Northwests Avskjed med B742, Del 1.

BU767

På Norske Vinger
Hallo alle sammen, jeg skal forsøke meg med en reise rapport fra min tur fra Phoenix til Boeing Field med stopp i Minneapolis, i forbindelse med Northwest Airlines avskjeds tur med en av de siste Boeing 747-200 (teknisk sett en -251B). Jeg var på reisefot fra 1. til 4. Oktober.

Jeg begynte med NW Flight 744 PHX-MSP. Det innkommende flyet var forsinket i ca. 2.5 timer pga dårlig vær i MSP. Ved final aproach i PHX traff flyet på en fugl, og vi ble forsinket enda en halv time til. Vi tok av 3 timer forsinket. PHX-MSP var med en A320, registrerings nummer N349NW. Jeg satt i sete 12A, men hadde faktisk hele raden for meg selv, det hjelper jo når en er 192cm høy. Der var vel en 2-3 cm mellom setet forran meg og kneene mine.

phx-msp.jpg


Vi tok av på rullebane 8 klokken 2215 (skulle ha vært 1905). Siden vi var så forsinket ble det ikke servert noe, med mindre du spurte etter noe å drikke. Jeg sov mer eller mindre hele veien. Vi landet i MSP på 12R like for 0300 på morrakvisten. Parkerte i gate G6b Flyet til BFI gikk ikke før 1700, så det ble noe timer å vente, men det er vel så det. Fikk sovet ett par timer i en av G-gatene. Fant noe som lignet en madrass. Har aldri sovet bedre på en flyplass.

Det var regnvær, grått og tåkete i Minneapolis den 2. Oktober, jeg skulle gjerne hatt bedre vær, men her er noen av bildene som jeg fikk tatt bilder av mens jeg ventet. Beklager at det ikke er de beste bildene, all er tatt gjennon skitne terminal vinduer.

N1332UMSP10040901.jpg

N1332U

N337NBMSP10020901.jpg

N337NB

N760NWMSP10020901.jpg

N760NWMSP10020902.jpg

N760NW

N668USMSP10020901.jpg

N668US, NW flt 3 til Tokyo

N807NWMSP10020901.jpg

N807NW

N808NWMSP10020901.jpg

N808NW

N923RWMSP10020901.jpg

N923RW

N768NCMSP10020901.jpg

N768NC

N770NCMSP10020901.jpg

N770NC


NW flt 9987, MSP-BFI, var på gate F10.
NW9987SCREEN.jpg

Skjermen som viste Flight informasjonen.

Litt forsinket kom N624US til gate F10 med en eldgammel push-traktor.
N624USMSP10020901.jpg



Del to kommer litt senere.

Harald
 
Takk for flott rapport så langt, gleder meg til fortsettelsen! Den 9' ern med reg N760NW er faktisk gode gamle(!) SE-DBT "Agne Viking". Har mange minner fra bl.a dette flyet. Kan også nevne at -31 N923RW er en ex Eastern kjerre og begge er bygget i 1968 og still going strong!:up:
 
Man kasserer nesten nye Airbusser, mens DC-9 flyr for fulle mugger. ;)

Svigerbestemor har fortsatt kjøleskapet hun kjøpte i 1937 .. det virker og er i full bruk. Det står respekt av godt håndverk. Det varer!
 
Ja, det står respekt av disse gamle Diesel 9 maskinene ja. Jeg skal prove å fly ett par denne helga..... en trip report til hvis alt går etter planen :)
 
Ja, i dagens verden har jo mat lenger holdbarhet enn mobiltelefoner. Ikke så rart at fly ikke har like lang holdbarhet som de engang hadde ... Gleder meg veldig til neste runde av denne rapporten. Og for å si det sånn: nwa-designet er utrolig lekkert!
 
apropos nwa dc-9, skulle vært morsomt og visst om den jeg fløy ktpa-kmem i 06 er en gammal sas-maksin? reg på den var n761nc, noen som veit noe om den? sorry avsporinga, blei så nysjerrig her nå..
 
apropos nwa dc-9, skulle vært morsomt og visst om den jeg fløy ktpa-kmem i 06 er en gammal sas-maksin? reg på den var n761nc, noen som veit noe om den? sorry avsporinga, blei så nysjerrig her nå..

Jeg tror N761NC ikke var i SAS, tror den ble levert til Republic Airlines, NW ovetok flyet da de to selskapene slo seg sammen på midten av 80-tallet. Men jeg kan jo ta feil også :)
 
Back
Top