Spacetime: Dette er ikke noe noen har funnet på, eller bare har oppfatning av. Det er reelle tall... Om du har oppfatning av at SAS har dårlig punklighetstatestikk er det leit.
Dette dreier seg nok om litt mer enn hvem som har best/dårligst punktlighets statistikk. Det dreier seg like mye om propaganda, politikk og ikke minst Forbrukerrådet.
De som har fulgt med anstrengelsene fra Forbrukerrådet må legge merke til at de er gjennomgående svært kritisk til Lavpris flyselskaper. Enten det er Ryanair eller Norwegian er Forbrukerrådet konstant ute etter å stresse de eventuelle negative faktorer. Reelle og oppdiktede ulemper med lavprisselskaper listes og advares imot konstant. Aldri er den virklig store forbruker interessen, nemlig pris, noe som Forbrukerrådet er interessert i å "passe på".
Ørene mine ville nok falt av om Frorbrukerrådet kom ut med f.eks. følgende utsagn "Når du velger flyselskap, så pass på at du ikke ender opp med å betale for bagasje du ikke vil checke inn alikevel. Det er nemlig flyselskap som tar betalt for checket bagasje uansett om du bruker det eller ikke." Nei slike tips kommer aldri, he he
Etter min mening er Forbrukerrådet kun opptatt å bevare de konservative måtene å fly på unten nødvendigvis å forsvare forbrukernes egentlige interesser. Men hvem kan bevise noe slikt? Synsing er derimot lov.
Så i tillegg er det jo i denne propagandakrigen åpenbart at partene bruker for allt det er verdt den innflytelse de har til politikere, myndigheter, Avinor og presse for å plassere seg på toppen. Det uansett om de vel vitende misbruker statistikken eller ei. Dette er åpenbart for de fleste og fra mange leserinlegg ser enn at vanlige folk har gjennomskuet den barnslige skittkastingen.
Det er vel et etteretlig faktum at det alltid har vært avgangstidpunktet som det har vært referert til ved forsinkelser. Det var først på Ryanair for mange år siden jeg stusset over den pussige opplysningen at flighten var "On time on arrival and Ryanair has the best on time track record in all Europe". Nå plutselig er SAS også blitt "arrival time" frelst og nærmest latterliggjør "departure time". Det lukter manipulasjon lang vei ....
Dette dreier seg nok om litt mer enn hvem som har best/dårligst punktlighets statistikk. Det dreier seg like mye om propaganda, politikk og ikke minst Forbrukerrådet.
De som har fulgt med anstrengelsene fra Forbrukerrådet må legge merke til at de er gjennomgående svært kritisk til Lavpris flyselskaper. Enten det er Ryanair eller Norwegian er Forbrukerrådet konstant ute etter å stresse de eventuelle negative faktorer. Reelle og oppdiktede ulemper med lavprisselskaper listes og advares imot konstant. Aldri er den virklig store forbruker interessen, nemlig pris, noe som Forbrukerrådet er interessert i å "passe på".
Ørene mine ville nok falt av om Frorbrukerrådet kom ut med f.eks. følgende utsagn "Når du velger flyselskap, så pass på at du ikke ender opp med å betale for bagasje du ikke vil checke inn alikevel. Det er nemlig flyselskap som tar betalt for checket bagasje uansett om du bruker det eller ikke." Nei slike tips kommer aldri, he he
Etter min mening er Forbrukerrådet kun opptatt å bevare de konservative måtene å fly på unten nødvendigvis å forsvare forbrukernes egentlige interesser. Men hvem kan bevise noe slikt? Synsing er derimot lov.
Så i tillegg er det jo i denne propagandakrigen åpenbart at partene bruker for allt det er verdt den innflytelse de har til politikere, myndigheter, Avinor og presse for å plassere seg på toppen. Det uansett om de vel vitende misbruker statistikken eller ei. Dette er åpenbart for de fleste og fra mange leserinlegg ser enn at vanlige folk har gjennomskuet den barnslige skittkastingen.
Det er vel et etteretlig faktum at det alltid har vært avgangstidpunktet som det har vært referert til ved forsinkelser. Det var først på Ryanair for mange år siden jeg stusset over den pussige opplysningen at flighten var "On time on arrival and Ryanair has the best on time track record in all Europe". Nå plutselig er SAS også blitt "arrival time" frelst og nærmest latterliggjør "departure time". Det lukter manipulasjon lang vei ....
.... De har nemlig vært opptatt av at DY ikke skal loppe forbrukerne for mer penger enn nødvendig. Det er det som er jobben deres, og det holder de seg lojalt til.
Det er jo netopp det jeg også observerer ; "De [Forbrukerrådet] er opptatt av at DY (og enda oftere Ryanair) skal oppføre seg anneledes. Det er det som er jobben deres [Forbrukerrådet], og det holder de seg lojalt til."
Forbrukerrådet burde være LIKE optatt av de andre selskaper også. De burde også påpeke ting som kan kritiseres der som f.eks. høye priser, slitt utstyr og hyppige kanseleringer.
Forbrukerrådet burde være LIKE optatt av de andre selskaper også. De burde også påpeke ting som kan kritiseres der som f.eks. høye priser, slitt utstyr og hyppige kanseleringer.
http://www.dagbladet.no/2013/03/12/nyheter/reiseliv/fritid/innenriks/luftfart/26165099/
Avinors tall for 2012 viser at Norwegians ankomstpunktlighet på en rekke flyplasser var lavere enn avgangspunktlighet, sier juridisk seniorrådgiver Sverre Årli hos Forbrukerombudet.
Hvordan klarer man å bli forsinket på ankomsttid dersom man er på rute ved avgangtid?Antallet ankomster og avganger vil vel være rimelig lik?
Vidar
Hvordan klarer man å bli forsinket på ankomsttid dersom man er på rute ved avgangtid?Antallet ankomster og avganger vil vel være rimelig lik?
Vidar
Hvordan klarer man å bli forsinket på ankomsttid dersom man er på rute ved avgangtid?Antallet ankomster og avganger vil vel være rimelig lik?
Sitter på enva nå , dy til Oslo pusher 2 min før rute ifølge Avinor , men står enda uten motorene igang. Fint at de er rute da![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.