• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian gir ingen informasjon om erstatning

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
Nok en gang en sak om manglende informasjon fra DY

Flyselskapet Norwegian gir ingen informasjon om at kundene har krav på erstatning ved forsinket bagasje

Etter internasjonale regler har imidlertid flyselskapene plikt til å erstatte mange av kostnadene som påløper som følge av forsinket bagasje.

Det internasjonale regelverket gir forbrukerne klare rettigheter ved forsinkelse av bagasje. For at passasjerene skal kunne nyttegjøre seg av disse rettighetene er det imidlertid en forutsetning at de kjenner til regelverket. Det påligger derfor flyselskapet et klart ansvar om å gi tilstrekkelig informasjon om ordningen, sier seniorrådgiver Elise Korsvik i Forbrukerrådet

http://www.dn.no/privatokonomi/article1944392.ece
 
Det er kanskje ikke så rart at folk tar disse sakene med forsikringsselskapene når man ikke vet at flyselskapene har plikt til erstatning. Dessuten er kanskje reglene hos forsikringsselskapene tydeligere enn hva flyselskapene opererer med, som gjør det lettere å forholde seg til...
 
Norwegian erstatter bare 50 prosent av prisen for nye klær, mens forsikringsselskapet tar hele regningen. Derfor velger nok mange å sende kravet til forsikringsselskapet, som på sin side sikkert mener at flyselskapene bør ta større ansvar.
 
Er det ikke slik at forsikringsselskapene bare gjør regress mot Norwegian, for de utlegg dem har til sine kunder i forbindelse med mistet/forsinket/skadet bagasje? I såfall ender jo Norwegian til slutt opp med regningen, i alle fall i de tilfellene der de reisende har reiseforsikring.
 
Back
Top