Norwegian-fly med birdstrike i AAL

Godt at alt gik fint


88 pax på en 738 en fredag eftermiddag er da ikke imponerende.
 
Overraskende at et danske er negativ til norwegian. Er dere virkelig å bitre der nede i sør?
 
88 pax er ikke så galt det da, men sier heller ikke hvor mange flyet skulle ha på returen, eller senere flighter;-)
 
Ja - hva i all verden har denne kommentaren med den aktuelle situasjonen å gjøre??? Der fikk du inn et stikk til :angry:

Det er oplysninger der normalt ikke er offentlige derfor er det da også interessante oplysninger om en af de mest konkurrenceprægede ruter i Skandinavien. Det må da interessere de fleste på et flyforum.

Det har intet med at være negativ eller få ind et "stik" til. Jeg konkluderer bare udfra artiklens oplysninger.

Men man kan jo læse bibelen som Fanden hvis man vil og det er der jo abenbart nogen absolut vil når indlæg ikke lige passer deres dagsorden.
 
Under 50% belegg på en fredag ettermiddag er elendig etter enhver målestokk - ikke mer å si om det.
 
Overraskende at et danske er negativ til norwegian. Er dere virkelig å bitre der nede i sør?

Det har intet med det at gøre, men man læser jo åbenbart det man vil læse. Faktum er at 88 pax på en 738 på et tidspunkt der normalt betyder fulde fly (ihvertfald i de mange år jeg selv fløj næsten hverken fredag på ruten) ikke er imponerende - uanset hvilket selskab der præsterer det. Nu er tallene fra de andre selskaber jo ikke tilgængelige og derfor siger jeg heller intet om DY ift konkurrenterne. Mit bedste bud er at alle selskaber slider på denne rute.

Denne rute er meget interessante fordi der er tre selskaber der kæmper en blodig kamp om kunderne og derfor var oplysningerne fra artiklens også interessante.

Men jeg kan da så bruge din egen argumentation på lige så tynd grundlag og spørge dig hvorfor nordmænd på dette forum er så negative overfor danskere - er i virkeligt så bitre deroppe nordpå?
 
Under 50% belegg på en fredag ettermiddag er elendig etter enhver målestokk - ikke mer å si om det.

Pas på Andreas - du kunne risikere at blive beskyldt for at være både negativ og måske endnu værre --- dansker ;)
 
Under 50% belegg er ikke dårlig, hvis resten av flightene denne maskinen skal ha resten av dagen har bra belegg. Tror ikke NAS sender en 300 maskin nedover bare fordi en av flightene har under 50% belegg, når resten er bra.
 
Har inntrykk av at det i Norge er fulle flighter UT fra Oslo på fredags ettermiddag/kveld og inbound er rimelig slunkne. Kanskje det er tilsvarende i Danmark? NOL var på vei fra AAL til CPH.
 
Kurt,
Du er nok den som er nærmest virkelighetsbeskrivelsen her og som tar siste stikk.;)
 
Det er oplysninger der normalt ikke er offentlige derfor er det da også interessante oplysninger om en af de mest konkurrenceprægede ruter i Skandinavien. Det må da interessere de fleste på et flyforum.

Den totale trafikken mellom 2 lufthavner er kjent. Den er offentlig.
Det skal ikke mye rocket science til for selskaper som trafikkerer nevnte strekning å finne ut markedsandelen til konkurentene.
Sett en mann/kvinne til å telle pax som går ombord på de ulike flightene inbound/outbound en dag eller flere.
Tror du det skjer?
Det er en rekke andre måter finne ut dette på også uten at det er ulovlig.
 
Last edited by a moderator:
helt sykt at en post om birdstrike på AAL for norwegian kan gå offtopic så kjapt?? (to poster tok det....)
 
Jeg beklager at jeg var med på å avspore debatten, men jeg klarte ikke å dy meg.
Når det gjelder deg FlyHi, så klarer du å trekke inn noe negativt uansett når DY kommer opp i poster. Jeg skjønner, etter et kjapt søk i gamle poster, at du av en eller annen grunn er grunnleggende imot DY og det må du få lov til, men kanskje du skulle prøve dem en gang og kanskje få en positiv opplevelse.
Og for ordens skyld til slutt; Danmark er et av mine favorittland, jeg synes at danskene er et flott og omgjengelig folk og jeg er overhodet ingen motstander av SAS :)
 
Faktisk synes jeg (hvis det da er tilladt at vende tilbage til topic et øjeblik !) at newslinket er bemærkelsesværdigt af flere grunde. For det første får den flytypen korrekt. Det er i sig selv ret usædvanligt når man taler mediers dækning af incidents. Og utroligt nok nævner den ikke ordet nødlanding og der er heller ingen sensationelle interviews med passagerer der udtaler at: "jeg troede at min sidste time var kommet".
Alt i alt god og faktuel information. Det fortjener at nævnes når det endelig sker.
 
Back
Top