• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian - Behov for nytt paint scheme?

Herlov

ScanFlyer Gold
Hm, nå som de trer inn i det polske markedet og alt. I tillegg vil de jo slite med å finne verdige nordmenn hvis de får over 25 fly ..:cool2 Dessuten har jeg aldri vært noen stor fan av de forvokste trynene på halen.

Er det behov for et nytt haledesign? Jeg tror en lur variant av det norske flagget kunne ha gjort seg. Norge blir jo i utlandet ofte forbundet med rikdom og kvalitet, kanskje noe litt "eksklusivt" i visse østeuropeiske land. Jeg tror det kunne blitt et bra varemerke. Hva tror dere?

Replying to Topic 'Norwegian - Behov for nytt paint scheme?'

Tror behovet også behovet for forandringer er tilstede.
Jeg er ikke tilhenger av å plassere det norske flagget på halen, selv om Norge har et goidt rykte på seg.
Fjern heller skriften "Real Norwegians" på halen og bruk f.eks kjente mennesker fra HELE verden, evt begynn å bruke andre symboler.

Det blir vel neppe slikk at det blir 2 faste flymaskiner som blir stasjonert i WAW så en må nok få til noe som kan fungere på hele flåten.

Originally posted by Hurum

Jeg er ikke tilhenger av å plassere det norske flagget på halen, selv om Norge har et goidt rykte på seg.
Fjern heller skriften "Real Norwegians" på halen og bruk f.eks kjente mennesker fra HELE verden, evt begynn å bruke andre symboler.

Det blir vel neppe slikk at det blir 2 faste flymaskiner som blir stasjonert i WAW så en må nok få til noe som kan fungere på hele flåten.

Hvis de skal bruke mennesker fra hele verden må de jo vurdere å bytte navn i tillegg, da, hvis ikke Norge skal bli beskyldt for å tilrøve seg andre nasjonaliteters helter. Det hadde vel ikke tatt seg helt bra ut med et Norwegian-fly med Kofi Annan eller Gandhi på halen?

Denne passer vel til det polske markedet?

psn.jpg

Originally posted by Herlov

Originally posted by Hurum

Hvis de skal bruke mennesker fra hele verden må de jo vurdere å bytte navn i tillegg, da, hvis ikke Norge skal bli beskyldt for å tilrøve seg andre nasjonaliteters helter. Det hadde vel ikke tatt seg helt bra ut med et Norwegian-fly med Kofi Annan eller Gandhi på halen?

Hvorfor det? Er da ingen grunn til at det kun trenger være nordmenn på flyet, selv om flyselskapet heter Norwegian. Hadde ikke hatt noe i mot at Norwegian hadde kjente mennesker, eller steder på flyhalene sine.
Jeg har noklangt færre fordommer enn deg, men du må selvsagt få mene at det kun skal være nordmenn på flyene....men da er en jo like langt.
Binders, sprayboks, ostehøvel er jo også norsk :)

En ting jeg ikke forstår ang.Logo på halene til DY.Tenker spesielt på siderorene.Sideror blir alltid balansert etter rep.eller før montering.Men Dy Klæsser på klistremerker/tape rett utenpå.Vet at det er meget strenge krav til dette.Hvordan kan de gjøre dette?

vel jeg syntes at DY definitivt og desperat trenger ny design..

Enten så må de få noe på halene på de flya som de ikke har det på. ellers så må hele greia revurderes.

med en tredjedel av flykroppen rød og resten hvit ser det jo ut som en godt brukt tampong..

(evt at flyet har gått inn i ræ*a på en megadinosaur eller noe i den retning.

Mulig jeg har en skitten tankegang,men det er sånn jeg sre det.

med andre ord, og in my honest opinion

Designen er noe av det værste jeg har sett...

Originally posted by DY Tech

En ting jeg ikke forstår ang.Logo på halene til DY.Tenker spesielt på siderorene.Sideror blir alltid balansert etter rep.eller før montering.Men Dy Klæsser på klistremerker/tape rett utenpå.Vet at det er meget strenge krav til dette.Hvordan kan de gjøre dette?

jobber ikke du i Norwegian teknisk da? DY Tech

Originally posted by Scanor
ser det jo ut som en godt brukt tampong..

For det gjør jo ikke motorene til sas....

EDIT: leif

Jeg synes Norwegian sin dekor er ganske bra, med eneste unntak av "Real Norwegians" og den litt retro-aktige stripen øverst på halen.
At flykroppen er delt opp i rødt og hvitt slik den er synes jeg helt OK og ikke mange andre flyselskaper som har noe liknende.

Liker også grunndesignen til Norwegian... Kunne kanskje tenkt meg ennå mere rødt -både på kropp og hale. Real Norwegians er også noe som kunne med fordel bli byttet ut...

Originally posted by DY Tech

Interessant, jeg ser dette til daglig...alle umalte Boeing maskiner har ferdig malt sideror....

Back