Norway Airlines - LN-NOR, LN-NOS

Claudio BR

Newcomer
Soeger hjaelp omkring data for bemaling af disse to fly. Finns her paa forum noen, der enten har jobbet paa Norway Airlines eller har noeje kendskab til data for de forskellige bemalinger - eventuelt har eller ved hvor finns andet billedmateriale end "Airliners net" og slike?
 
Stor tak til jer for svar.
1. Decals refereret til har jeg - men giver jo ikke data - det jeg soeger er data for hvornaar de forskellige "liveries" benyttedes
2. Ville meget gerne i kontakt med forum-medlemmet, der jobbede paa Norway Airlines
3. Forsoegte link til photos, men kan ikke finde dem?
Floej LN-NOS foerste gang 1989, seneste 2011 !
 
Floej LN-NOS foerste gang 1989, seneste 2011 !

Det er ikke samme maskin. Både LN-NOR og -NOS er gjenbrukt av Norwegian. Søk på registreringene på Google Images får du ganske mange hits - men som sagt, ignorer bildene av DY-fly ..

Her ser du historien til den 'originale' 737-300 LN-NOR (for tiden i Mexico):
http://www.planespotters.net/Production_List/Boeing/737/23827,LN-NOR-Norway-Airlines-Charter.php

.. og LN-NOS (lagret i Brasil);
http://www.planespotters.net/Production_List/Boeing/737/23830,LN-NOS-Norway-Airlines-Charter.php
 
Ja, OJB :-) Du har i alle fall en selvskreven kjøper av boka her. Håper du kommer i mål med prosjektet. Keep up the good work!!!!

Beste hilsen Espen
 
Svar til LN-MOW
Er bekjent med at registrering er gjenbrukt (Norwegian), men det er jo en Next Generation og ganske anden msn. Burde dog have skrevet mere klart maaske - Seneste gang havde "the old lady" goen "tail" for WebJet (PR-WJK). Er nu opmagasinert i GIG.
 
Ovenfor "En del her ...

http://forum.flyprat.no/search.php?searchid=2084592"

Naar jeg soeger link, kommer desvaerre intet ? Er det mig, min pc eller ...?
Ialtfald skal I alle blandt broderfolket have en stor tak for jeres hjaelpsomhet.
 
Sorruy - trodde linken ville virke .. Gå til Advanced Search - skriv LN-NOS i søkefeltet og marker Flyhistorisk Forum. Da får du fire tråder.
 
Thanks! Nu virker det!
Har samtidig opnaaet kontakt med "gammel" kollega OJB - saa alt vel, han om noen vet!
Herligt at se andre har en interesse i fly-historie!
 
Her er et bilde fra Air Europe-tida

00029.jpg
 
Flott bilde Kjell Oskar!

Har alltid stusset over variasjonen i AE-dekoren på -NOR og -NOS, spesielt det norske flagget som de vendt "feil" vei. Men også plasseringen av registreringsbokstavene, "Boeing 737" på den ene, størrelsen på anti glare-shield på nesen osv. Lurer på hvilke direktiver som ble gitt når malejobben ble bestilt OJB ;-) Det var kanskje engelskmennene som stod for dette....??

Beste hilsen Espen
 
Kjenner igen dette foto, som maa vaere fra marts-start april 89 inden de kom paa engelsk register. Foerst nu ser jeg, det er NOS med fejlvendt flag (troede det var NOR) og ser ogsaa de mange forskelligheder i livery. Isaer flaget er en utilladelighet og man maa spoerge sig, hvordan selv englaendere kan begaa saadan fadaese.
Om jeg vidste hvordan, ville jeg her inkludere min specielt fremstillede 1/500 model af NOS - ikke helt korrekt for har norske flaget ret-vinkel (lavet efter foto set "port-side"). Her ved min side ogsaa som PR-BRY med BRA, Brasil med endda tilrettet bagerste "window-frame", snart ogsaa som EuroAtlantic, WebJet osv.
Et er sikkert - en fornoejelse at se hvor mange der deler min interesse omkring emnet!
 
Fandt det fine foto paa nettet - udateret og slet ikke saa tydeligt som originalen overfor - som viser forskellighederne man ellers ikke kan se. Og mesteren for foto'et maa naturligvis kjenne ret dato. Helt utroligt for midt april ifloelge diverse data sat paa engelsk register ... men altsaa ikke rettet paa fly fire maaneder senere. Vist meget usaedvanligt og for mig yderst interessant. Tack for den dato som "OJB" helt sikkert har forklaring paa. Om andre fotos er jeg meget interesseret.
 
Back
Top