generelt i vesentlig grad heller.

Finns inte så många att tävla mot i den kategorin? :)

Gjør vel ikke det, men det kommer vel. Etter å ha reist litt med dem knirkefritt på longhaul så synes jeg Norwegian er å foretrekke fremfor relativt mange andre selskaper.

Hele Skytrax listen

World's Best Low-Cost Airlines
1 AirAsia
2 AirAsia X
3 Norwegian
4 Jetstar Airways
5 IndiGo
6 easyJet
7 WestJet
8 Virgin America
9 Jetstar Asia
10 Scoot

Kan ikke se at SAS har fått så mange priser for sitt longhaulprodukt for å si det sånn. Greit nok at forretningsmodellen kritiseres, men her er det produktet som de leverer som kåres!

Tydeligvis mange som er fornøyd da antall reisende øker og de mottar priser for produktet de leverer! Bra jobba.

Dette er ikke noe SAS vs. Norwegian debatt, og jeg har heller ikke uttalt meg om produktet deres i denne tråden. Betviler bare hvor mye verdi denne kåringen har. I hvor stor grad tror du egentlig denne kåringen vil påvirke passasjerutviklingen fremover?

Dette er ikke noe SAS vs. Norwegian debatt, og jeg har heller ikke uttalt meg om produktet deres i denne tråden. Betviler bare hvor mye verdi denne kåringen har. I hvor stor grad tror du egentlig denne kåringen vil påvirke passasjerutviklingen fremover?

Om akkurat denne kåringen vil påvirke er selvsagt vanskelig å si og avgjøre, selv for Norwegian. Men jeg tror at dersom et selskap år etter år er nmd i toppen av disse kåringene så har det en effekt.

Dette blir synsing fra min side og selvsagt ikke et signifikant utvalg men de i min omgangskrets (venner, familie) sitter veldig ofte med et inntrykk av at de flyselskapene som topper disse kåringene er de samme som min omgangskrets oppfatter som best (de har stort sett aldri flydd de men bare hørt det eller leste en eller annen artikkel i norsk presse basert på prisene de har mottatt).

Last edited:

Flott 3 plass. Men 3 er vel ikke best.

Vanskelig å ta fra air Asia gruppen de øverste plassene, de har sittet og tronet på toppen i mange år nå:headbang

Last edited:

Hele Skytrax listen

1 AirAsia
2 AirAsia X
3 Norwegian
4 Jetstar Airways
5 IndiGo
6 easyJet
7 WestJet
8 Virgin America
9 Jetstar Asia
10 Scoot

Sjekk det som står på siden med listen du refererer til - The World's Best Low-Cost Airlines 2014 - med andre ord, fjorårets liste ;)
Nettsidene er ikke oppdatert ennå

Sjekk det som står på siden med listen du refererer til - The World's Best Low-Cost Airlines 2014 - med andre ord, fjorårets liste ;)
Nettsidene er ikke oppdatert ennå

Er også en annen forskjell:

I år:
World’s Best Low-Cost Long-Haul Airline’
Best Low-Cost Airline in Europe

I fjord (listen)

De ble best på IC LCC så litt misvisende tittel.

Hva er misvisende med den tittel? De er i 2015 kåret til BESTE lc longhaul og beste lc airline i Europa.

Edit: tydeligvis uklart tittel siden moderatorene vet å sette bedre overskrifter! Ser det er kjempe villedende at ikke Europa ble med i headingen..

Last edited:

Tror ikke den har ubetydelig påvirkning, PR - og markedsføringseffekten er verdt endel hvis den brukes. Men tror ingen kjøper billette kun basert på den, er vel igjen pris som gjelder!

Tror ikke den har ubetydelig påvirkning, PR - og markedsføringseffekten er verdt endel hvis den brukes. Men tror ingen kjøper billette kun basert på den, er vel igjen pris som gjelder!

Enig med deg. Norwegian kommer til å slå dette stort opp og de kommer sannsynligvis til å tjene penger på det, kanskje mest i markeder utenfor deres hjemmemarked hvor de ikke er så kjent i dag.
Hvor mange ganger har man ikke selv googlet en eller annen tjeneste eller produkt i søken etter en bekreftelse på at det du vurderer å bruke penger på, faktisk er verdt pengene. En slik bekreftelse er ikke den primære årsaken til at du kjøper, men det kan være det som til syvende og sist er utslagsgivende for hva du bestemmer deg for.

Back