Norse leaser ut 4 fly til Air Europa

Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Sommersesongen begynner vel å henge i en tynn tråd? Og at de skal beholde 5 fly av 9/10 sier vel sitt? Det var ikke så lett å revolusjonere longhaul.
 
Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Er snakk om 2 stk. 787-8 og 2 stk. 787-9.

Norse sier fremdeles at de starter billettsalget senere i april, og det første flyet vil ta av i juni.
 
Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Sommersesongen begynner vel å henge i en tynn tråd? Og at de skal beholde 5 fly av 9/10 sier vel sitt? Det var ikke så lett å revolusjonere longhaul.

De har snart 15 fly på plass, så har da ennå 11 fly å bruke. Og selv det er en ganske voldsom start for et nytt selskap

Uansett så høres dette i utgangspunktet fornuftig ut. Noe info om det er dry eller wetlease?
 
Dette var veldig fornuftig av Norse :) Det viktigste er å få penger i kassa!

Og som Someone sier så har de fortsatt 11 fly å bruke.
 
Det forklarer den ‘plutselige’ 788-aktiviteten. Da er nok de to på SNN snart malt. De går sikkert rett til Spania da OSL ikke har plass til flere i opplag.
 
Det forklarer den ‘plutselige’ 788-aktiviteten. Da er nok de to på SNN snart malt. De går sikkert rett til Spania da OSL ikke har plass til flere i opplag.

Kan tidigare -LNF & -LNG få någon typ av "hybrid" livery då kanske? Air Europa/Norse livery?

Antar att detta har något att göra med att Air Europa inte får sina nya maskiner levererad från Boeing?
 
Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Er snakk om 2 stk. 787-8 og 2 stk. 787-9.

Norse sier fremdeles at de starter billettsalget senere i april, og det første flyet vil ta av i juni.
Ville du henge ferie planene på et selskap som sier at de vil begynne og fly i Juni?
 
Alle selskaper trenger sikre inntektskilder som kan subsidiere de mer usikre nysatsingene (som for Norse del blir samtlige ruter …), så dette er vel gode saker. Merkelig ikke å male disse i Air Europa-farger om de skal fly for dem i halvannet år …?
 
Man kommer vel ganske langt med noen air Europa-klistremerker på skroget som dekker over Norse og? Halen er da også såpass anonym hos begge selskapene, så det får da gå bra :)

Er det ikke også slik at det å male om en 787 er noe herk mtp komposittmaterialene? At det ikke er så lett å fjerne gammel lakk ellerno?
 
Med disse maskinen vil jo Air Europa endelig få et pent design;-)
 
Med disse maskinen vil jo Air Europa endelig få et pent design;-)

Ja, det er så sant så sant! Er det noe flyselskap som har malt flyene sinne stilige, så er det Norse.
Så jeg håper Air Europa syns de er stilige og ikke gjør noe med de. :) Det er jo en fantastisk reklame for Norse :)
 
Noen grunn til at Air Europa ikke henter de 787 som står parkert i Seattle og andre steder, fremfor å leie inn disse 4?
 
Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Airfleets.net har nu lisat vilka maskiner som ska till Air Europa, och de ska över på spanskt reg tydligen.
LN-LNF -- EC-NXA
LN-LNG --EC-NVZ
LN-LNO -- EC-NVX
LN-LNR -- EC-NVY
 
Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Airfleets.net har nu lisat vilka maskiner som ska till Air Europa, och de ska över på spanskt reg tydligen.
LN-LNF -- EC-NXA
LN-LNG --EC-NVZ
LN-LNO -- EC-NVX
LN-LNR -- EC-NVY

Det må de så lenge de skal dry-leases.
 
LNRO gikk til Palma i går og LNR går muligens til Barcelona i dag etter en testflight. De to 788'ene har ikke rørt på seg ennå.
 
Last edited:
LNR gikk til Palma i går og LNO går muligens til Barcelona i dag etter en testflight. De to 788'ene har ikke rørt på seg ennå.

Regner du mente LN-LNO OSL-PMI i går,
og LN-LNR SNN-BCN i dag ;)

Ser ut som det kun blir SNN-SNN på LN-LNR i dag i følge FR24.com.
 
Back
Top