• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian Air Shuttle med nytt modellfly!

Hvem tipser Gemini om dette? Synd ikke Aeroclassics produserer -800 modeller, men navnet forklarer vel hvorfor.....

Espen

Det er vel markedsavdelingen i NAS som må kontaktes i første omgang ?? Kunne svært godt tenke meg å se LN-NOB utgitt i den
nye produktlinjen fra GEMINIJETS skala 1:200 også. Den er bare SUPERB.

Hvem er det som har de beste modellene da? Er det best å kjøpe i 1:200 eller 1:400?

Kika igjenom Norwegian samlinga mi, hadde visst flere modeller enn det eg trudde:

1/100
LN-KKM - Thor Heyerdahl

1/180-200
LN-KKF - Fridtjof Nansen
LN-KKJ - Sonja Henie
LN-KKM - Thor Heyerdahl
LN-KKP - Kirsten Flagstad

1/500 (Herpa)
LN-KKM - Thor Heyerdal

Så da mangler eg:

1/100
LN-KKF - Fridtjof Nansen (Kan noen bekrefte om denne selges på OSL fortiden?)

1/500 (Herpa)
LN-KKJ - Sonja Henie (Må vel på eBay for å skaffe meg denne?)

Så da mangler eg:

1/100
LN-KKF - Fridtjof Nansen (Kan noen bekrefte om denne selges på OSL fortiden?)

1/500 (Herpa)
LN-KKJ - Sonja Henie (Må vel på eBay for å skaffe meg denne?)

Det var KKM de hadde på utstilling i 1/100 sist jeg var bortom. Kan være at de har KKF i skapet. Er man innom, kan man kanskje høre om de har KKJ i 1/500 også, men jeg tror nok ebay er det mest sansynlige alternativet. Har sett den der av og til.

Den jeg mangler er KKM i 1/180 (eller hvilken størrelse det nå er).

Ser kjerringa har bestilt tur til København til oss om 3 veker, får sjekke i DY luka da...

Det var KKM de hadde på utstilling i 1/100 sist jeg var bortom. Kan være at de har KKF i skapet. Er man innom, kan man kanskje høre om de har KKJ i 1/500 også, men jeg tror nok ebay er det mest sansynlige alternativet. Har sett den der av og til.

Den jeg mangler er KKM i 1/180 (eller hvilken størrelse det nå er).

De hadde KKF i 1/100 i skapet 16. desember 2007 . Da plukket jeg med meg et eksemplar. Noen på dette forumet med
kontakter i markedsavdelingen til DY slik at man kan lufte tanken om utgivelse av -800 WL i GJ200 serien ??

Skulle kjøpe 1/100 LN-KKF - Fridtjof Nansen i luka til DY på OSL på fredag. Modellen var utstilt, men det var 1/100 LN-KKP - Kirsten Flagstad som dei hadde i esker og solgte for tida...

Så da er det kom enda en ny DY modell!

Sikker på at det ikke er mulighet for å kjøpe andre plasser enn OSL?
Skal på ENVA om ikke så alt for lenge :)

Sikker på at det ikke er mulighet for å kjøpe andre plasser enn OSL?
Skal på ENVA om ikke så alt for lenge :)

Man kan kjøpe ombord på de fleste Norwegian-fly - ellers kan du sikkert sende dem et brev og spørre pent.

Fikk følgende svar:

Dette er en automatisk bekreftelse på din henvendelse/This is an automatic reply (English summary see below)

Takk for e-post. Din henvendelse "Modellfly" har blitt mottatt.

Vi har registrert henvendelsen med følgende saksnummer:

Saksnummer: 617***

Henvendelsen din vil bli behandlet fortløpende av en kundebehandler hos
oss, og du vil få svar så snart som mulig.

Da er det vel bare å vente da :)

Og da ser det ut til at Herpa har laget en ny runde med KKJ i 1/500. Er i hvertfall blitt tilgjengelig hos Aviation Mega Store igjen.

Norwegian har 800 WL modeller. Men ikke til salgs.

Jeg fikk en av de som teknisk fikk til hangaren.
Har ikke peiling hvilken produsent som har laga den. Den er ca 45 cm lang.
Men de kommer i salg. til sikkert 600-700 kr :(

De skal ha mindre modeller på fornebu, og sikkert i noen skranker rundt omkring. Så er vel bare å vente å se.

Norwegian har 800 WL modeller. Men ikke til salgs.

Jeg fikk en av de som teknisk fikk til hangaren.
Har ikke peiling hvilken produsent som har laga den. Den er ca 45 cm lang.
Men de kommer i salg. til sikkert 600-700 kr :(

De skal ha mindre modeller på fornebu, og sikkert i noen skranker rundt omkring. Så er vel bare å vente å se.

Har du bilde Steel?

Espen

jeg skal kanskje vere med pappa som skal til nor Norge og fotografere havørn. Så skal vi fiske hele dagene, og slippe fiskene ut på sjøen, i håp at den tar den. skal nok fly norwegian bort, og skal sikkert inneom oslo gardermoen, må stikke innom skranken og kjøpe en norwegian flymodell på stativ. Er det noen som kjenner faren min Stig frode olsen. Han har vert i avisen mye.

Back