• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian i VG...

Thomas

ScanFlyer Rusty
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123175

Merk følgende;

- Det er mange som er svært skeptiske til å fly et gammelt fly. Vi må anta at Norwegian forholder seg til internasjonale godkjente selskaper, sier Skaret Gulla til VG Nett.

Det nye flyet er utleid fra det portugisiske selskapet EuroAtlantic Airways, opplyser Norwegian.

Flyet er av typen en Lockheedl-1011 tristar.

Norwegian bekrefter at det dreier seg om en eldre flytype, men at det fortsatt er i drift ved flere store anerkjente flyselskaper.

Hvilke anerkjente flyselskaper bruker Tristar nå til dags?

ATA vel?

:D

Vel, nå er da pressen veeeeedlig i støtet om dagen for å få litt å hakke på DY med og....

Dette er vel samma selskap som hjalp NVR i knipa si for et par uker siden? Ingen som klagde på flyet da vel?

:old

LuzAir var det som fløy for NVR, dog ble denne 2t 30min forsinka ut ifra GM pga..... TRLALLA.. TEKNISK! :posty:

hehe.....og av Norwegian, Novair & Mytravel - blant annet...

De er da ikke sååå ille...Er pene fly, synes de er penere enn DC-10'ern også

:D

Riktignok kan Tristar klassifiseres som gammel, men DYs 737-300 er vel ikke akkurat "ferske" de heller

.....og det er ikke så mange år siden SAS fortsatt hadde diesel-9ere

Absolutt ikke kødd med 1011. Herlig. Har hatt mange turer med spes. TW og DL....

Robust er ordet ! :wink

CS-TEB fløy vel for BLX/Tui FLY forrige fredag og NVR/Novair noen dager før det ......:exclamati

Originally posted by LN-RKF

Originally posted by Someone

.....og det er ikke så mange år siden SAS fortsatt hadde diesel-9ere

Flere av dem flyr fortsatt for Northwest.

Ja, jeg hører dem meget godt når de tar av fra 9L på ORD :p

Ikke vanskelig å skille dem ut fra mengden...

Jeg har blitt "redda" av en 1011 for en del år siden. Fløy Premiair OSL-POP (A330). Maskinen som skulle hente oss når ferien var over, fikk en birdstrike på OSL, etter et par døgn, så jeg en 1011 fly rett over hotellet, fikk rett da jeg trodde det var flyet som skulle hente oss. Grunnet for få seter, ble flere pax sendt med AA via MIA/NYC. Jeg valgte å vente. Det ble min siste 1011 tur.....

Kongen ..... i aksjon i dag.

Ja, Kongen begynner aa dra paa aarene, men med litt kjaerlig pleie og regelmessig hvile har han fortsatt mange mil igjen.

Attachments

• kongen.jpg
    kongen.jpg
    50.2 KB · Views: 9
Back