Norsk Spotter og Flyentusiast Forening (NSFF)

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Et veldig godt tiltak - dagens oppfordring fra Livstidsdiktatoren: Meld dere inn (også dere som bor utenfor Norge, men som av og til spotter i gamlelandet: Dette er en forening som skal sikre muligheten for flyspotting for alle!!

http://www.flyspotter.net

Replying to Topic 'Norsk Spotter og Flyentusiast Forening (NSFF)'

Hvem er det som står bak foreningen. Fant ikke noe på hjemmesiden om det.

Dette er en forening som nok kvalifiserer til å komme på side 2 i Dagbladet sitt lørdagsmagasin. Selv om ikke vi oppfatter det som en sær forening, så er det nok mange andre som gjør det. Hadde vært litt tøft om Dagbladet hadde skrevet om foreningen.

vår venn LN-OJB er blant mennene bak. Dette er et seriøst opplegg som jeg regner med at vi alle snart vil høre mere om, ikke sant Ole Johan???

Det blir nok sikkert bra. Jeg tvilte ikke på at det var en seriøs forening, men jeg var bare litt nysgjerrig på hvem som stod bak initativet. Vi venter i spenning på mere info fra Ole Johan.

Kona har lite sans for slike foreninger. Håper ikke hun vil skilles når jeg melder meg inn her. :D

Absolut intressant tilltag, men som tidigare nämnt skulle jag gärna sett "styret" bak föreningen för jag trycker på send, men finner inte den infon på sidorna....när jag vet
lite mer så blir jag gärna med.

Originally posted by Andreas.E

Absolut intressant tilltag, men som tidigare nämnt skulle jag gärna sett "styret" bak föreningen för jag trycker på send, men finner inte den infon på sidorna....när jag vet lite mer så blir jag gärna med.

Fra sida:

Hvem sitter i styret for foreningen?

-Det er åpent for forslag på personer som har interessen og mulighet for å bidra til å være en del av styret. Har du forslag til personer du mener er rett for dette eller du selv ønsker så meld det inn til:

post@flyspotter.net

innen 1. april 2006.

Flott tiltak og nå er jeg visst medlem :up:

Originally posted by CK
vår venn LN-OJB er blant mennene bak. Dette er et seriøst opplegg som jeg regner med at vi alle snart vil høre mere om, ikke sant Ole Johan???
Jeg ble spurt om jeg var interessert i å stille meg bak en orgainsering, og det sa jeg ja til. Mer om dette vil komme etterhvert, og som det står så skal det velges et styre i full åpenhet.
En viktig bakgrunn er at nå er det viktig at vi kan opptre seriøst og være i en god dialog med ansvarlige myndigheter rundt sikkerhetsopplegget på flyplassene. For nye blikk på sikkerheten rundt flyplassene kan vanskeliggjøre vår mulighet til å ta bilder slik vi har gjort i maaange år. Og det er forståelig nok. Mye har alt forandret seg på OSL. Samtidig må vi kunne vise at vi som spottere er på flyplassmyndighetenes side, nettopp gjennom den gleden vi har av å følge med på flytrafikk. Tanken er at det er til vår felles interesse at vi organiserer oss slik at vi kan være i en åpen og god dialog, for at det fortsatt skal være mulig å være flyinteressert på en flyplass.

Kjempebra tiltak ! :up:

På sikt burde man muligens få til et id-kort som Avinor kunne gå god for ?

(-Burde ikke denne "henges opp" så den ikke daler nedover og ingen ser den....?)

Har meldt meg inn jeg også !.....

hei

god ide dette , ildsjeler trengs
nytt medlem

hilsen sevenseas

Flott initiativ!

Har allerede meldt meg inn! :cheers:

Prøvde å logge meg på både i går og i dag,- men da poppet det opp følgende melding.....
"Du har blitt blokkert fra å logge inn. Vennligst kontakt administratoren"

Kjempetiltak som jeg håper mange av oss vil få stor glede av:devot: Innmelding er allerede foretatt!!

supert.
Dette er det vi trengte, En liten spotterbu med et en gass grill hadde ikke vært dumt:thumbup

Fantastisk :) Jeg har meldt meg inn her

Vi danske bør også stå bag dette gode initiativ....
Så jeg har meldt mig under fanerne

Hilsen
Ole

Første sak burde vel være at Oslo burde bruke en rullebane for take off og en til landing :thumbup . ikke enkelt å spotte når flya detter ned fra alle retninger

Neida, pleier å være ganske logisk der... Er en (god) grunn til meste, det har jeg hvertfall jeg erfart på mine turer mange dit.

Klart jeg er med også.Har jo sympati med dere som må stå utenfor gjerdet på OSL :up:

Back