Norse første flight 14/6 N0 1 OSL-JFK-OSL

Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Skuffende start.
Hadde forventet tilnærmet fullt fly på første avgang. Mer enn 20tonn laks i buken og avreise på tiden.

Er ikke Norse avreist ennå?>?? Står på Avinor.no. Avreist kl. 20.40. Men det kan ikke stemme??? Finner ingen fly på flyradaren.

Vises nå. Starter opp. Men dette blir en sen avgang.

Skuffende start.
Hadde forventet tilnærmet fullt fly på første avgang. Mer enn 20tonn laks i buken og avreise på tiden.

Max payload er litt over 52 tonn. 250 pax og deres bagasje og 20 tonn laks bringer deg opp mot det tallet .. ;)

Litt sånn som DY Longhaul var i starten. Man visste liksom ikke nødvendigvis hvilken side av midnatt man kom seg avgårde på ;) Ser ut til at de er på vei nå da.

Litt sånn som DY Longhaul var i starten. Man visste liksom ikke nødvendigvis hvilken side av midnatt man kom seg avgårde på ;) Ser ut til at de er på vei nå da.

Husker DY sin første flight, med både forsinkelse og innleid maskin;)

Selv om denne satsingen i noens øyne er spenstig, så må man vel gi det litt tid før man dømmer nord og ned.

11d8d0c313b90b7dd31a82ba5347b6c8.jpg

De kom seg da i lufta[emoji1]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Feil på telling av spedbarn ble vi forklart. Strøm og wifi var ute av drift. Ingen vannsaluter eller utdeling som flyr.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Re: Norse første flight 14/6 N0 1 OSL-JFK

N02 forsinket på vei tilbake til Oslo nå

Re: Norse første flight 14/6 N0 1 OSL-JFK

Bilde fra gate i New York. Innsjekket bagasje tror jeg ikke ble med. De hadde vel problemet med spedbarn i eget sete.
c64a2cfb5110c19217ef9de10ee885dd.jpg

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Re: Norse første flight 14/6 N0 1 OSL-JFK-OSL

Ah det var den ja. Hjemme her, men var likevel verd 900,- å ha billett til første flighten liggende disse par månedene, sånn i tilfelle det ikke ble jobbing, som det jo gjorde :)

En kompis var på den første ut fra JFK og han hadde lite positivt og si. Folk ved gaten hadde kommet gjennom security men Norse fant ikke reservasjonen deres.

Mye innkjøringsproblemer har jeg skjønt, men satser på at dette går seg til fremover med 7 milssteg for Norse-gjengen :up:

The Points Guy var med på returen.

https://thepointsguy.com/news/first-look-norse-atlantic-inaugural-new-york-boeing-787/

The trip wasn’t perfect. The airline would benefit from more clarity about which JFK terminal it uses. The flight departed at 1:55 a.m. — exactly a 2-hour delay. And a technical issue caused the Transportation Security Administration to reject my digital boarding pass.

But these can likely be chalked up as “teething pains” that are not unusual for any airline startup — especially during its first day of operations. The most notable issue was out of Norse’s control, but was still a big part of my experience: a disappointing arrival experience in Oslo put a damper on an otherwise solid experience.

Alltid så søtt når amerikanere klager på køer i immigration i utlandet :)

Er det slik lang kø hver dag på Gardemoen?
Får nesten lyst til å kansellere turen min fra FLL til OSL Mandag. :cry:

(Det Norske passet er utgått og vanskelig å fornye det nå, derfor må jeg i køen for ikke Europeere)

Alltid så søtt når amerikanere klager på køer i immigration i utlandet :)

Fikk meg til å tenke på denne :)

attachment.php

Attachments

• Screen Shot 2022-06-16 at 14.52.43.jpg
    Screen Shot 2022-06-16 at 14.52.43.jpg
    148.9 KB · Views: 1,523

Er det slik lang kø hver dag på Gardemoen?
Får nesten lyst til å kansellere turen min fra FLL til OSL Mandag. :cry:

(Det Norske passet er utgått og vanskelig å fornye det nå, derfor må jeg i køen for ikke Europeere)

Med ankomst 0635 burde det ikke være noen andre flighter i samme tidsrom. Dety bør gå greit.

Back