Norwegian 734?

Lurer på om Tor Air ble satt inn i DY's tjeneste i starten av Juli? Arrester meg om jeg tar totalt feil, men den ankom hvertfall OSL den 3. Juli, og crewet var litt i ørska, både når det gjaldt standarder på innlandsflighter i Norge etc.

Hva mener du med denne uttalelsen??

Hva mener du med denne uttalelsen??

Oj, var ikke negativt ment. Formulerte meg nok litt dårlig. Standarder på innlandsflighter var feil, rutiner var kanskje litt anderledes er vel en bedre ordlegging. Var bare noe om at de spurte om catering på innlandsflighter, thats it :) Meget hyggelig gjeng er de jo!

Last edited:
Er vel ikke unormalt for et wet-lease selskap å spørre om slikt. De flyr vel for mange forskjellige selskap, og det er tross alt fortsatt mange som har en form for servering, også i Skandinavia.

Lurer på om Tor Air ble satt inn i DY's tjeneste i starten av Juli? Arrester meg om jeg tar totalt feil, men den ankom hvertfall OSL den 3. Juli, og crewet var litt i ørska, både når det gjaldt standarder på innlandsflighter i Norge etc

Tor Air er innleid for sommersesongen og flyr, som jeg har skrevet tidligere, fullt program for Norwegian. Norwegian søkte om godkjennelse fra Luftfartstilsynet om wet-lease tidlig i juli (2. juli), men Tor Air fløy i 2009 også for Norwegian i Sverige. 737-400-maskinen har 150 seter, derav 12 seter i business class-konfigurasjon.

Last edited:
Nei, og det var ikke mer i det enn det :) Eneste jeg ville frem til var at siden de spurte om det rundt den perioden, så var det vel rundt da de startet opp med Tor Air som DY :) Enkelt og greit :)

Edit: kom en post imellom, var svar på hickok sin post :)

Last edited:
Det er jo bra at de henter inn fly utenfra når det trengs, og at man ser ulikt på ulike fly er jo greit.. Og et "gammelt" fly kan jo saktens være slitt i seter o.l.. Men å kalle en 734 for søppel synes jeg ikke no om... :old

Den skal leveres tilbake til eier.

Den har allerede vært ute av flåten 1 gang, men nå forsvinner den for godt :)

Back