Norwegian dropper Bergen-Gran Canaria i sommer

Trdfly

Moderator
Medlem
Da årets sommerprogram til Norwegian ble satt opp, ble helårsruten fra Bergen lufthavn Flesland til Gran Canaria videreført. Det ble lagt ut billetter for salg til langt ut i oktober. Planen var å fly mellom Bergen og Las Palmas en gang i uken, hver lørdag.

Tidligere denne uken fikk passasjerer som hadde kjøpt billetter fra juli og utover, e-post om at flyavgangene deres var kansellert.

- Vi har besluttet ikke å videreføre sommerruten mellom Bergen og Las Palmas i denne omgang, sier informasjonssjef Lasse Sandaker-Nilsen i Norwegian.

- Hva skyldes dette?

- På grunn av omprioriteringer i flyprogrammet, har det dessverre ikke blitt plass til denne direkteruten nå.
http://www.bt.no/reise/Norwegian-dropper-direkterute-3046593.html#.UuOQoZXKyM9

Kjipe greier. Kommenterte litt på at artikkelen var litt ensidig, og blant ikke nevnte at folk som hadde bestilt reise fikk (gratis) fly via OSL med valgfrihet ift avganger.

Den kommentaren slettet BT. Kjipe greier.

Hvem i allverden önsker seg til Kanari-Öyene om sommeren, det er jo en typisk vinter-destinasjon oktober - mars. Om sommeren kommer temperaturen opp i 40+ grader Celsius !?

Hvem i allverden önsker seg til Kanari-Öyene om sommeren, det er jo en typisk vinter-destinasjon oktober - mars. Om sommeren kommer temperaturen opp i 40+ grader Celsius !?

Kanskje de som har leilighet der. Mange som reiser til Middelhavet i 40++ midt på sommeren:cool:

Hotell-kjedene lukker sine hoteller og personalet flyttes til Costa del Sol og Balearene ... hvor gjennomsnitts-temperaturen er noe mildere enn det krölle pästär, heller 32 - 38 Celsius ?

Det er nok feil, gjennomsnittstemperaturen på Gran Canaria er lavere i sommermånedene enn hva man finner på f.eks solkysten. Hele poenget med Gran Canarias klima (som dog varierer stort fra sted til sted/nord og sør) er at det varierer svært lite. Skyldes i all hovedsak den utjevnende effekten av atlanterhavet.

Ifølge Wiki er gjennomsnittlig makstemp. i juli-septemer 26-27 grader ved flyplassen.

Uppenbarligen finns en efterfrågan.
TUIFly Nordic, Thomas Cook och Novair flyger till Kanarieöarna även på sommaren från SE, NO & DK.

Uppenbarligen finns en efterfrågan.
TUIFly Nordic, Thomas Cook och Novair flyger till Kanarieöarna även på sommaren från SE, NO & DK.

Ja både rute- og charterfly til Kanariøyene går det hele året. Men mye mindre kapasitet på sommeren enn vinteren.

Du har ikke vært så mye på Kanariøyene om sommeren skjønner jeg......:old

Jeg har feriert på øyene hver sommer siden 2000, og det ligger på 28-30gr så det skulle tilsi at det er ganske så behagelig og bedre en steder rundt Middelhavet det det ofte er +40.

Så jo, det kan nok være mange i Bergens området som ønsker seg til Gran Canaria om sommeren. :p

Hvorfor tror du DY øker til Kanariøyene nå i sommer, da de flyr ukentlig til TFS?
Sikkert fordi ingen ønsker å feriere der tipper jeg.....;)

Kanariøyene har i alle fall mye større konkurranse fra andre destinasjoner om sommeren enn om vinteren. Det er kanskje bedre å bruke flyet på to kortere ruter enn på en lang, for å si det veldig enkelt.

