Fandt det fine foto paa nettet - udateret og slet ikke saa tydeligt som originalen overfor - som viser forskellighederne man ellers ikke kan se. Og mesteren for foto'et maa naturligvis kjenne ret dato. Helt utroligt for midt april ifloelge diverse data sat paa engelsk register ... men altsaa ikke rettet paa fly fire maaneder senere. Vist meget usaedvanligt og for mig yderst interessant. Tack for den dato som "OJB" helt sikkert har forklaring paa. Om andre fotos er jeg meget interesseret.
Flott bilde Kjell Oskar!
Har alltid stusset over variasjonen i AE-dekoren på -NOR og -NOS, spesielt det norske flagget som de vendt "feil" vei.
Akkuratt det har jeg hørt en forklaring på. Det er flere fly som har flagg som er riktig vei på venstre side og feil på høyre. Grunnen til det er at det simulerer ett flagg som er heist på en stang oppe på flykroppen og det er sånn flagget vil sett ut i fart
Det er godt mulig, men mitt poeng var at flagget er malt forskjellig på de to flyindividene. Min teori er at flyene ble lakkert på forskjellige steder.
Beste hilsen Espen
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.