• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian fly skadet på Værnes

Re: Norwegian fly skadet på Værnes

Originally posted by Hurum

Norwegian har jo informert dem om at dem skal dekke utgiftene deres med de nye billettene. Er det bare jeg som har kredittkort/Mastercard/DIners/Eurocard/AmEx som gjør at jeg får regningen i posten 40-50 dager etter at jeg har brukt det?

Tenkte akkurat det samme....

Tilhji meg min uvitenhet, men hva er "sjekse" (altså "kjekse"?)

Kjekse...., som i Marie-kjeks...., hunde-kjeks...., og andre typer kjekse man måtte finne på å stappe i kjeften/sjeften.....:huh:
(Å henge på en e på slutten er vel nordmørsk det da sikkert)

Kj og sj er det samme for meg, hører ikke noe forskjell.

Så når du skal referere til f.eks. en flystasjon eller en togstasjon, sier du flystakjon og togstakjon du altså....? Har man ikke norsk på skolen lenger?:p ^_^

Edit: hva heter forresten sjefen/kjefen i Norwegian da? Bjørn Sjos eller Bjørn Kjos... Uten at du vet det, så er det forskjell på de to skjønner du....

Originally posted by LN-SSL

Så når du skal referere til f.eks. en flystasjon eller en togstasjon, sier du flystakjon og togstakjon du altså....? Har man ikke norsk på skolen lenger?:p ^_^

Ikke i Nederland nei. :p

Hilsen,
Laurenz

Originally posted by Tommy777

Norwegian har jo informert dem om at dem skal dekke utgiftene deres med de nye billettene. Er det bare jeg som har kredittkort/Mastercard/DIners/Eurocard/AmEx som gjør at jeg får regningen i posten 40-50 dager etter at jeg har brukt det?

Visa'n trekkes fra kontoen umiddelbart. Utenlandstraksjoner kan ta noen dager. Men det er faktisk ikke alle som har kredittkort.

Hilsen,
Laurenz

Originally posted by laurenz

Visa'n trekkes fra kontoen umiddelbart. Utenlandstraksjoner kan ta noen dager. Men det er faktisk ikke alle som har kredittkort.

Hilsen,
Laurenz

...var derfor jeg ikke nevnte VISA i min posting ja.....

Hilsen,
Laurenz

...var derfor jeg ikke nevnte VISA i min posting ja.....

:colgate: he he.. Jeg har faktisk et UA MP Visa kredittkort, men det er amerikansk...

Og det finnes også VISA-kort som er kredittkort og ikke belaster kontoen med en gang, men valgte ikke nevne VISA for å unngå misforståelser.

Det står mye rart i liten skrift bak på billettene til alle flyselskap det er vel de færeste som leser det.

Med elektronisk billett er det vanskelig å lese det som står bak på billetten :) Husker jeg ikke feil så må man vel bekrefte å ha lest og akseptert DY sine betingelser når man kjøper billetter på nettet. Så DY burde bare henvise til at de klagende kunder at de faktisk har bekreftet betingelsene. Da burde kanskje tåta fått en annen lyd?

Folk betaler 500,- t/r for å fly hvor som helst i Europa, men de forlanger likevel å bli behandlet som om de har fullprisbilletter på business. Da har man vel i utgangspunktet gått glipp av et viktig poeng?

Og det finnes også VISA-kort som er kredittkort og ikke belaster kontoen med en gang, men valgte ikke nevne VISA for å unngå misforståelser.

Mitt VISA er et kredittkort. Jeg vet at det utrolig nok finnes utrolig mange som blander bankkort og VISAkort/kredittkort. Det er typisk Norsk.... At jeg blir trukket umiddelbart skyldes at banken min har satt op en kredittkonto (eller hva de nå heter). Veldig greit, lett å holde oversikt over gjelda si :-p

LN-BRK: Du har selvfølgelig rett. Men det gjør man/vi hele tiden, det hjelper ikke. Bare se hva som har stått i avisene de siste dagene. "Vi følger de europeiske retningslinjer" har vel blitt sagt mange ganger nå. De får til å med kjeft for det. Jeg vet ikke hvor mange jeg har forklart at "slik er reglene" og fått sure kommentarer tilbake. Folk forlanger topp service, uansett hva de har betalt for billetten. Og til en vis grad så har de jo rett også. De har betalt for et produkt og når ikke de får produktet slik avtalt så har de rett på kompensasjon.

Hilsen,
Laurenz

Mitt VISA er et kredittkort. Jeg vet at det utrolig nok finnes utrolig mange som blander bankkort og VISAkort/kredittkort. Det er typisk Norsk.... At jeg blir trukket umiddelbart skyldes at banken min har satt op en kredittkonto (eller hva de nå heter). Veldig greit, lett å holde oversikt over gjelda si :-p
Hilsen,
Laurenz

Ja det er mange som ikke helt forstår forskjellen på bankkort og kredittkort....og derfor nevnte jeg ikke VISA siden så mange ikke forstår forskjellen. :D

og dermed var vi laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt på viddene i forhold til topic gitt..:):old

Back