Norwegian and JetBlue Announce Intent for Partnership

storg

ScanFlyer Gold
Medlem
Norwegian and JetBlue have signed a Letter of Intent for an interline agreement. The partnership will allow customers to combine low fares in a convenient single booking for connecting flights between the Americas and Europe. Customers will have the possibility to book connecting flights on both airlines’ websites by combining the best of our complementary and expansive networks. The partnership is planned to launch in early Summer 2020.

Hele børsmeldingen finner du her: https://newsweb.oslobors.no/message/487223

Spennende og så får vi vente og se hva slags connections som nå vil tilbys videre fra Norwegians amerikanske destinasjoner. Det vil i hvertfall styrke Norwegians ruter til JetBlue sine hubber: JFK, BOS og FLL.

Sistnevnte kan vel tilby endel fly videre til mellom-Amerika og Karibia?

Nå snakkes det naturlig nok om interline og samarbeid mellom JetBlue sitt amerikanske nettverk og Norwegian sitt transatlantiske. Men når JetBlue i 2021 etter planen selv skal begynne med transatlantiske flyvninger bør vel det åpne for feed fra Norwegian på den europeiske siden?

Ellers skal det sies at JetBlue vel er et selskap som kan samarbeide med alle, slik at det ikke akkurat er en eksklusivitetsavtale dette

Begge bruker Amadeus, så det eneste som må ‘oppgraderes’ er vel at de ikke kan bruke ‘ticketless’ på interlinebookingene.

Veldig mange Karibien-flighter går om morgenen, så det ligger vel an til lang connection-tid for mange av disse ...

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Ellers skal det sies at JetBlue vel er et selskap som kan samarbeide med alle, slik at det ikke akkurat er en eksklusivitetsavtale dette
,

Men ikke med SAS vel ? Det hadde vært interessant til Caribbean, om JetBlue bruker EWR.

Last edited by a moderator:
,

Men ikke med SAS vel ? Det hadde vært interessant til Caribbean, om JetBlue bruker EWR.

Nei, ikke såvidt jeg kan se.

Dog var egentlig ikke det poenget mitt: Mer enn at JetBlue (og Alaska) er et selskap som tradisjonelt har vært villige til å samarbeide med de fleste selskaper, uten å låse seg til om det er et nettverks-, lavpris- eller regional selskap. De er f.eks de eneste av de amerikanske selskapene som har codeshare med Emirates

Begrenset nytteverdi. Norwegian har så sen ankomst i USA på de fleste ruter at det meste av fly har allerede avreist.

Begrenset nytteverdi. Norwegian har så sen ankomst i USA på de fleste ruter at det meste av fly har allerede avreist.

Funker fra LGW da.

Men Skandinavia funker kun for hjemreise. Løsningen blir da å ta 3-4 netter i NYC på vei til Karibien og one-stop på JFK på veien hjem.

Det er ikke helt utenkelig at vi faktisk vil se justeringer i begge ender som kan gjøre produktet enda mer salgbart med kortere connections. Spesielt vil jeg tro dette gjelder mellom LGW og JFK hvor man etterhvert kan se for seg flere daglige spredd utover døgnet

Spesielt vil jeg tro dette gjelder mellom LGW og JFK hvor man etterhvert kan se for seg flere daglige spredd utover døgnet

Har ikke Norwegian alt opptil 3x daglig her, og det egentlig per dags dato er der de får mest ut av dette. Med dagens rutetider vel å merke

Det er ikke helt utenkelig at vi faktisk vil se justeringer i begge ender som kan gjøre produktet enda mer salgbart med kortere connections. Spesielt vil jeg tro dette gjelder mellom LGW og JFK hvor man etterhvert kan se for seg flere daglige spredd utover døgnet

Det er nettopp LGW som i dag har bra rutetider med 2 vestgående flighter som kan brukes til connections, så det er vel alle de andre rutene (med unntak av AMS) som trenger en kraftig justering.

Og er det egentlig bare å pøse på med flere avganger fra LGW? Tenker både på slots, belegg og yield.

Det er nettopp LGW som i dag har bra rutetider med 2 vestgående flighter som kan brukes til connections, så det er vel alle de andre rutene (med unntak av AMS) som trenger en kraftig justering.

Og er det egentlig bare å pøse på med flere avganger fra LGW? Tenker både på slots, belegg og yield.

Det blir jo ikke akkurat flere slots på LGW, selv om man kanskje kan flytte på noe

Men så er spørsmålet på de andre basene. Hva kan Norwegian gjøre der? Både for å sy sammen programmet, slots på begge sider, og samtidig ikke risikere ødelegge egen feed på europeisk side

Kult Blir vel første gang Norwegian samarbeider med et selskap som faktisk ikke tar seg betalt for alt mulig.

Kan jo være jetBlue tilpasser sine avganger litt også, ikke bare DY..

Det er i praksis ikke mulig. Ikke bare på grunn av slots (egentlig terminalplass på JFK), men da snakker vi avganger midt på natten, når man legger til alt styret med amerikansk transfer. Det funker i Asia, men ikke i Europa og USA.

Standard fra hofta til eksperten, eller fakta??

Attachments

• 423FE89C-177F-4F3F-A13A-A9ECAEEC5E87.jpeg
    423FE89C-177F-4F3F-A13A-A9ECAEEC5E87.jpeg
    336.5 KB · Views: 281
Nja, snacks, drikke og div IFE som internett, tv og sirius xm er inkludert i selv de rimeligste billettene mener jeg.

Det jeg mente at det er bare med Southwest Airlines i USA som du kan sjekke inn 2 kofferter gratis på økonomi klasse.

Hva??
Du må betale for alt hos JetBlue. Ikke noe gratis eller inkludert.

Må ikke betale seating på vanlig seter, alkoholfri drikke, snacks eller underholdning. For bagasje er det kun den billigste billetten som ikke har dette inkludert.

Back