Norwegian-fly måtte snu to ganger

Re: Norwegian-fly måtte snu to ganger

15 min. of fame..... Djiz...at de gidder. Og til DB.....for noe vås dere har kokt sammen......æ SPYR!!!!!

Innlegg på Facebook-siden deres:
Takket være Norwegians udugelighet er min mann flere timer forsinket fra Vigra. Han lander (forhåpentligvis) kl. 21.05 på Gardermoen og har en times kjøring hjem... Jeg skal på nattevakt kl. 21.50 (kjøretid til jobb 40 min),men rekker nok ikke det da jeg ikke kan reise fra tre barn i alderen 3 til 10 år:-(. Hva skal jeg gjøre?????

Ja, Norwegian sin skyld, alt sammen! :drunk:

Hvem er det sin skyld da?:drink
Norwegian gjør vel det de kan, men denne kommentaren virker det ikke helt sånn?
Teknisk feil på fly er jo noe man vanligvis ikke kan forutse. ;)

Kanskje hun mente at Norwegian skulle passe ungene hennes? :stir

Last edited:

Norwegian gjør vel det de kan, men denne kommentaren virker det ikke helt sånn?
Teknisk feil på fly er jo noe man vanligvis ikke kan forutse. ;)

Kanskje hun mente at Norwegian skulle passe ungene hennes? :stir

Selvfølgelig gjør Norwegian det de kan, men det er likevel Norwegians feil, at kundene ikke kommer til bestemmelsesstedet innen shcedule og dermed fått levert den tjenesten de har kjøpt. Om det er flyteknisk eller underleverandører som er årsak til relay, er egentlig knekkende likegyldig for en kunde som ikke når sine avtaler. Årsaken er i dette tilfellet er at Norwegian ikke leverer det som er forventet og da er det helt naturlig at det blir noe misnøye.

Selvfølgelig gjør Norwegian det de kan, men det er likevel Norwegians feil, at kundene ikke kommer til bestemmelsesstedet innen shcedule og dermed fått levert den tjenesten de har kjøpt. Om det er flyteknisk eller underleverandører som er årsak til relay, er egentlig knekkende likegyldig for en kunde som ikke når sine avtaler. Årsaken er i dette tilfellet er at Norwegian ikke leverer det som er forventet og da er det helt naturlig at det blir noe misnøye.
Jeg er helt enig i det du sier, Norwegian har selvfølgelig ansvar for at kunden får den tjeneste en har kjøpt.
Grunnen til at jeg siterte den kommentaren som jeg så på Facebook, er at nordmenn generelt er veldig flinke til å klage - med en "her kommer jeg"-holdning.
Men selvfølgelig kan man klage - det har man all rett til i dette landet.

Hvis det var noen av passasjerene som ble sure kan de trøste seg med at alle gode ting er tre :-)

Hadde vel blitt mer rabalder om selskapene hadde skranglet avgårde med kjerrene fulle av snag. At noen har hotline til mediene er ikke akkurat nytt.

Og siden vi alikevel er i klagehumør så merker jeg at jeg gremmes av bruken av ordet "flight".
Her trodde jeg det het "flyvning" på norsk. Så feil man kan ta. :P

Grunnen til at jeg siterte den kommentaren som jeg så på Facebook, er at nordmenn generelt er veldig flinke til å klage - med en "her kommer jeg"-holdning.
Men selvfølgelig kan man klage - det har man all rett til i dette landet.

Tviler på at det er riktig. Fra antropologisk, sosiologisk og psykologisk hold hevdes det ofte at det er motsatt, nemlig at nordmenn er spesielt dårlige til å klage sammenlignet med andre. Det hevdes ofte at dette er kulturelt betinget, altså at vi er lært opp til at å opptre rolig og behersket i enhver situasjon er det riktige. I mange andre kulturer derimot vil man oftere gi uttrykk for negative følelser og ha lettere for å klage. Så selv om Facebook viser en nordmann som klager, skal vi være forsiktige med å generalisere. Statistikker viser i tillegg at vi er dårlige til å bruke formelle klagemuligheter, men at vi begynner å bli bedre.

"Skyld" eller "feil" indikerer at noen kan bebreides, f.eks. fordi de har forsømt seg (planlagt dårlig, fulgt opp for dårlig, vedlikeholdt for dårlig e.l.). Noe annet er de mer hendelige uhell, altså situasjoner som kan oppstå uten at noen kan bebreides. Det vil kunne oppstå tekniske uhell i blant som uten at noen har forsømt seg. Da vil man ikke snakke om "feil" eller "skyld".

Last edited:

Bare et ord som kan brukes : latterlig!

Dessuten vet de fleste noenlunde opplyste mennesker i dag at det alltid er en viss risiko for forsinkelser, tekniske feil osv osv...

Klagerne har vel også selvfølgelig aldri opplevd problemer med egen bil eller hva det nå skulle være.

I går måtte LN-KKR snu tilbake til TOS, årsaken til det vet jeg ikke.
Den gikk tom TOS-OSL i dag.

Back