Norwegian innfører "All Incusive"

bgo-flyer

ScanFlyer Blue
Norwegian innfører "All Incusive"

Enten har Bjørn Kjos gått amok, eller så sender Norwegian et lite spark til SAS:

Nå skrur vi opp prisene for å gi deg ”alt inkludert” vi også. Det blir ikke lenger mulig å slippe å betale for den kaffen du ikke drikker, avisen du ikke leser eller bagasjen du ikke har med deg. Det blir bare snakk om en 300-400 kr ekstra pr. billett, men da er alt inkludert i prisen. Vi kommer tilbake i morgen med mer informasjon.

(Sakset fra Facebook)

Re: Norwegian innfører "All Incusive"

Tviler på det, da det ser profesjonelt oppsatt ut med bilde, og dessuten er det vel noen som følger med på kontoen, og de hadde vel reagert ganske kjapt...

537042_10152769158620253_1641712808_n.jpg

Desverre ikke alle som forstår sarkasme og ironi. Dette er ett farlig reklame stunt

Veldig morsomt å lese kommentarene ja, spent på om de klarer å dra denne i land slik at de får ønsket effekt.

"-Det blir ikke lenger mulig å slippe å betale for den kaffen du ikke drikker, avisen du ikke leser eller bagasjen du ikke har med deg."

De fleste bør lukte lunta når de ser denne måten å skrive det på.

Man skal vel være rimelig lettlurt (for å si det pent) hvis man går rett på her? Egentlig overrasket over det store antallet mennesker som ikke forstår ironi.

jameson82 har nok rett i at dette er et farlig reklamestunt.

Det dog en liten fare ved å basere vurderingen av om de treffer på kommentarer på facebook. De som kommenterer er oftest de som er glad i å si sin mening om alt, og gjerne de som blir provosert. Vi som forstår den og humrer litt for oss selv strekker oss maks til å trykke liker....

Effekten er nok at det blir skrevet om i norske media, for å så komme tilbake med noe som: heldigvis slipper du å betale for det du ikke bruker hos oss. Dette er gratis reklame for Norwegian, og de som går på vil helt sikkert bli oppdatert i morgen. Men da har DY i all efall oppnådd ønsket effekt :)

Lukter jo Rysnair av hele greia. Trodde ikke Kjos skulle falle for den taktikken.

Jeg har lest tråden ja. Og skjønner at det er et reklamestunt. Men Reklame som går ut på å rakke ned på sine konkurrenter indirekte synes jeg er unødvendig reklame.

Unødvendig reklame kanskje, men reklame for det. Og hvilket selskap sier nei takk til gratis reklame?!?!

Og hvilket selskap sier nei takk til gratis reklame?!?!

Gratis? Det er vel neppe noe Kjos eller sentralborddamen har funnet på selv... Idéen er nok betalt for, så får man se hvor mye publisistet de får for pengene.

For eksempel. Jeg synes det er smågutteaktig. Uansett om det er SAS,Norwegian eller noen andre.

Gratis? Det er vel neppe noe Kjos eller sentralborddamen har funnet på selv... Idéen er nok betalt for, så får man se hvor mye publisistet de får for pengene.

Slik reklame koster da vesentlig mindre enn en kampanje med annonse i landets aviser. :old
Jeg regner med at markedsføringsavdelingen til Norwegian har tenkt dette ut. Det er nå ikke SÅ vanskelig å finne på en slik stunt!

For eksempel. Jeg synes det er smågutteaktig. Uansett om det er SAS,Norwegian eller noen andre.
Småguttaktig eller ikke, det har i alle fall nådd sitt ønskede effekt. Du snakker og tenker om/på Norwegian akkurat nå ;) Samme hva slags inntrykk du får, du vil forbinde Norwegian med "man-får-det-man-betaler-for", selv om du ikke er helt klar over det.

Last edited:
Back