• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian dere er så teite...og det er SAS også

Re: Norwegian dere er så teite...

Men for alle del, DY og Ryanair er nok super med tanke på service for individet.

Nei. Ingen flyselskaper har vel super service. Jeg tror ikke jeg har antydet det heller, men jeg har opplevd mer problemer med SAS enn med Norwegian.

Kan hende fordi jeg har hatt uflaks, kan hende fordi jeg har hatt mer komplekse reiseruter med dem, eller kanskje fordi jeg har hatt flaks med Norwegian.

Det er uansett revnende likegyldig for meg hvilken service SAS gir deg. Det som interesserer meg er hvilken service de gir meg.
 
Re: Norwegian dere er så teite...

Men for å ta et konkret eksempel: Med Norwegian har jeg kjøpt fast track i CPH da jeg kom opp trappa og oppdaget at jeg nok kom til å få problemer med å nå det flyet... Noen trykk på telefonen og rett til høyre (eller var det venstre?). Stress borte.
 
Re: Norwegian dere er så teite...

Det vet jeg faktisk ikke (noen har vel antydet at de prioriterer etter billettpris?)...

Hvis man ser bort fra forsinkelser m.v. så må jeg til bake til 737-300-tiden før jeg opplevde en irrops der jeg så prioiteringene. Det kom en -300 isf. en -800 på gaten i Bergen og avgangen var fullbooket en fredag ettermiddag.

Da skjedde prioriteringen etter følgende opprop:

"Det er ikke plass til alle, og for at dere som får plass skal komme fortet mulig hjem er det free seating. Vi fyller bare opp til det er fullt, og dere som har det travelt for forsøke å gå ombord først." :crowded

Det var mildt sagt mange spisse albuer i gaten, og jeg lurer på hvordan det gikk med bagasjen til folk. Det var hverfall IKKE prioritering av hverken pris (jeg hadde full flex) eller folk som hadde forbindelse videre fra Oslo. Det var heller ikke snakk om "denied boarding"-informasjon til folk (som selskapene er pålagt å dele ut/ha tilgjengelig) - de bare så rart på meg.
 
Re: Norwegian dere er så teite...

Da skjedde prioriteringen etter følgende opprop:

"Det er ikke plass til alle, og for at dere som får plass skal komme fortet mulig hjem er det free seating. Vi fyller bare opp til det er fullt, og dere som har det travelt for forsøke å gå ombord først." :crowded

I alle dager?! Hadde de sanitet på standby ved gaten da?
Dette må jo være kroneksempel på hvordan en slik situasjon IKKE skal løses.

Til den generelle diskusjonen må jeg si meg enig med Fnate. Vi leser jo hele tiden i avisen om mennesker som er "kjosfast" og ikke får kontakt med servicemennesker hverken i skranke eller på telefon. Vi vet at DY holder prisen lav ved å bruke minimalt med penger på slike støttefunksjoner.
Det er alltid en risiko for at noe går galt når en skal ut og reise. En god måte å redusere risikoen på er å fly et premium/allianseselskap. Det er ingen absolutt garanti for at en kommer til bestemmelsesstedet til forventet tid, men det øker sjansen for at det skjer. Det er en sammenheng mellom pris og kvalitet.
 
Re: Norwegian dere er så teite...

Hvordan prioriterer DY da?

La oss si at en fullbooket 738 på OSL-NCE blir kansellert pga tech. De har 100 plasser ledige via ARN, 20 via LGW og 20 via CPH.

Det løser problemet for 149 av 189 pax.

40 pax må bli igjen i Oslo til neste dag. Ingen melder seg frivillig. Hvordan gjør de det?

Eller skjer det aldri med DY?
Jamen Norwegian rebooker jo på andre selskaber!!!!...det er jo det de ALTID siger...men det gør de ikke...sidste år blev vores Norwegian fly til Malaga aflyst....Absolut og jeg mener absolut ingen hjælp fra Norwegian til ca 180 pax...Da jeg 6 timer senere endelig kom i kontakt med dem, fik vi koldt og kynisk besked om at vi kunne komme med lørdagen efter....Valgte vi det ??? Hell no...fik vi pengene tilbage, ja men kun efter at have sagt, at de ville høre fra en advokat,,,og det tog omkring 3 måneder...Så Norwegian vil altid være sidste valg, kun lige før Ryanair..
Hilsen Ole
 
Re: Norwegian dere er så teite...

Det vet jeg faktisk ikke (noen har vel antydet at de prioriterer etter billettpris?), men jeg vet at jeg er sist på lista hos SAS. Jeg vet at jeg aldri får et ledig sete ved siden av meg. Jeg vet at jeg aldri kommer først ombord om jeg har en litt stor håndbaggasje. Og jeg vet at jeg er sist til å få hjelp ved irr ops.

Husk hva der står "den siste skal bli den første". Kanskje du hadde fått gleden engang om du hadde holdt ut;)
 
Re: Norwegian dere er så teite...og det er SAS også

Både SK og DY har i dag kanselleringer til Florida fra Skandinavia. Skulle vært spennende med tilbakemeldinger i etterkant om hvordan de har løst det for sine kunder, fra noen som sitter på harde fakta.
 
Re: Norwegian dere er så teite...og det er SAS også

Kanselleringene til Florida skyldes orkanen som er på vei inn, så ingen av selskapene klarer nok å booke om noen nå, siden alle flyselskaper (nesten) har kansellert flyvningene dit.

Må nok bare vente ut været før noe skjer for de reisende. Blir nok noen kaotiske dager for alle selskaper uansett.

Kim
 
Back
Top