Norske myndigheter sender SAS-fly til Algerie

Ser at Widerøe står oppført med avgang kl.23:00 fra Bergen til Gatwick. Kan det ha noe med dette å gjøre?
 
Har Sverige og Danmark tilsvarende avtaler som den Norge har med SAS, hvor Staten/Forsvaret kan rekvirere medevac fly på kort varsel?
 
Hva er bakgrunnen for at LN-RPK er valgt? Den har jo "bare" 22K rating og ikke winglets. Grunnen til at LN-TUx ble brukt før var vel pga de operative egenskapene?
 
Det er ikke behov for ekstrem ytelse på en slik flight. Lasten er lett og distansen ikke spesielt lang.
 
På nyhetene på NRK nå nettopp ble det sagt at de skulle fly til Sicilia og vente der.
 
CNN melder at BP har chartret et fly til London. Det er nok noen herfra WF skal fly videre til Bergen.
 
Er maskinen omdirigert? Ser en hvordan de har flydd ser det ut som om de var på tur til Spania først før de la om kursen over mot Sicilia over grensen mellom Belgia og Frankrike. Eller er det Airwayen de er dirigert gjennom som fører til at flighten blir slik?




Vidar
 
Er maskinen omdirigert? Ser en hvordan de har flydd ser det ut som om de var på tur til Spania først før de la om kursen over mot Sicilia over grensen mellom Belgia og Frankrike. Eller er det Airwayen de er dirigert gjennom som fører til at flighten blir slik?
Vidar
Går inn for landing på CTA nå ser det ut som.
 
Da gikk BP-charteren ut på arbeidstid og landet et sted i Italia og WF-maskinen returnerte til Bergen ...
 
Å planlegge passende ruter igjennom Eurpoa og som ikke er stengt og ikke er tiltenkt spesifikk bruk og spesifikke destinasjoner, uten å endre høyde like ofte som man svinger er et ######! Det hele skal godkjennes i Eurocontrols systemer. Ikke en gang Eurocontrols egne systemer finner noe hensiktsmessig alltid. Det kan være en grunn...
 
Kan virke som om luftrommet over sentrale og sørlige deler av Algerie er stengt siden fly fra Marokko til Tunisia og Libya følger Middelhavskysten østover. Eller er dette vanlig routing for denne trafikken?

Beste hilsen Espen
 
Back
Top