Norwegian har sagt at 737 Max-flyet strykes fra sommerens rutetabell fra slutten av mars til oktober. Planene om å få 34 fly i drift i løpet av året, må skyves på. I stedet må Norwegian antagelig leie mindre drivstoffeffektive erstatningsfly og eget mannskap – såkalt «wet lease» – for å få passasjerene frem.
Norwegian ser over ruteprogrammet på nytt.
– Våre kolleger som jobber med ruteplanlegging startet dette arbeidet så fort nyheten fra Boeing kom, sier Norwegians informasjonsdirektør Lasse Sandaker-Nielsen.
Airbus has racked up quite a waiting list when it comes to A320neo aircraft production. GoAir, Avianca, and American Airlines are just some carriers facing aircraft delays alongside JetBlue. And it’s all due to the volume of orders mixed with delays at the Hamburg plant and engine shortages. It’s meant that delays from 2018 and 2019 will continue to be felt in 2020.
Det er jo ikke bare fryd og glede hos Airbus heller da ...
https://simpleflying.com/jetblue-older-aircraft/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Har DY kommunisert noe om oppstart av MAX eller vil de prøve å levere tilbake iforbindelse med søksmålet?
Norwegians MAX som står på Arlanda ser övergivna ut. Ingen aktivitet runt kärrorna alls på snart 1 år.
TUI Nordic däremot håller igång sina två MAX med aktivt tekniskt underhåll, regelbundna motorkörningar, hydralikkörningar.
Alle 5 MAX flyene de har stående ved OSL, kjøres ukentlig igjennom disse testene.
Enligt airfleets.net står 13 st MAX (SE-RTD - RTP) byggda och målade i DY´färger hos Boeing. Är väl kanske ingen av dessa 13 som kommer till DY någon gång nu?
Ska alla kommande MAX in enbart på SE-reg?