Norwegian innforer gjennomgaaende reiser

Someone

Moderator
Medlem
http://www.boarding.no/art.asp?id=20523

"Norwegian innfører gjennomgående reiser på selskapets rutenett. For reiser etter den 2. mai kan hele bestillingen gjøres i én operasjon - mot tidligere to. – Vi har lyttet til våre kunder om forenkling av dagens ordning, og i månedskiftet april /mai starter vi, sier Norwegiansjef Bjørn Kjos."

"Skal du reise mer enn en strekning etter den 2. mai kan du fra den 25. april gjøre hele bestillingen i én operasjon på nettet mot to tidligere. I tillegg slipper du å sjekke inn bagasjen på nytt ved gjennomreise innen Norge eller til utlandet. "

Skjonner utifra artikkelen at man naa kan kjope gjennomgaaende billetter og skjekke bagasjen hele veien gjennom med DY :nor ......men vil de ogsaa ta ansvar skulle flyet vaere forsinket og du ikke rekker videreforbindelsen som SAS eller vil man da maatte kjope ny billett?

Replying to Topic 'Norwegian innforer gjennomgaaende reiser'

Glimrende, dette har jeg ventet på. Det måtte nesten bare komme.
Regner med at de tar samme ansvar for videreforbindelser med SAS og andre som de har gjør nå.

Skal du fra SVG til TRD med DY og mister avgangen til TRD p.g.a. forsinkelse med DY fra SVG kommer nok DY til å ta ansvar ja. Noe annet ville rett og slett være dumt.

Smart trekk av Norwegian, som nok vil bli ett enda bedre alternativ til SAS Braathens nå.

Og dem innfører et gebyr på 25,-kr pr strekning for denne tjenesten.

Virker som SAS Braathens nærmer seg lavprisselskapene, mens Norwegian nærmer seg fullserviceselskapene. Ulikhetene mellom SK og DY blir mindre og mindre altså.;)

og dermed ble Norwegian et nettverksselskap!
Tydelig at læringen når det gjelder forretningsmodeller går begge veier...

Holdt en gang på å vurdere lavprisselskaper etter en modell jeg kalte "Herb-index" som viste hvor lojale de var til Southwest-modellen, og Norwegian scorer lavt (til kundenes glede) på denne indeksen etterhvert, selkskapet har jo nå både gjennomgående priser/innsjekk, distribusjon i CRS'er, codeshare og greier. Det eneste som gjenstår er enhetsflåte og ingen servering nå, eller? DY blir mer og mer lik BU - uten at dét er negativt

Viser jo bare at skillet mellom LCC'er og nettverksselskaper er et kunstig skille

Ja morro at et saa kostnads fokusert selskap kan tilby bedre service og muligheter enn hos fks, Ryanair.

Vet det er faa som er enige med meg her, men jeg tror og haaper Norwegian blir den foerste med laaaaaaange ruter fra Osl..... De viser en utvikling og vilje som er helt fantastisk. Markedet er neppe stort nok til aa ekspandere uendelig med 733 maskiner og forhaapentlig vis maa de se etter nye ekspansjons muligheter om ikke saa lenge.

Jeg har vaate drommer om en 767-200ER maskiner dyppet i roedt!

En 762ER har nok for hoye setekostnader.

...og til CK: Southwest har jo selv begynt med code-share, saa selv de avviker fra sin egen modell

Spennende... Men hva skjer når du har en gjennomgående billett fra f.eks. Tromsø til et sted med et par avganger i uken, og du mister forbindelsen? Man har jo ikke et svært nettverk, partnere, osv. å rute passasjerene gjennom.

Kanskje er Norwegian på vei til å bli det nye BU, men de må også ha tatt mye av trafikken fra charterselskapene. Du merker det på måten de gjør announcements ombord; mye voksenopplæring i folkeskikk nå ;)

Originally posted by Andrev

Kanskje er Norwegian på vei til å bli det nye BU, men de må også ha tatt mye av trafikken fra charterselskapene. Du merker det på måten de gjør announcements ombord; mye voksenopplæring i folkeskikk nå ;)

Voksenopplæring trengs. Utrolig mange raringer som er ute og flyr og kun tenke rpå seg selv.
Helt klart på sin plass!!

Så bra!!! Når kommer seating og servering???

Seating finnes vel på noen utenlandsruter allerede. I allefall har man forsøkt det i en periode om jeg ikke husker feil.

Good move.
'Modellen' er en kunstig betegnelse. Skal man ha et produkt som fungerer, maa det tilpasses markedet det betjener og dets behov.

Southwest har foroevrig alltid tilbudt gjennomsjekking, saa aa kalle point-to-point 'Southwest-modell' er direkte feil.

Originally posted by EB

Så bra!!! Når kommer seating og servering???

For ikke å snakke om egen businessclass på både innenlands og utenland!:up:

BF:cool2

Her er forretningsplanen til Norwegian de neste 2 år:

1 - Satsing i Sverige (Swedish med blå nese, gul kropp) og Danmark (Danish med hvit nese, rød kropp), samt etablering av tre nasjonale selskaper.
2 - Etablering av interkontinentalt selskap med navn "Scandinavians". Fargeskjema: blandingsfarge.
3 - Oppkjøp av SAS.

:smokin

Mye motstand mot 762er her, men kunne ikke dy meg

B767_Norwegian.gif

Og med Trygve Halvdan Lie på halen til JFK ville vært noe

Originally posted by LN-KGL

Har ingenting i mot 762ER. Men hadde ikke 757 vært et bedre alternativ?

Originally posted by BU662

KGL, jeg ser du har en visst affinitet til norske Mathematikers...:up:

Ehh ? Denne skjønner jeg ikke helt. Trygve Lie drev ikke så mye med matematikk. Han var utenriksminister og FN sin første generalsekretær. Lie var utdannet jurist.

Sophus Lie var derimot en fremtredene norsk matematiker. Han (eller Abel) hadde så avgjort fortjent plass på en DY hale.

Himmelen er blå for Norwegian. Ingen skyer i sikte. En dag krysser nok de også Atlanteren.

Originally posted by intransfer

Originally posted by LN-KGL

Har ingenting i mot 762ER. Men hadde ikke 757 vært et bedre alternativ?

Tja, tror 763 passer bedre, med en sete konfigurasjon ala KLM sine (Liten business og stor turistklasse)

Back