For meg er tilbudet av ferie-opphold v/Gran Canaria o.l. falt til den grads lavpriser (pga av foreldelse av hotel-parken/installasjonene skapt i '60/'70-ärene) at Kanari-öyene ikke lenger tiltrekker kjöpe-sterke kunder, men heller öst-européere ute pä billige Inklusive Tours ... hva tiltrekker Ola Nordmann dit ned i 2014 om sommeren fatter jeg ikke, men men : il faut de tout pour faire un monde !?

Kanarieholmene er som sagt en helårsdestinasjon , selv har jeg ikke vært der, men om jeg drar dit så får jeg heller finne et sted hvor det ikke er mange turister.

Gran Canaria på sommeren er helt herlig synes jeg!
Prøver å ta ei uke der hver sommer.
Deilig forutsigbart vær og ikke for varmt.
Siste uka i juli 2013 lå temperaturen på ca 30 i snitt hver dag.
Trives ikke godt når det er 35-40 grader, så GC er midt i blinken for meg!

Kanari-holmene er faktisk veldig varierte. Lanzarote med vulkaner og fine parker, Tenerife med Teide,spektakulær natur,Fuentuventura med sanddyner og koslige landsbyer og GrandCa med fulle norske pensjonister. De mindre øyene La Gomera,La Palma og El Hierro har også sitt å by på. Så det er egentlig nesten umulig å gå lei Kanariøyene om man ikke gror fast ved bassenget på ett All Inclusive hotell

Hadde en uke på Gloria Palace Amadores i fjor juni, fløy nedover med den ruten som det er snakk om og hadde en fantastisk uke. Flyet var helt fullpakket av alle aldersgrupper, men Gran Canaria er vel ikke så spesielt når man skal skryte på facebook/instagram/blogg av enten hvor man har vært på en eksotisk ferie eller så er ikke bassengkanten/amadoresstranden stedet å skryte av når man skal vise hvor aktive man er...Hvis man beveger seg resten av året, hva er da galt med å ligge en uke og ikke gjøre noe som helst?

Er uansett dårlig planlegging av Norwegian, men de har gitt Flesland så mange muligheter med direktefly at dette kan lett feies under teppet.

Teorien min er da at NAX har et så godt tilbud ifra BGO at de så at de kunne bruke den B738 som ville ha blitt brukt på BGO-LPA en annen plass siden de andre charterselskapene dekker LPA så godt likevel og NAX selv har gode sol og sjø destinasjoner om sommeren ...

For meg er tilbudet av ferie-opphold v/Gran Canaria o.l. falt til den grads lavpriser (pga av foreldelse av hotel-parken/installasjonene skapt i '60/'70-ärene) at Kanari-öyene ikke lenger tiltrekker kjöpe-sterke kunder, men heller öst-européere ute pä billige Inklusive Tours ... hva tiltrekker Ola Nordmann dit ned i 2014 om sommeren fatter jeg ikke, men men : il faut de tout pour faire un monde !?

Dessverre heller ikke helt riktig. ;) Hotellene på alle Kanariøyene, kanskje spesielt Gran Canaria, er oppgradert voldsomt de siste årene og kan skilte med topphoteller i Europa. Et utemerket eksempel er det "nye" Radisson Blu-hotellet, Cordial-hotellene i Puerto de Mogan, og luksushotellene langs Meloneras.

En meget interessant artikkel jeg leste når jeg var der nede for en drøy uke siden var derimot at hotellstandarden kan ha blitt for høy der nede nå i gjennomsnitt fordi man jo må kunne tiltrekke seg turister i alle prisklasser. Gran Canaria er nordmenns suverene favoritt til Kanariøyene sommer som vinter, men øya taper konkurransen om tyskere og engelskmenn til Tenerife og Lanzarote.

Øst-Europeere på billigturer har jeg sett fint lite av der nede, men en del velstående russere.

På turen ned med DY var det for øvrig opp til flere "hippe" kjendiser ombord, så ikke så traust øy som du vil ha det til.:p

Back