Re: Norwegian innfører "All Incusive"
Ironisk nok er det nettopp det Norwegian gjør, de fremhever sitt produkt. Produktet deres går ut på at man får det man betaler for, og det blir tydelig kommunisert.
Ja, det er jeg enig med deg i. Norwegian har alltid hatt fokus på at du får det du betaler for. Men det er en forskjell på å fremheve sitt eget produkt, og fremheve det på bekostning av andre.
Det finnes mange vellykkede reklamekampanjer, men at du bare nevner premiumselskap har kanskje noe å gjøre med at du nettopp ikke forstår markedsføring. Lavprisselskap kan også ha utmerkede reklamekampanjer, selv om produktet deres er vesentlig dårligere.
At jeg nevnte Emirates og Qatar var to verdenskjente selskap jeg kom på i farten. Det har ingenting med at de er premiumselskaper. Vi kan nevne Frontier Airlines med sine snakkende dyr, widerøe, Alaska Airlines, Wizzair bare for å nevne noen ytterst få.
Må jeg ramse opp alle selskapene i verden som har hatt suksess med å fremheve sitt eget produkt uten å dra inn andre?
Jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden går etter mine markedsføringskunnskaper. Jeg har fra innlegg èn snakket om mine egne meninger og vurderinger om slike reklamer. Når jeg ser en god reklame er jeg intressert i å se hva selskapet kan tilby av tjenester og ikke hva konkurrenten foretar seg.
Jeg vet svært godt at markedsføringen til Norwegian i konseptet er godt til å trekke til seg oppmerksomhet. Bruke minst mulig på å få frem et budskap/image til flest mulig er selvfølgelig et godt markedsføringskonsept, og vi kan jo se eksempler etter eksempler fra Ryanair og MOL på hvordan selskapet ditt kan få oppmerksomhet uten en eneste reklamesnutt.
Jeg kom inn i tråden som en observatør og delte min mening. Om 100.000 andre liker reklamen og dette stuntet blir en suksess for Norwegian, så er det bra for dem og de som liker denne typen markedsføring.
Og som tidligere nevnt: SAS gjør da akkurat det samme med å tråkke ned på Norwegian fordi de ikke har alt inkludert i billettprisen.
Sånn mentalitet sluttet iallefall jeg bruke på barneskolen. Fordi de andre gjorde det, så kan jeg gjøre det. Jeg har ikke sagt at SAS har vært noe bedre eller verre. Jeg har sagt at SAS er uten tvil den uthengte i dette tilfelle.
Å tråkke på andre for å fremheve seg selv synes jeg er unødvendig, selv i reklamebransjen. Uansett om det gjelder Norwegian,SAS,Ryanair eller noen andre.