• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian Air Shuttle med nytt modellfly!

For ikke å snakke om Inflight200 modellene....
Definitivt IKKE deres 737-200 modeller! Jeg har et par av dem,endel -9ere og en "røys" med -8ere .
Sistnevnte er deres beste mould synes jeg. Gledelig er det også at de slipper DC-8-63 i begynnelsen
av januar,det er i første omgang snakk om Iberia og CP Air....

Kjøpte 1/200 Kristen Flaggstad tidligere.

Så da er 1/200 Fridjof Nansen ny i skranken på OSL?

Kjøpte 1/200 Kristen Flaggstad tidligere.

Så da er 1/200 Fridjof Nansen ny i skranken på OSL?

Det var i hvert fall den jeg fikk da jeg handlet i november, ja. Morsomt det at de kan bytte om på individer, det øker jo samleverdien!

Skal via OSL på torsdag når eg skal til Luanda, får ta turen innom og sjekke ka dei har til salgs...

Men før desse to 1/200, er det vel utgitt en til i denne skalaen?

De modellene som er kommet i 1:200 er LN-KKM, LN-KKP OG LN-KKJ
Men er ikke denne -KKF en modell i 1/200 da? Det er den samme størrelsen som de gamle de solgte ombord i BU.

Legger ved bilder av både modell og eske tatt her hjemme i ettemiddag, på bord med juleduk, nei det var ingen julepresang...

Attachments

• KKF-modell-1.jpg
    KKF-modell-1.jpg
    87.5 KB · Views: 495
  • KKF-modell-2.jpg
    KKF-modell-2.jpg
    95.5 KB · Views: 496
  • KKF-modell-3.jpg
    KKF-modell-3.jpg
    98.2 KB · Views: 488
  • KKF-modell-4.jpg
    KKF-modell-4.jpg
    75.8 KB · Views: 475
Jeg legger meg flat.... Er dette en ny modell? Ser på motorene at det er samme serie som LN-KKP. Fin modell.

Når kommer den første av LN-NOB.. DEN er stas å ha i samlingen!

Skal vi tippe at den ligger på lager ihvertfall i en størrelse, og slippes når Kjos presenterer den ekte her i Norge? Lurer på hvor stor omsetning de har på disse modellene? De tar seg jo bryet med å ha flere størrelser og flere individer, samt selger disse i skranken og "drar" de med seg rundt på stands ved forskjellige arrangementer.

Skal vi se om vi får en oversikt over hele utvalget:

1/100
?

1/180?
disse er vel noe større enn 1/200 (i hvertfall de andre 1/200 i min samling)
LN-KKF - Fridtjof Nansen
LN-KKJ - Sonja Henie
LN-KKP - Kirsten Flagstad

1/500 (Herpa)
LN-KKJ - Sonja Henie
LN-KKM - Thor Heyerdal

Noen kan sikkert supplere med hvilket individ man får i den store utgaven, samt bekrefte om KKM er tilgjengelig i 1/180.

Last edited:
Da har vi:

1/100
LN-KKF - Fridtjof Nansen

1/180?
disse er vel noe større enn 1/200 (i hvertfall de andre 1/200 i min samling)
LN-KKF - Fridtjof Nansen
LN-KKJ - Sonja Henie
LN-KKP - Kirsten Flagstad

1/500 (Herpa)
LN-KKJ - Sonja Henie
LN-KKM - Thor Heyerdal

LN-KKM - Thor Heyerdal er også levert i 1:100 og (1:200)1:180
Jeg har 1:100 modellen, men skulle svært gjerne ha 1:200(1:180) modellen også samt LN-KKJ - Sonja Henie 1:500.
Så hvis det er noen der ute som har en av disse til "overs" så er jeg svært interessert.

En 800-modell er under utvikling. Det tar sikkert noen måneder til før den er klar til salgs men det blir et fint tilskudd.

Hilsen,
Laurenz

Back