North Express stiger fram igjen (splittet fra: Oslo - Røros. Nytt anbud)

Trdfly

Moderator
Medlem
North Express stiger fram igjen (splittet fra: Oslo - Røros. Nytt anbud)

Logo%20NE%20liten.jpg

North Express AS er et norskeid luftfartsselskap.

Selskapet eier det svenske selskapet North Express AB (tidligere Fly Logic Malmø AB) som har godkjent AOC og lisens for luftfart.
Dette selskapet er nylig kjøpt av Fly Logic Sweden AB.

Datterselskapet North Express AB har nylig lagt inn anbud på FOT ruten Røros-Oslo.

Selskapets kontaktpersoner er:

Tom I. Berg, Styreleder
tom [at] noex.no

Arvid Vollum, Flyoperativ leder
arvid [at] noex.no

http://www.noex.no /.se

Som sagt har det svenske selskapet North Express lagt inn bud på FOT ruten OSL-RRS, men det viser seg at det er det Norske projektet North Express fra Harstad som ble lagt på is i 2011. Styrelederen i dag var styremedlem i 2010 og flyysjefen hadde samme stilling hos Helitrans under ATR perioden. Det er blitt offentligjort at de vil fly ruten med Jeatstream J41.

Last edited:
Re: North Express stiger fram igjen (splittet fra: Oslo - Røros. Nytt anbud)

Som sagt har det svenske selskapet North Express lagt inn bud på FOT ruten OSL-RRS, men det viser seg at det er det Norske projektet North Express fra Harstad som ble lagt på is i 2011. Styreleder er den samme som i 2011 og flysjefen hadde samme stilling hos Helitrans under ATR perioden. Det er blitt offentligjort at de vil fly ruten med Jeatstream J41.

Prosjektet i Harstad ble lagt på is i 2010 meg bekjent. Selskapets nåværende styreleder overtok rett før jul i 2011. Således har dette ingenting med tidligere prosjektet å gjøre, annet enn at selskap og navn er samme av praktiske årsaker.

Som sagt har det svenske selskapet North Express lagt inn bud på FOT ruten OSL-RRS, men det viser seg at det er det Norske projektet North Express fra Harstad som ble lagt på is i 2011. Styreleder er den samme som i 2010 og flysjefen hadde samme stilling hos Helitrans under ATR perioden. Det er blitt offentligjort at de vil fly ruten med Jeatstream J41.
Hva får deg til å si at Tom I. Berg er samme styreleder som i 2010?

Selv velger jeg å stole mer på denne:
Prosjektet i Harstad ble lagt på is i 2010 meg bekjent. Selskapets nåværende styreleder overtok rett før jul i 2011. Således har dette ingenting med tidligere prosjektet å gjøre, annet enn at selskap og navn er samme av praktiske årsaker.

Kanskje du burde lese: Kunngjøringer / Styre i din egen link.

Jeg trodde i allefall at det var det samme selskapet som det vi kjente til i fra Harstad i 2010 og 11, siden det har samme navn, samme nettadresse og en av de som satt i styret i gamle Noex er blitt styreleder.
Men jeg legger meg langflat og venter på mere info fra nye North Express.

Lurer på hvor de skulle hentet den Jetstream J41'en henn?

Jeg trodde i allefall at det var det samme selskapet som det vi kjente til i fra Harstad i 2010 og 11, siden det har samme navn, samme nettadresse og en av de som satt i styret i gamle Noex er blitt styreleder.
Men jeg legger meg langflat og venter på mere info fra nye North Express.

Lurer på hvor de skulle hentet den Jetstream J41'en henn?

Det er forsåvidt korrekt det du skriver at det er samme person, men ikke som styreleder i forrige runde. Ser du har korrigert posten jeg henviste til sist.

Selskapet er det samme, men der stopper alle sammenhenger. Så litt riktig skal du få ;)

LN-TIB...Kan det bli aktuelt å dra opp igjen de gamle planene om Nordnorge?

Dette selskapet som vil fly J41 på Røros skal operere det selv?

Har de så langt J41, eller noe annet fly over 5700kg?

Dette selskapet som vil fly J41 på Røros skal operere det selv?

Det er et krav på anbudsrutene at selskapet som leverer anbud selv skal operere flyet. Å basere seg på innleie er ikke tillatt.

Back