• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian + Fly Nordic

MartinL

ScanFlyer Dusty
Sitter å bestiler billetter til Stockholm fredag 24-6-05. Men det er ikke mulig å booke fly nordic avganger. Torsdag 23 derimot er det fult mulig.

Det er heller ikke mulig å booke fly nordic avganger gjennom norwegian.no på hverdager ukene etter 24 juni.

Noen som har hørt noe om at sammarbeidet opphører?

Anbefaler at du går inn på www.wideroe.no og sjekker prisene der OSL-ARN 24/6 . Der kommer faktisk SAS opp med laveste pris . NOK 439 på SK844. Nærmeste pris er DY802 til NOK 511.. :up:

Her kan du i alle fall sammenligne prisene, og herved avlives myten om at DY og LF alltid er billigere enn SK !

Nordic har antagelig ikke lastet opp programmet ennaa .... de opererer tydeligvis ikke mer enn rundt tre maaneder fram i tid paa enkelte ruter ....

Bevisste kunder velger da Norweigan/Fly Nordic for å opprettholde konkurransen og relativt lave priser i luften, eller åssen var det? :up: (Hvem bryr seg vel om 70 kr i forskjell?)

Edit: ...forutsatt at det er avail. billetter seff (så ikke det til å begynne med...)

jo greit nok at SAS er billigere, men jeg betaler med glede ekstra for å fly norwegian.

Jeg er ikke noen SAS hater, men som markedsmakten har vist oss så mange ganger før vil det garantert bli MYE dyrere å fly dersom norwegian ikke klarer seg. Derfor betaler jeg gjærne litt mere om det er det jeg må (sjeldent de er dyrest) i dette tilfelle 70 kr for luftfartens fremme!!!!!!!;)

Men hva går egentlig samarbeidet ut på? Jeg bestilte spesielt flynordic i vinter og fløy en MD80 og alt jeg fikk av kvittering og bekreftelse kom fra Norwegian...

Originally posted by Farmer
Anbefaler at du går inn på www.wideroe.no og sjekker prisene der OSL-ARN 24/6 . Der kommer faktisk SAS opp med laveste pris . NOK 439 på SK844. Nærmeste pris er DY802 til NOK 511.. :up:

Her kan du i alle fall sammenligne prisene, og herved avlives myten om at DY og LF alltid er billigere enn SK !
Lett å si at SAS er billigere når flynordic ennå ikke har lagt ut billettene sine;)

Originally posted by EB
Men hva går egentlig samarbeidet ut på? Jeg bestilte spesielt flynordic i vinter og fløy en MD80 og alt jeg fikk av kvittering og bekreftelse kom fra Norwegian...

Bestillte du den på

www.norwegian.no eller
www.flynordic.com

???

Jaja - SAS er billigst, men kun på en avgang den dagen og den går kl 0640 fra OSL. Ikke akkurat det mest aktuelle tidspunktet vil jeg tro. SAS skal på de andre avgangene den dagen ha ca 1800,- så......

Hos et reisebyrå...(...som da sikkert blir bedre betalt av DY enn av LF for å selge reisen!

Originally posted by EB
Hos et reisebyrå...(...som da sikkert blir bedre betalt av DY enn av LF for å selge reisen!

Akkurat ja, da har de solgt deg DY7000 et eller annet og så er det LF som opererer ...

Originally posted by MartinLangaas
jo greit nok at SAS er billigere, men jeg betaler med glede ekstra for å fly norwegian.

Jeg er ikke noen SAS hater, men som markedsmakten har vist oss så mange ganger før vil det garantert bli MYE dyrere å fly dersom norwegian ikke klarer seg. Derfor betaler jeg gjærne litt mere om det er det jeg må (sjeldent de er dyrest) i dette tilfelle 70 kr for luftfartens fremme!!!!!!!;)

Bare du bestiller på rett nettsted , hvor du kan sammenligne prisene på alle som flyr der så går jo det bra ..
:biggrin :biggrin :thumbup

Originally posted by MartinLangaas

Bare du bestiller på rett nettsted , hvor du kan sammenligne prisene på alle som flyr der så går jo det bra ..
:biggrin :biggrin :thumbup

, ja om "siten" din hadde vært oppe så

NWSPublish.Command.ListInfoFrontPage <- NWSSecurity.Security.GetEntityPermission <- Provider error '800403e8'

Unspecified error

/include/inc_bookingmotorlenker.asp, line 7

....

Hmmm ....

Du er kommet til www.wideroe.no

Vår nettsted er midlertidig ute av drift på grunn av feil med kommunikasjon mot database. Det jobbes med å rette problemet. Prøv igjen senere.

Originally posted by LN-MOW
Hmmm ....

Vår nettsted er midlertidig ute av drift på grunn av feil med kommunikasjon mot database. Det jobbes med å rette problemet. Prøv igjen senere.

Det var da som .... At dere skulle komme på oss når vi oppgraderer bookingmotoren en sen lørdagskveld ...
;) oppe igjen om noen få strakser

Hmmm ....

Det var da som .... At dere skulle komme på oss når vi oppgraderer bookingmotoren en sen lørdagskveld ...
Hvor ofte oppdaterer egentlig Widerøe bookingmotoren? Synes at den siste måneden har vært lite stabil sammenliknet med tidligere. Har jeg vært uheldig eller oppdaterer dere oftere nå? (NB! Dette er ikke ment som kritikk, men som et relevant spørsmål.)

Hmmm ....

Drifter dere på WAIS alt selv, eller er det EDB som er "maskinister" ?

/Geir

Originally posted by P.A. VIKING
Hmmm ....

Drifter dere på WAIS alt selv, eller er det EDB som er "maskinister" ?

/Geir

Vi styrer det aller meste selv ja. Da har vi full kontroll på alle ledd og slipper å plages med så mange aktører andre steder. Selve bookingmotoren ligger hos Amadeus, men er en tilpasset versjon for vår site, hvor vi selv har kontroll på de fleste parametre.

Back