• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian Air Shuttle med nytt modellfly!

C172

ScanFlyer Gold
Var innom Norwegian skranken idag og så de hadde nytt modellfly i bokhyllen. Det var "Thor Heyerdal" LN-KKM.:)

Det blir vel kanskje den samme som den til høyre på bildet. Eller er det en plast modell de har til salgs :question:

Attachments

• norwegian_herpa.jpg
    norwegian_herpa.jpg
    142.7 KB · Views: 1,754
Da jeg var innom der for et par uker siden, hadde de Thor H i 1:400, Kirsten Flagstad i 1:200 (plast) og en i 1:100 jeg ikke husker i farten hvilken hale den har. Kirsten F staar naa pent paa hyllen paa jobben her i Atlanta og vekker berettiget oppsikt. ;)

Originally posted by LN-MOW

Da jeg var innom der for et par uker siden, hadde de Thor H i 1:400, Kirsten Flagstad i 1:200 (plast) og en i 1:100 jeg ikke husker i farten hvilken hale den har. Kirsten F staar naa pent paa hyllen paa jobben her i Atlanta og vekker berettiget oppsikt. ;)

Selges DY 733 i skala 1:100 ? Må man i så fall ta turen til ENGM for å handle ?
Noen som vet til hvilken pris ??

Originally posted by LN-MOW

THor H i 1:400 ?????? Pls clfy. Skal det ikke være 1:500 ????:old

Originally posted by Olebno

THor H i 1:400 ?????? Pls clfy. Skal det ikke være 1:500 ????:old

My bad .. tyrkkleif ... tallene er nemlig rett ved siden av hverandre!

kan det kjøpes på norwegian skranken på sola flyplass ?? vil gjerne og ha en slik

herpa sine modeller er de jeg har dårligst erfaring med dårlige detaljer.

gemini jets er etter min mening de beste med blue box på en andre plass

Originally posted by B767

kan det kjøpes på norwegian skranken på sola flyplass ?? vil gjerne og ha en slik

Nei , kun på OSL.
Send meg gryn så skal jeg kjøpe for deg det du trenger på OSL.

Tror det var 395 ...

390,- skulle de ha. Kjøpte meg et eks. i skranken på OSL
16.12.2007. Er fristet til å kontakte DY's markedsavdeling for å høre om muligheten til at de kunne tenke seg å utgi 737-300 i skala 1/200. Phoenix Models lager -300 og -400 i denne skala (diecast) og de ser rimelig greie ut....

Gemini sine 1:200 B 737 i diecast mener jeg er bedre enn de fra Phoenix. Prøv å sammenikne motorene f.eks så skjønner du hva jeg mener:)

Espen

Jeg var og handlet 2 modeller i DY-skranken på OSL 16.november, og da fikk jeg en Herpa 1/500 LN-KKM Thor Heyerdal og en plast-modell 1/200 LN-KKF Fridjof Nansen, begge til kr 95,- pr stk.

eg betalte kun 50 lapp for den lille 1/500 modelen..

eg trodde eg sko betale litt mer enn det.. men.. 50 !

Gemini sine 1:200 B 737 i diecast mener jeg er bedre enn de fra Phoenix. Prøv å sammenikne motorene f.eks så skjønner du hva jeg mener:)

Espen
GJ har utvilsomt den beste formen,men det er jo uvisst om de vil utgi -300 , i alle fall i skrivende stund.
Har forøvrig tinget meg et eksemplar av deres Southwest -700,måtte bare ha !!

Last edited:
Back